שיקום ריאות מרחוק, דוברות מרכז רפואי מאיר
שיקום ריאות מרחוק, דוברות מרכז רפואי מאיר

מרכז רפואי מאיר מציג פתרון נגיש לשגרה ולחירום: סדנה לשיקום ריאות מרחוק

רבים נמנעים לצאת בתקופה זו מהבית, בהם גם חולים במחלות ריאה כרוניות. עבורם פיתחו במרכז רפואי מאיר שרות ייחודי - סדנה לשיקום ריאות מרחוק

פורסם בתאריך: 26.11.23 18:38

בתקופה קשה זו, כשרבים נמנעים לצאת מהבית, ובהם גם אנשים עם קשיי ניידות כמו חולים במחלות ריאה כרוניות, ישנה סכנה שיימנעו מבדיקות וטיפולים רפואיים חשובים. האפשרות לבצע פעילות שיקום לחולי מחלות ריאה מרחוק, מהווה כלי משמעותי לשיפור מצבם מבלי הצורך להגיע לבית החולים או למכון ריאות.

שיקום ריאות הוכח מפחית קוצר נשימה, משפר את המצב הגופני, מפחית אשפוזים, דיכאון וחרדות ומשפר את איכות החיים בקרב החולים במחלות ריאה כרוניות. במרכז רפואי מאיר פועלת סדנה ייחודית המציעה את שירותי שיקום הריאות בשילוב טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לקיים את הסדנה באופן מקוון בבית המטופל. את התכנית מובילים מערך הפיזיותרפיה ומערך הריאות.

הוד בן חורין, פזיותרפיסט מערך הריאות, מסביר: "האפשרות להנגיש את תכנית שיקום הריאות למטופלים הזקוקים לה ומתקשים כיום לצאת מביתם מהווה כלי חשוב לבריאותם. לתכנית יתרונות משמעותיים בימי שגרה וחירום – המטופל עושה פעילות גופנית בביתו, אינו מפסיד שעות עבודה, וחוסך בנסיעות ובחניה".

קוצר נשימה והגבלה בתפקוד הם תסמינים שכיחים במטופלים עם מחלות ריאה כרוניות. אחד הטיפולים לשיפור תסמינים אלו הוא סדנת שיקום ריאות, סדנה רב תחומית המותאמת אישית למטופל וכוללת אימון גופני, תרגילי נשימה ומתן כלים לאורח חיים בריא. הסדנה מורכבת מ-24 מפגשים קבוצתיים (שני מפגשים בשבוע במשך 12 שבועות), ומועברת על ידי פיזיותרפיסט מוסמך.

מדוע סדנת שיקום ריאות מרחוק?
"שיקום ריאות מומלץ על ידי רופאי ריאות בארץ ובעולם והוכח כיעיל בהפחתת קוצר נשימה, שיפור היכולת הגופנית, שיפור איכות החיים והפחתת דיכאון וחרדה במטופלים עם מחלות ריאה כרוניות. השתתפות בשיקום ריאות אף עשויה להפחית אשפוזים חוזרים וסיכון לתמותה. בימים אלו של מלחמה והפחד לצאת מהבית ישנו קושי משמעותי בהגעה פיזית למסגרות טיפוליות על אחת כמה וכמה כשמדובר באוכלוסייה עם מחלות רקע. היכולת לבצע שיקום ריאות מרחוק מהווה פתרון מצוין לאתגרים אלו – שילוב של טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות להנגיש את השירות למטופלים שמתקשים להגיע".

מה התוכנית כוללת?
"בתכנית שיקום ריאות מרחוק המטופלים מגיעים ככל המתאפשר למפגש ראשון בבית החולים לצורך ביצוע הערכה ראשונית הכוללת שאלון פרטים אישיים ומבדקים גופניים. בנוסף, הם מקבלים ציוד אימונים (גומיות, כדורים, משקולות חופשיות) ושעון חכם שאוסף נתונים על מספר צעדים יומי. למדריך יש גישה לנתונים דרך מערכת שמאפשרת מעקב, שליחת הודעות, סרטונים והדרכה המותאמים אישית למטופל. האימון הגופני מתקיים באמצעות מערכת המתחברת לטלוויזיה של המטופל ומאפשרת לבצע אימון בשידור חי כאשר המטופל רואה את המדריך והמדריך צופה במטופל במהלך כל זמן התרגול. המערכת מאפשרת גם גישה לתכנים מגוונים בהתאם לתחומי העניין של המטופל. הסדנה נערכת במתכונת קבוצתית, וזו מפחיתה בתחושת הבדידות, וקבוצות שהתקיימו ממשיכות לשמור על קשר באמצעות ווטסאפ וקשרים אישיים שנרקמו".

מה צריך לעשות כדי להצטרף?
"על מנת להצטרף לתכנית מכל מקום בארץ יש צורך בהמלצה של רופא ריאות לשיקום ריאות וטופס 17. חולי COPD בחומרה קשה, חולי פיברוזיס ריאתי, מושתלי ריאה או מועמדים להשתלה, חולים עם יתר לחץ דם ריאתי וחולי ברונכיאקטזיס, זכאים לשירות מתוך סל הבריאות ולכן השירות ניתן להם ללא עלות. הציוד והמערכות הטכנולוגיות יינתנו למטופל ללא עלות למשך 3 חודשים.

נציין כי חולי ריאה כרוניים שאינם עומדים בתנאי הזכאות של סל הבריאות יכולים להשתתף בסדנה בתשלום הוגן במטרה לאפשר השתתפות לכל מי שמעוניין. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מכון פיזיותרפיה מאיר  בטל' 09-7472417.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר