צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר

הילדים שלכם ישתו אלכוהול. לפחות תלמדו אותם איך לעשות את זה נכון

אי אפשר למנוע שתייה בקרב בני נוער. הסבירות שהילד שלכם יסיים את הערב שיכור ומקיא עולה ביחס ישר למידת ההכחשה שלכם

פורסם בתאריך: 18.4.18 11:14

ושוב הגענו ליום הזה בשנה, שבו רוחשות תכניות סודיות של הרוב המכריע בין בנות ובני הנוער: יום העצמאות. האירוע ההמוני שנתפס על ידם בטעות כעצמאותם וחירותם להגיע למיון עם הרעלת אלכוהול, כשהם בעצם קרבנות ישירים של הורים, מנהלות/י בתי הספר, מורות ומורים ואגודות מניעת סמים ואלכוהול, המטיפים/ות לפוריטניות מזיקה, מנותקת ומתנשאת, שבעיקר נועדה לפרנס אותם. בקיצור: האחריות היא על כל אלו בעולם המבוגרים/ות, שלא מלמדים ומלמדות את הנוער לשתות נכון.

אז יש לי חדשות בשבילכם/ן: הילדים שלכם ישתו אלכוהול, חלקו מזויף ורעיל – והרבה. כי אנחנו ב־2018, ולנוער המצוין הזה יש דרכים משלו להשיג את מה שאתם/ן, ממש לא בתבונתכם/ן, הגדרתם/ן כ"טאבו". אין הבדל בשתייה בין דתיים/ות לחילונים/ות, בין עולים/ות לילידי/ות המקום, בין בנים לבנות, כולל ה"חננות" מביניהם/ן. "טפשת הנעורים" לא מדלגת על ילדים אחראים, ערכיים ואינטליגנטים, ובנות מגיבות פיזית רע יותר לאלכוהול ולכן פוטנציאל הנזק הבריאותי משתיה לא מבוקרת – מפחיד יותר. ועוד לא דיברנו על הצעירה הזו שכתבה לאחרונה פוסט בפייסבוק, איך התעלפה אחרי צ'ייסר והסתבר שמישהו שם בו "סם אונס". למזלה, החברות שהיו איתה, כן למדו איך לשתות וממה להיזהר, לא אפשרו לאף אחד להתקרב אליה והזמינו אמבולנס.

אם אתם מסוג ההורים שטוענים ש"הילד/ה שלי לא שותה", או מסוג ההורים שלא נותנים לילד/ה לטעום לגימה מהיין בארוחה משפחתית ו/או לא מדברים על אלכוהול, ו/או מסוג ההורים שהילד/ה לא בא/ה מעצמו/ה להתייעץ אתכם/ן על שתייה ביום העצמאות – הסבירות שהילד או הילדה שלכם/ן יסיימו את הערב שיכורים/ות ומקיאים/ות, עולה ביחס ישר למידת ההכחשה שלכם/ן. ולרוב – אם לא קראו לכם/ן למיון כי הילד/ה הגיע/ה מעולפ/ת, לאחר שלגמ/ה וודקה כאילו מדובר במים מינרלים – אתם לא תדעו מזה. יש סולידריות בין הילדים, והבורות שאתם הטמעתם, בהכחשה והסירוב הטיפשיים ללמד אותם/ן איך לשתות נכון, הופכים את עניין השתייה ביום העצמאות לקונספירציית התבגרות של החבר'ה.

 

אז עזבו את הבולשיט והאיסורים הגורפים הצבועים, להם מטיפים אלו שמתפרנסים מלתקוע אותנו במאה הקודמת ולהזיק בכך לילדי המאה הנוכחית: למדו את הילדים/ות שלכם/ן לשתות נכון!

לשתות נכון, פירושו לטעום בבית, כשהמבוגרים שותים, לגימה מכל מה שמכיל אלכוהול, להבין את המשמעויות, להרגיש מה זה עושה להם/ן, לדעת מהן ההשפעות האישיות – כל נער/ה על גופו/ה, להבין מה משמעות הכמויות באחוזי האלכוהול השונים, לסגל התנהגויות חברתיות שמגוננות עליהם/ן מפני עצמם/ן ומפני ההגזמות תואמות-הגיל שלהם/ן – גם בשתייה (תמיד בזוגות, תמיד מישהו/י פיכח/ת, לדעת איפה הם/ן, לתת להם להבין ולהרגיש שזה בסדר לבוא ככה הביתה, וכו'). ללמד לשתות נכון, זה גם לא ללמד "מה לא", אלא "מה, מתי ואיך כן". ועזבו חוקי או לא חוקי, עזבו הפחדות ממשטרה, עזבו שיחות חמורות סבר עם צוות חינוכי צודק ונוזפני: תהיו ריאליים. כשהם/ן שותים/ות, אנחנו רוצות ורוצים שהם/ן יעשו את זה במידה ויחזרו הביתה בשלום. למנוע שתיית בני נוער, פשוט לא ניתן.

לאחרונה נתקלתי באתר של צעירים, ברמנים לשעבר, שמגיעים לבתי הספר ללמד את הנוער והוריהם/ן את כל התורה הזו. ההבנה הטריוויאלית היא, שהנוער ישתו ממילא, ועדיף למזער את הנזק. חפשו אותם בגוגל והזמינו אותם. אם לא הספקתם לשנות דיסק במוח לפני יום העצמאות – תתחילו בכל מקרה, כי לכל יום עצמאות יש את אירוע השתייה שאחריו.

ובנימה אישית: אני ממש מקווה, שהשנה לא יהיה הספסל ליד הבית שלי ספוג מקיא של מתבגרים, שההורים שלהם לא לימדו אותם לשתות נכון, ומקיאים שם את נשמתם כדי להגיע "נקיים" הביתה. פשוט כי זה מגעיל.

 

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורית נהרי-ציפקין מנחה ומרצה למניעת שתיית אלכוהול בקרבבני נוער

    חנה הלחמי היקרה, סוג הכתבות האלה הם בדיוק הסיבה העיקרית שבעיית שתיית האלכוהול בקרב בני נוער רק תתרחב ותגדל.

    לכתוב כתבה שאומרת במפורש שההורה צריך לתת לילד לטעום את האלכוהול, זה חוסר הבנה על גבול החוסר אחריות ! בכל מה שקשור להתפתחות בני הנוער בכלל, ולהתפתחות המח. להשלכות של שתיית האלכוהול על המח באופן כללי, וספציפית על בני הנוער !

    כן חשוב לדבר על אלכוהול, כן חשוב שהנושא יהיה פתוח לשיחה כמו כל נושא אחר. אבל להגיד לילד לשתות איתי בפעם הראשונה, זה לא להבין איך המח עובד וכמה הדבר מסוכן !

    נכון, אנחנו לא יכולים למנוע מבני הנוער להתנסות, אבל יש הבדל מאוד משמעותי בין להעביר מסר חד וברור אני ההורה ושתדע שאני לא מסכים שתשתה. ויחד עם זאת לדבר ולהסביר על האלכוהול ועל הסכנות, על כל ההבטים…. גם על הצרכים שעולים למתבגר כדי לשתות, כמו שייכות… ולמצוא עם המתבגר דרכים חדשות להתמודדות.
    לבין לשתף פעולה עם תופעת השתייה.

    אלכוהול הוא סם מאוד מסוכן לבני נוער שעלול להביא למוות. והמחשבה שאם הילד ישתה וידע כמה לשתות, יגרום לו לשלוט בעצמו, זה חד משמעית לא להבין איך האלכוהול עובד על המח, וכמה אין לאף אחד את יכולת השליטה כשאלכוהול נכנס לגוף, על אחת כמה וכמה בני נוער, שהחלק הזה במח לא מפותח !

    להגיד זה לא אפשרי למנוע, זה להרים ידיים ולמצוא פתרונות קלים ! לשאול איך להפוך את זה לאפשרי זה כבר סיפור אחר ! וזה הדבר היחיד שימנע מבני הנוער לשתות ולתופעה להתרחב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר