הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי
הפגנת עובדי טבע בשנה שעברה. צילום אוליבייה פיטוסי

"המשבר בטבע? מפתיע שהבלון הזה לא התפוצץ מוקדם יותר"

המנהלים? הדירקטוריון? הממשלה? הפרלמנט בכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: מי אשם במשבר בטבע?

פורסם בתאריך: 23.12.17 18:40

 

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

המשבר בטבע אינו יתום. רבים וחשובים יכולים לרשום בכרטיס הביקור שלהם שותפות בכישלון וברשלנות הגדולים בתולדות המדינה. בראש וראשונה אשמים בכישלון יושבי הראש של הדירקטוריון ומנכ"לים שכתוצאה מהחלטות שגויות שלהם שקעה טבע בחובות עתק, בלי שהדבר יפריע להם לשאוב מטבע סכומי עתק כבונוסים אסטרונומים על "רווחים עתידיים", שלא באו לביטוי בתוצאות העסקיות של טבע וספק אם אי פעם יגיעו. שרי אוצר למיניהם, וממונים אחרים על הכנסות המדינה, הוסיפו ל"חגיגה" של טבע סכומי עתק במסגרת פטורים ממס-הכנסה. הגיע הזמן שאחראים לכישלונות ישלמו את המחיר למחדליהם. יש לשקול הגשת תביעה ייצוגית נגד כמעט כל ראשי הדירקטוריון, המנכ"לים ובכירים נוספים בטבע". (עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

המשבר בקונצרן הענק טבע פוגע בעובדים מכל המפעלים בארץ. על פי הפרסומים בעיתונות הכלכלית, טבע קיבלה מהמדינה הטבות מס בסכומים של מיליארדים. בשנים האחרונות התחלפו המנהלים והדירקטורים ורכישת המפעלים הכושלים בחו"ל רק דרדרו את הקונצרן שהיה מראשיתו סמל להצלחה עולמית. אני מקווה שהשביתה במשק תביא לצמצום נזקים ולהפחתת מספר המפוטרים. ללא ספק, החברה צריכה לעבור תהליך כואב של התייעלות. המדינה צריכה להיערך ולעזור למפוטרים, במיוחד למבוגרים שבהם, ולמפוטרים ממפעלים בפריפריה. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

חברת טבע הביאה על עצמה את המשבר האחרון בשני מישורים. האחד הוא השקעות לא סולידיות ולא בטוחות כמו העסקה הגדולה במקסיקו. המישור השני הוא משכורות ותנאים גבוהים מדי, שלא מותאמים למצב החברה בעשר השנים האחרונות ולא יחסיים לחברות אחרות במשק. כל זאת, בנוסף למאות מיליוני שקלים שקיבלה החברה ממשלת ישראל כעזרה והנחות שונות ומשונות. מפתיע שהבלון הזה לא התפוצץ מוקדם יותר. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

הבזבוז וחיי המותרות ששררו בטבע הביאו לנפילתה. זה כלל חמש ארוחות ביום לעובדים וצ'ופרים למנהלים. הפועלים נהנים מקפה בוקר ואחר כך ארוחת בוקר דשנה. ארוחת צהריים עם בחירה של מלוא סוגי המאכלים. ארוחת ביניים ארוחת ערב וארוחת לילה. רק חישבו כמה עולה להאכיל אלפי עובדים ביום. וזה רק קצה הקרחון. חגיגת בזבוזים אדירה כללה משכורות עתק למנהלים, במיוחד בשנים האחרונות. טבע קיבלה הקלות במס במיליארדים. גם הרווחים היו עצומים ובלתי נתפסים. לאן נעלמו כל הרווחים? חוצפה שאין כדוגמתה, מקבלים הקלות מס ואחר כך בוכים ורוצים לפטר. המפולת נובעת מניהול כושל ובלתי אחראי של השנים האחרונות. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית בכפר סבא)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר