השכונה הירוקה הדרומית. צילום עזרא לוי
השכונה הירוקה. צילום עזרא לוי

"הבדיחה בכפר סבא היא שירוק יש רק אצל הקבלנים"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם חושבים שהעיר מספיק ירוקה?

פורסם בתאריך: 27.1.18 20:19

אלי אליהו

אלי אליהו

לדעתי, כפר סבא ירוקה בהרבה מובנים, גם באופן מעשי. יש בעיר הרבה גנים, פארקים, וגני משחקים. בטיפול האשפה יש הפרדה לזרמים שונים, אורגני, פסולת יבשה, ועיתונים. יש גם הרבה מתקני מיחזור ברחובות, של בגדים, אלקטרוניקה, פלסטיק. אני חושב שיש עדיין מה לשפר. היה אחלה אם גם התושבים ישתפו פעולה, ילכלכו פחות ויאספו את הצרכים של הכלבים. (אליהו הוא כוכב רשת)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

כפר סבא הפסיקה להיות ירוקה לפחות בעשר השנים האחרונות, אם לא יותר מזה. הירוק היחיד שנשאר אלו השטרות הירוקים של קבלנים ויזמים שלקחו את ותיקי כפר סבא ומייסדיה כשבויים. השכונה הירוקה בכפר סבא כבר מזמן אינה ירוקה ואינה עונה על התקן הירוק. הכל כשר ומותר כדי לגבות היטלי השבחה מבנייה חדשה, כאשר הכסף עושה דרכו לקופת עיריית כפר סבא. כואב הלב לראות כיצד הופכים בכפר סבא כל ירוק ל"שטיח ירוק" של דולרים, תוך ניפוץ ופגיעה קשה בתדמית של כפר סבא, שהיתה ישוב ירוק ולא עוד. בושה למנהיגי כפר סבא שלא עצרו את הפגיעה הקשה בירוק בעיר. (עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

כפר סבא נחשבת לאחת הערים הירוקות והמטופחות בשרון, עם פארק רחב ידיים, עם גינות ציבוריות ועצים ופרחים. גם המושבים שבמזרח העיר והשדות הירוקים, ואפילו החורשות הקטנות, תורמים כולם לצביון הירוק של העיר. נקווה רק שירדו גשמי ברכה ושהרשויות ימשיכו לטפח את הפארקים והגינות הציבוריות לרווחת כל התושבים. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

אירית מרק

אירית מרק

העיר ירוקה, ירוקה מאוד, בעיקר בשכונות הירוקות. חבל ועצוב שההבדלים בין השכונות באותה העיר הם כה תהומיים. מי שיעשה טיול קצר בצדו הדרומי של רחוב הרצל, יזדעזע ממצב הכבישים שם. וכך בכל רחבי העיר, שם ניתן לראות מדרכות וכבישים מפוצלים המתגעגעים לליטוש. יש הרבה מה לעשות בתחום הירוק בעיר הסובלת ממטרדי ריח קשים מאוד ממזרח וממערב. הבדיחה הנפוצה בכפר סבא חסרת החניה באופן משווע, ושסובלת מפקקי ענק, היא שירוק יש בעיקר אצל הקבלנים. (מרק היע עיתונאית ופעילה חברתית)

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

כרגע כפר סבא עדיין ירוקה, אבל אם תנופת הבנייה בעיר לא תיעשה בצורה מושכלת נאבד את צביונה הירוק של העיר. חשוב שבכל אישורי בנייה חדשים יביאו בחשבון את הצורך בריאות ירוקות, במיחזור ובחשיבה ירוקה, כדי לשמור על צביון ירוק בעיר ולא על ערימות בטון עם תריסים. זה מה שעושה את עירנו למיוחדת ויפה, וחשוב לשמור על זה לאורך השנים ולדורות הצעירים. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר