המשלחת האולימפית מבקרת את הפצועים במאיר, צילום דוברות מאיר
המשלחת האולימפית מבקרת את הפצועים במאיר, צילום דוברות מאיר

"אתם הגיבורים האמיתיים": משלחת של ספורטאים אולימפיים ביקרה את הפצועים במאיר

ביקור מרגש: ספורטאים אולימפיים ונציגי הוועד האולימפי ביקרו אצל פצועים מהדרום שמאושפזים במרכז רפואי מאיר: "נתחרה, נשיר את ההמנון ונניף את הדגל לכבודכם"

פורסם בתאריך: 16.10.23 08:38

משלחת של ספורטאים אולימפיים מישראל ונציגי הוועד האולימפי בישראל, הגיעה לבקר בשבוע שעבר פצועים מהעוטף המאושפזים במרכז רפואי מאיר  ולחזק את רוחם. חברי המשלחת עברו מיטה מיטה והקשיבו לסיפורי הגבורה והכאב של הפצועים ובני משפחותיהם. לא ניתן היה לעצור את הדמעות במפגש במרכז הרפואי מאיר עם פצועי העוטף, אזרחים וחיילים.

במשלחת היו יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד וירדן הר לב ראש מערך החינוך, והספורטאים האולימפיים פיטר פלצ'יק, חנה מיננקו ענבר לניר ורז הרשקו. במהלך הביקור המרגש והמחזק של המשלחת הם שמעו את הסיפורים הקשים מנשוא, סיפורי הגבורה והכאב של הפצועים ובני משפחותיהם – אזרחים וחיילים. הם שמעו את סיפורם של נטע פורטל (23) וסנטיאגו פרס (25), שהצליחו להימלט מהתופת בכפר עזה לאחר שנורו בממ"ד ביתם בעודם מפגינים גבורה ואומץ במשך שעות רבות כשהם מדממים, בסיוע אביה של נטע, שמעון פורטל, קצין המודיעין של המחוז הדרומי שנלחם עם המחבלים ועשה הכל להציל את נטע וסנטיאגו. "זה הסיפור שלנו, של סנטי, ושל אבא ואמא שלי שהם הגיבורים שלי", סיפרה נטע בדמעות. "אמא שלי למדה אותי להיות חזקה וגיבורה כל החיים – לא חשבתי שזה יהיה הרגע שאני אצטרך לעמוד בו. מאוד התרגשתי שאתם באים. אני רואה אתכם כל הזמן בטלוויזיה. אני מרגישה את האהבה שלכם ואני רוצה להודות לכם שבאתם. הספורט הוא כל חיי ולשמחתי הצוות המדהים פה במאיר שניתח וטיפל בי הודיע לי היום שאני אחזור לתפקוד מלא ומילא אותי בתקווה. את הסיפור שעברנו ושכל העוטף עבר – חייבים לספר לעולם – אין דרך אחרת", סיפרה נטע.

המשלחת האולימפית מבקרת את הפצועים במאיר, צילום דוברות מאיר

המשלחת האולימפית מבקרת את הפצועים במאיר, צילום דוברות מאיר

במהלך הביקור פגשו חברי הוועד האולימפי והספורטאים פצועים נוספים, בהם ניסים ג'ימי (28) מהרצליה, אשר היה בפסטיבל "נובה" ברעים שם נלחם על חיי בת זוגתו שנורתה. ניסים נפגע קשה בעיניו מהירי. פיטר פלצ'יק אמר: "כל המדינה סובלת ולנו הספורטאים יש מחויבות כלפי העם שלנו, בלי קשר להגשמת החלומות הפרטיים שלנו. במיוחד במדינה כמו שלנו, במיוחד ברגעים קשים כאלו אנחנו בשביל העם הזה". פלצ'יק פשט את חולצתו הרשמית של נבחרת ישראל האולימפית והעניק אותה בהתרגשות לניסים. "הסמל הזה הוא הדבר הכי עוצמתי שאני מכיר בחיים שלי ואני בטוח שהוא יעניק לך את הכוחות בהמשך הדרך ובשיקום שלך".

 

יעל ארד שלא עזבה את ידיהם של הפצועים, אמרה: "עכשיו אתם בידיים טובות ויש לכם כוחות פנימיים עצומים – גיליתם אותם שם בתופת, במכשולים שלא חשבנו שהחיים יזמנו לנו אבל ככה הצלחתם להילחם, להישאר בהכרה, להימלט – אתם והמשפחות שלכם. אלה הכוחות שיעזרו לכם להמשיך ולחזור לחיים ולבנות אותם. בכל המנון שלנו על הפודיום תראו שם את עצמכם!".

פלצ'יק, שלא הצליח לעצור את הדמעות, חיבק את הפצועים ואמר: "בשמי, בשם כל המשלחת האולימפית אנחנו רוצים להגיד לכם שאתם הגיבורים האמיתיים שלנו. כשניפגש בקרוב על המזרן בזירה הבינלאומית אנחנו רוצים שתדעו שאתם בלב של כל אחד ואחת מאיתנו – ואנחנו נתחרה בשבילכם ובשביל כל המדינה, בשביל כל אלו שסבלו וממשיכים לסבול ונשיר את ההמנון ונניף את הדגל לכבודכם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר