נעלי עקב
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כשנחזור לשגרה, הנה משהו שאפשר להשאיר מאחור | הטור של ליאת קמחי

נעלי עקב זה סקסי ונשי ומושך בגלל שמוכרים לנו שזה כך. בדיוק כמו שמכרו לנו משקאות דיאט או סיגריות. אולי די כבר?

פורסם בתאריך: 23.4.20 15:07

אולי די כבר עם נעלי העקב האלו? כן, כן, אני יודעת, טור בנושא שאינו קורונה. חדשני. ובכל זאת, כחלק מהחזרה לשגרה, כדאי שנתרגל לדבר על נושאים אחרים פרט למגיפה ונגזרותיה.

באחד הערבים צפיתי בשידור הישיר של ביבי מפרט על ההקלות החדשות. לאחר שכל הפמליה סיימה לשאת דבריה הטלוויזיה נשארה דלוקה עד התחזית. בהיתי במסך בו החזאית התורנית דיווחה על הצפוי לנו השבוע. ואז קלטתי. היא עומדת שם. על נעלי עקב.

לא יודעת למה זה בלט לי הפעם, אולי בגלל שכל האנשים שאני רואה סביבי כרגע לובשים בגדי קז'ואל פשוטים וקולקציית ההנעלה שלהם (ושלי) נעה בין כפכפים לסניקרס. אז נעלי עקב? עכשיו? למה?

כבר שנים שאני מתנגדת לכלי העינויים הזה. בתור אחת שסובלת מפלטפוס ועוד תסמונות כף רגל כאלו ואחרות הפסקתי, בהנחיית אורתופד, לנעול נעליים לא נוחות, שלא תומכות בכף הרגל ואפילו פוגעות בה.

שאלתי בעבר נשים למה הן נועלות את הנעליים המזעזעות האלו, וקיבלתי שלל תשובות. זה יפה, ככה אני אראה גבוהה ורזה יותר, זה נשי, וגבר אחד אפילו סיפר שהנעליים גורמות לסיבוב מנח האגן כך שהאישה נראית סקסית יותר.

ואז אני תוהה איך הגענו למצב שבו נעל כל כך לא שימושית הפכה להיות פריט חובה בארון הנעליים. הרי כל התפקיד המסורתי של נעליים הוא לשמור על כפות הרגליים, הגב והיציבה, ונעלי העקב עושות בדיוק את ההפך.

וכל הסיבות שקיבלתי, הן הרי לא רציונליות בהתחשב בחסרונות. ולא רק זה, הרי ברור שכולן הוטבעו בנו חברתית. נעלי עקב כאילו מאז ומתמיד צועדות על מסלולי האופנה, נועלות אותן משפיעניות בכל התחומים, אפילו נשות עסקים ומצליחניות. זה סקסי ונשי ומושך בגלל שמוכרים לנו שזה כך. בדיוק כמו שמכרו לנו משקאות דיאט או סיגריות. שאנחנו צריכות את זה. וככל שאנחנו כחברה נקבל את התכתיבים האלו, אנחנו רק נעמיק את ההבניה הזו אצלנו בראש. כי אם ילדה רואה את אמא שלה נועלת נעלי עקב, אז היא גם רוצה כמו של אמא. וזה מחלחל לעוד דור ועוד דור.

ואותו דבר גם בנוגע לשיער לבן, לקרחת, לקמטים, לציפורניים ועוד. ככל שנצבע ונסתיר ונטשטש ככה נביא על עצמנו עוד ועוד אופנות לא רציונליות שרק מעסיקות אותנו. סתם. מבזבזות לנו את הזמן היקר שלנו במקרה הטוב ופוגעות בבריאות שלנו במקרה הרע.

הרי דווקא עכשיו, בתקופה הזו שאנחנו מצמצמים למינימום את ההשקעה שלנו בתחומים הפחות חיוניים בחיינו, זה הזמן לבחון עד כמה באמת בחרנו מרצוננו החופשי את השגרה שלנו. עד כמה יש צורך בהשקעה כה רבה ולא בריאה במראה החיצוני. אולי יש דברים שאפשר להשאיר מאחורינו כשנחזור לשגרה.

ליאת קמחי. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

ליאת קמחי


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר