עינת ספקטור ואלופטרי
עינת ספקטור ואלופטרי

מתכון לשבת | המומחיות של עינת ספקטור: "אוכל טבעוני שנראה מיליון דולר"

היא בעלת סטודיו לרקמה שגם מתמחה באוכל טבעוני, ובעיקר הודי. וחוץ מזה שהמנות שהיא מכינה מאוד טעימות, היא גם מקפידה שהן יהיו מאוד יפות. (רוצים לראות? בקרו בבלוג שלה). נכנסו למטבח של עינת ספקטור ויצאנו עם מתכון לאלופטרי

פורסם בתאריך: 7.12.18 07:44

קצת על עצמי: עינת ספקטור, בת 48, נשואה לעמרי ואם לארבעה. לפני כשנה פתחה סטודיו לרקמה, והיא גם בעלת חנות מוצרים נלווית שמתמחה ברקמה אמנותית. "רקמה היא דרך לקשט, להוסיף ולשדרג אלמנטים רקומים על בדים קיימים כמו ארנקים, תיקים, ג'ינסים וכו'", היא מסבירה, "אני מעבירה בסטודיו סדנאות לנשים מכל הארץ שמגיעות אלי וגם לגברים שמעוניינים להצטרף. רקמה יצירתית חופשית הוא תחום שמאפשר ביטוי אישי ולא בנוי בתוך מבנה קבוע ונוקשה".

לספקטור בלוג אהוב ו-ותיק בשם "מזמינים", בו היא משתפת פרויקטים יצירתיים שהיא יוצרת כמו שיפוץ רהיטים, עשה זאת בעצמך בבית ומתכונים טבעוניים מהמטבח הביתי שלה. "הבית שלנו מתנהל כבית טבעוני לכל דבר, אבל הילדים חלקם יכולים למצוא את עצמם בחוץ אוכלים מה שהם רוצים. אני אישית טבעונית מזה כחמש שנים. בבלוג ישנם עשרות מתכונים טבעוניים ואני מקבלת המון תגובות עליהם. רבים אומרים שזו עזרה עצומה".

רקע בעיר: "גדלתי ברמת השרון ולפני 22 שנים עברנו אני ועמרי כזוג לכפר סבא. אהבתי מאוד את האזור הכפרי ואנחנו עד היום גרים באזור פתוח ולא צפוף ממש על השדות. זה בעיניי הקסם של העיר. נעים לי שהתחושה היא של כפר ולא של עיר, יחד עם היתרונות של עיר. אני מאוד אוהבת את כפר סבא, יש בה שילוב מקסים של חדש וישן ואוכלוסייה מגוונת. אני מקווה שהצביון הזה יישמר ויישארו כאן מרחבים בתוך הבנייה שעתידה להתרחש".

מאיפה האהבה למטבח? "התחלתי ממש לבשל ולהשקיע בזה כשהקמתי את הבית שלי. האהבה הזאת קשורה למשפחתיות. אני אוהבת שהילדים אוכלים בריא, אוכל ביתי ולא קנוי והילדים שלנו אוהבים מטבח מגוון ועשיר. אני אוהבת לפתח מתכונים ולהכין מנות טעימות שגם נראות מאוד יפה. האסתטיקה מובילה אותי בכל דבר ולא רק בבישול ואפייה".

שף/קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את לייזה פאנלים, בלוגרית ששמה המקורי היא חגית ביליה. היא בלוגרית נפלאה שיש לה מתכונים נפלאים. בכלל, אני שואבת הרבה השראה מהעולם, צופה בבלוגים של בשלנים בחו"ל ובערוצים אינטרנטיים שמתמחים בבישול מקומי. אני יותר בנאדם של אינטרנט ופחות של טלוויזיה. תכניות ריאליטי זה לא הקטע שלי".

מהי המנה האהובה עליך? "אני מאוד אוהבת אוכל הודי, ממש. טאלי זו ארוחה שיש בה כל מיני מנות, עדשים וירקות ברטבים אופיינים שמלווים באורז ובצ'פאטי – שהוא הלחם ההודי. אבל אם אני צריכה לבחור מנה אחת מהבית אז אני בוחרת בסמבוסק בשכר של סבתא, שאלה כיסונים ממולאים בפקאן והל".

בישול או אפיה? "בישול, למרות ששניהם סבבה עבורי".

תבלין אהוב? "כמון ושום. כמון הוא תבלין נפלא ושום משדרג כל ארוחה. אתה צריך לראות את מדף התבלינים שלי נראה כמו תערוכה. אין תבלין שאין לי ואני קונה הכל טרי משוק לוינסקי. תבלין שאני לא סובלת זה ציפורן".

מה בתפריט ביום שישי? "התפריט מאוד מגוון ומשתנה. יש לנו בת חיילת ואנחנו משתדלים בסופי שבוע לשים את מה שהיא אוהבת על השולחן. אז יש לנו הרבה אוכל הודי עם טופו. אלופטרי למשל, שהם מין כיסונים מבצק עם תפוחי אדמה שעוברים טיגון, או תבשיל של אפונה יבשה או כרובית ותפוחי אדמה, קשיו ובוטנים קלויים".

מה המנה הראשונה שהכנת? "אולי כדורי שוקולד מהספר המיתולוגי של רות סירקיס. בחיי הבוגרים אחרי הנישואים, לא נעים לי לומר כטבעונית, אבל הכנתי סטייק פילה עטוף בצק עלים. זה היה בתחילת שנות ה-20 שלי".

מה המומחיות שלך? "אוכל טבעוני מגוון ויפה שנראה מיליון דולר".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "כל דבר שהיה פעם יצור חי".

 

המתכון של עינת: אלוּפָּטרי (כיסונים הודים)

עינת ספקטור ואלופטרי קציצות

אלופטרי של עינת ספקטור

 המצרכים (לכ-20 כיסונים):

לבצק:

200 גר' קמח

חצי כפית מלח

רבע כפית כורכום

1 כפית שמן

100 מ"ל מים

למילוי:

5-4 תפוחי אדמה בינוניים שטופים

כפית סוכר חום

צרור קטן של עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה, בצל ירוק)

רבע כפית שורש ג'ינג'ר מגורר

כפית מלח

2 כפות שומשום

רבע כפית כורכום

אופן ההכנה:

מבשלים את תפוחי האדמה בשלמותם עד לריכוך. שמים בקערה את הקמח והתבלינים. מוסיפים את כפית השמן. מוסיפים בהדרגה את המים, ואם יש צורך מוסיפים עוד קצת מים, עד שניתן לאחד וללוש את הבצק. לשים מעט ומניחים בצד מכוסה בנייר נצמד, או עטוף בשקית סנדוויצ'ים. שוטפים את תפוחי האדמה במים קרים כדי שנוכל לעבוד איתם, ומסירים את הקליפה. מעבירים את תפוחי האדמה לקערה עם התבלינים של המילוי, מועכים ומערבבים יחד. מקמחים מעט את משטח העבודה ומרדדים את הבצק לעלה מלבני גדול, בעובי דק למדי של 4-3 מ"מ. מניחים בעזרת כף תלוליות של תערובת על הבצק ובעזרת האצבעות משטחים לשכבה אחידה למדי. מגלגלים את העלה לשטרודל (אפשר לקמח אותו מעט כדי להפרידו מהמשטח) חותכים לגלגלים בעובי של כ-1.5 ס"מ. מקמחים את הגלגלים במעט מאוד קמח ומנערים את הקמח המיותר. מטגנים את הכיסונים בשמן חם ועמוק. מניחים על נייר סופג וזוללים.

עינת ספקטור ואלופטרי קציצות

אלופטרי של עינת ספקטור

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר