שוד האישה בשיכון ותיקים בכפר סבא. צילום מתוך הסרטון
שוד האישה בשיכון ותיקים בכפר סבא. צילום מתוך הסרטון

הזדעזעתם מסרטון השוד בכפר סבא? אז תדעו לכם שיש לנו נוער נהדר | טור של אלי אליהו

אמרו שזה דור רע, חסר התחשבות. התגובות על הסרטון שבו תועדו שלושה נערים שודדים תיק מאישה מבוגרת באמצע הרחוב בכפר סבא השחירו את כל בני הנוער - אבל זה ממש לא ככה

פורסם בתאריך: 23.11.18 07:20

יום רביעי, תשע בבוקר. יצאתי מהעבודה לכיוון בית הספר של הבן שלי. אחוז בהלה, רועד, המתנתי לו ליד שער בית הספר. מה היה לי כל כך דחוף להוציא את הילד באמצע יום לימודים לשיחת אב ובן? ולמה זה לא סבל דיחוי?

לאחר שצפיתי כמו כולם בסרטון המזעזע בפייסבוק של שלושת הנערים ששדדו תיק מאישה מבוגרת, הטיחו את פניה בעוצמה בקרקע, ולאחר מכן נסו על נפשם מזירת הפשע בריצה מהירה, תוך שהם משאירים את אותה אישה שנחבלה באמצע הכביש זרוקה ומדממת. לא הפסקתי להתחבט עם עצמי בקשר לבני, שהוא בערך בגילם של הנערים שבסרטון, איך היה נוהג אם היה נקלע לסיטואציה כזו, אפילו בתור עובר אורח.

שומר בית הספר קרא לו, חלפו חמש דקות והוא הגיע. הדבר הראשון שעשיתי היה לחבק אותו חזק במשך שניות ארוכות. ככה, באמצע היום, עוד לפני בכלל שהוא הבין מה קרה.

לאחר מכן שוחחתי איתו על המקרה הנוראי הזה. ממש הסברתי לו את חומרת המקרה, וגם הסברתי שאם חלילה הוא היה נקלע לסיטואציה מפחידה ומזעזעת כזאת, איך היה עליו לנהוג ומה בדיוק עושים. לאחר מכן הוא כמובן צפה בסרטון והזדעזע בעצמו. עם כל הצער, במקרים נוראים כאלה אפשר להפיק גם מעט טוב, אם מראים ישירות בלי מסכות או טשטושים מה קרה, איך ולמה. צריך לדבר על זה, והרבה, ועל מה צריך לעשות כדי להיות אנשים יותר טובים.

בחלק מעשרות אלפי משתפי הסרטון כתבו גולשים על הדור הזה, בני הנוער של היום, כמעט כל מילת גנאי אפשרית. אמרו שזה דור רע, חסר התחשבות. ממש השחירו את כל בני הנוער, בלי יוצא מן הכלל. אז רציתי רק להגיד שזה ממש לא ככה, ההפך הוא הנכון. יש לנו נוער נהדר שדואג מאוד לניצולי השואה ומתנדב בעמותות השונות הרבה יותר מאשר האוכלוסיה הבוגרת. אז בבקשה, אל תשפטו בעקבות מקרה כזה או אחר את כולם, ודי כבר עם הדעות הקדומות.

בקשר לשלושת הנערים, אכן מוצדק כל העליהום שהיה עד עכשיו כלפיהם. הם הביאו את זה על עצמם. הם נמצאים כרגע בטיפול של רשויות החוק ואני מקווה שהם יענשו במלוא חומרת הדין. אני בטוח שהם מבינים את חומרת המעשה, וכולי תקווה שלא יעשו דברים דומים בעתיד.

להורים של הנערים הייתי ממליץ – לאחר שהפרשה הזו שהסעירה מדינה שלמה תרד מסדר היום והילדים ישלמו את חובם לחברה – לקרב אותם לחיקם, להקשיב לכל מה שיש להם לומר, לשוחח איתם ולתת להם להרגיש שאתם באמת מאמינים בהם ושהם יכולים להכות על חטא ולהשתנות.

אלי אליהו

אלי אליהו הוא כוכב רשת, תושב כפר סבא ויליד העיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב כפר סבא

    נכון, זה מיעוט, קומץ, בודדים, ויפה שאת מגנה על הרוב.
    חבל שהגישה הזו לא באה לידי ביטוי בכל הכתבות לכל המגזרים בצורה שווה ללא דעות קדומות או הכללות של ציבור שלהם רק בגלל שיש להם מאפיין משותף.
    והמבין בוודאי יבין!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דיייי הגזמתם אנחנו במדינה יהודית כול העולם רוצה לגמור אותנו בגולה וכאן אנחנו אוכלים אחד את השני הדתה לא יזיק ערכים יהודים ושהילדים שלנו ידעו באמת מה ההיסטוריה שלנו חג שמח לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר