שרה נתניהו צילום דודו בכר
שרה נתניהו צילום דודו בכר

תאמינו לי, העיקר שתהיו בני אדם

ההדתה במשרד החינוך, הקלטות שרה נתניהו והמטריד שהתקשר לאיים רק כי אינו מסכים עם דעותיי

פורסם בתאריך: 1.2.18 08:25

חינוך. תאמינו לי שהכל נמצא בחינוך. בילדותי נשמעה לא אחת האמירה: “העיקר שיהיה/תהיה בן/בת אדם”. משמעות האמירה היא שלפני שאת מתבוננת אל הישגיך, תדעי להלך בעולם בסובלנות, יושרה וניקיון נפש וכפיים. חלק ממה שנהיה מאתנו עם השנים, הוא שאיבדנו את היכולת לתעדף את סרגל הערכים ההומניסטים וערכי כבוד האדם של “להיות בן/בת אדם”, מעל לסרגל הנורמות וההישגים.

נתקלתי בזה השבוע כשהתפרסמה שאלה סקסיסטית מכוערת מתוך ספר הכנה למיצב בלשון, לפיה העולם הקפיטליסטי מביא אמהות עובדות להאכיל את הילדים שלהן בג’אנק פוד במקום באוכל בריא ומזין (ילדים בלי אבא?). נתקלתי באמירות השקריות של רבנים, הטוענים כי שירות צבאי משותף ימנע מנשים לבנות משפחה, נתקלתי בהקלטות של משפחת נתניהו, נתקלתי במטריד שטרח ומצא את מספר הטלפון שלי על מנת לאיים בהטיות שונות של האות השביעית בא”ב – רק כי אינו מסכים עם דעותיי, ואף בנושאי ההדתה בבתי הספר והכחשתה ע”י הממסד החינוכי.

בכל המקרים שציינתי, מדובר בתעדוף ברור של כוחנות, אינטרסים צרים של כוח ושררה, התעמרות והכחשה, שהם ההיפך מ”להיות בן/בת אדם".

 

העידן הנוכחי הוא עידן של תקשורת ישירה. קברניטי השלטון, מערכת החינוך והגופים בחברה לא יכולים להתחבא יותר תחת קלישאות, אמירות פסקניות או הכפשות. למשל, בנושאי הדתה – כל פיסקה על תפילת הגשם בספר מדעים העוסק במזג האוויר, הופכת מיד לפוסט ויראלי. לכן מי שינצחו את המאבק על דמותה של מערכת החינוך שלהם, הם התלמידים והוריהם. ומי שיאמר לתלמידים/ות, שמה שהם חווים לא קיים – ימצא אותם במערכת חינוך פרטית מתבדלת, ובצדק.

מי שיתעמרו בעובדים ועובדות ימצאו עצמם מוקלטים קבל עם ועולם. ומי שיתקשרו לאיים מטלפון חסוי ימצאו את המספר שלהם גלוי בתוכנה לזיהוי שיחות. מי שמטרידים יחשפו ברשתות החברתיות. ומי שמנסים להגביל נשים בצבא או בכל מקום אחר – ימצאו את עצמם גנרלים בשנקל של אמונה נשחקת, בלי צבא מאמינים.

ובעצם, אם לחזור לתחילת דברי, גלומה בהם תקווה: מי שדוחקים את ערכי כבוד האדם לקיר, יעירו ומעירים את כולנו להילחם על סרגל הערכים שלנו ביתר שאת. גם זה סוג של חינוך: להעיר את האדם החבוי/ה בכל אחת ואחד מאתנו.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר