צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

רצח של אישה זה אף פעם לא פתאום | טור של אלי אליהו

יש הרבה סוגים של אלימות כלפי נשים, שלא חייבת בהכרח להיות פיזית. לנשים אסור לשתוק, וגם לא לקרובי המשפחה

פורסם בתאריך: 5.12.18 09:28

לפני מספר ימים צפיתי בטלוויזיה, בעדות של קרובת משפחה של אישה שנרצחה. וככה היא בדיוק היא אמרה: "הם היו זוג מקסים ופתאום הוא רצח אותה". אז זהו, שזה אף פעם לא פתאום. רצח של אישה על ידי בן זוגה הוא ברוב המקרים סוף של תהליך שהחל הרבה יותר מוקדם. גבר לא מתעורר בבוקר ומחליט שהיום זה יום מקסים בשביל לרצוח את אשתו.

אין לי ספק שאותה אישה סבלה בשקט. השפלות, איומים, קללות, מכות, עד שזה הגיע לרגע השיא שבו היא נרצחת. אני פונה לנשים כדי שיבינו שהמושג "אלימות נגד נשים" לא חייב לבוא לידי ביטוי רק בזה שהוא הרים עליך יד, פיזית. אלימות יכולה להיות גם מילולית, אלימות מצד הגבר עשויה להתבטא ברכושנות ובקנאה כלפי האישה, בבידוד של האישה, ברצון לדעת איפה היא נמצאת בכל רגע ביממה, אם הגבר מונע ממנה מפגש עם חברות ומשפחה, מנסה לשלוט בחייה של האישה באופן מוחלט, ניסיונות להפחיד את האישה על ידי שבירת חפצים או פגיעה ברכוש, איום בפגיעה עצמית או התאבדות. כל זה גם נכנס למושג "אלימות כנגד נשים". אישה שסופגת את כל זה ולא מדווחת על הגבר עלולה לתת לגבר לגיטימציה להמשיך, כאילו הכל בסדר. אבל מכאן זה רק ילך ויחמיר, ואף עלול להוביל לרצח. אישה שותקת זאת אישה מתאבדת.

הוא יכול להיות הגבר הכי מדהים ומפנק שיש, אבל זה עדיין לא מעניק לו זכות לפגוע בך בשום דרך. אישה היא לא חפץ או רכוש ובטח שאין עליה חזקת בעלות והגבר הוא לא אדונך, "תהיי יפה ותשתקי" מתאים אולי לסרטי קולנוע, אבל ממש לא למציאות. אסור לך בשום פנים ואופן לשתוק. וגם אתם, קרובי המשפחה שמבחינים בדברים מוזרים מהצד, תבדקו תבררו ואולי תצילו חיים. ברוב המקרים הכתובת צורחת על הקיר!

 

אלי אליהו

אלי אליהו הוא כוכב רשת, תושב כפר סבא ויליד העיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אבי אליאל

    מר אלי אליהו היקר.
    הראית או חוית התעללות מילולית כזו או התעללות של ידיעת מיקומך באופן רצוף וקבוע מצד אשה לבעלה או בן זוגה.
    אם לא אז כנראה לא חיפשת מספיק.
    נשים לעיתים קרובות מתעללות בגברים,ביוחוד אם הם חלשים.
    גם לזה צריך לקרוא התעללות מיגשרית מן הצד השני לא תפנים…לא תפתור מאומה.

  2. יהונתן

    אני מסכים איתך לגמרי מר אלי אליהו אבל גם לגבר יש שוויון זכויות לא כול אשה היא תלית שכולה תכלת לפגוע בה זה אני לא מסכים בכלל לא מילולית ולא פיזית

  3. אמת

    כאשר אלימים כלפייך קשות כלכלית הכפשות פגיעה בשם טוב..כל אלו תמרורי אזהרה..רוצים לשלוט בחייך על מנת להתעלל בך…להרוס אותך….חייבת להלחם על זכויותייך …

  4. אחת שאכפת לה

    חשוב כל כך! העלאת המודעות לכל אחת ואחד ומודעות חברתית לזה. הלוואי וכולם יבינו. ולמגיבים שבאו פה לעזרת הגברים. אין שום הצדקה לאלימות מילולית, נפשית ופיזית כלפי אף אדם, אישה או דבר. פשוט לצערנו קל לראות איזו תופעה נפוצה יותר. אבל כמובן שכל פגיעה היא נוראית ואסור שתקרה.

  5. תומר

    המצב המדיני המביך + הפמיניזם הם השורש לכל הבעיות. צריך להילחם על שוויון זכויות. הבעיה שכל פעם שקורה משהו אז מעצימים צד אחד ואוטומטית הצד השני הופכים לרוצחים אנסים וכו'. מן הסתם שמקרי הרצח הם בעיה בפני עצמה שצריך לרדת לשורשה אבל קצת חצינו את הגבול פה.
    אני בטוח שיש אלפים של נשים שיום יום מתעללות בגברים שלהם (לא בהכרח פיזית) אבל אף אחד לא ידבר, על גברים שמתאבדים אף אחד לא מדבר, גברים שאיבדו את הדרך, מדוכאים, יום יום רואים אותם, בכל מקום, שהנשים משחקות ופוגעות בהם כי הן פשוט יכולות "עצם היותן נשים", אותן נשים ש"העולם מתנכל להן", ש"מרגישות חלשות", שכל עיסוקן הוא העצמה נשית והעצמה נשית ולהרגיש "טובות יותר" כאילו מישהו מתחרה בכן, זה על הגבול על הפתטיות גבירותיי.
    ואתם הפמיניסטיות תמשיכו בשלכן..כי אף אחד לא ידבר, הרצון שלכן להיות "המין החזק" ו"נשים חזקות" הוא אבסורדי וילדותי לחלוטין וגורם לנזק גדול יותר. שוויון זכויות הוא הפתרון ולא העצמה של אחד הצדדים. אדם הוא אדם בין אם הוא גבר או אישה. הפתרון לבעיה טמון אך ורק בשוויון זכויות מלא.

  6. lilith

    הפמיניזם קיים למטרה אחת בלבד, לא בשביל לקבל כוח על גברים אלה בשביל שנשים יקבלו כוח על עצמם, זה פמיניזים טהור. אך יש גברים שזה מפחיד אותם שאישה שווה להם.

  7. מישהי

    כל רצח באשר הוא מכונה רצח להבין רצח חיות רצח ילדים רצח גברים ונשים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר