מבקשי מקלט מפגינים בירושלים. צילום אמיל סלמן
מבקשי מקלט מפגינים בירושלים. צילום אמיל סלמן

"אם אכן הם פליטים, אזי אין ויכוח שהעם היהודי חייב מוסרית לקלוט אותם"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם מתביישים בהחלטה לגרש את מבקשי המקלט?

פורסם בתאריך: 3.2.18 18:49

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

שוב ושוב אנחנו עדים לצביעות והתנהגות מבישה של מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל. העם היהודי ניצל מכליה בזכות חסידי אומות העולם (לא יהודים) שהושיטו יד ליהודים נרדפים ופתחו דלתות בפני יהודים. הזיכרון שלנו קצר וסלקטיבי. כל אומות העולם (כולל יהודים) חייבים לאפשר למבקשי מקלט להתגורר בכל מקום בתבל, ללא הגבלה. אני בוש ונכלם אם וכאשר יסלקו מישראל אדם אחד. הזכות לחופש מלא היא זכות יסוד ויש לאפשר למבקשי מקלט להחליט היכן טוב להם להתגורר. העולם הוא עגול. היום אני נזקק למקלט ומחר אחרים. יש לבטל מיידית את "הטיפול המיוחד" אצלנו למבקשי מקלט, ובמקום זה לארח את מבקשי המקלט כמיטב יכולתנו. העם היהודי צריך להיות הראשון בעולם באירוח מבקשי מקלט. (עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

ממש לא מתבייש. להגדיר את ההחלטה כ"הוצאת מבקשי מקלט" זו בדיחה לשם עצמה. כבר נעשו בדיקות רבות בנושא והתברר כי רק כחמישה אחוזים מהמסתננים הם מבקשי מקלט. כל השאר באו לעבוד ולהשתקע בארץ. על הדרך הם מביאים איתם צרות, אלימות, פשיעה ועוד כפי שמדווח חדשות לבקרים באמצעי התקשרות. אז מי צריך את זה? הם לא מועילים בדבר, לוקחים מקומות עבודה שיכולים להיות לישראלים כאלו ואחרים. בנוסף לזה, הם כבר חושבים ומתבטאים כי אנחנו הישראלים לא אמורים להיות פה בארץ בכלל וכי היא שלהם מימים ימימה. לגבי מבקשי המקלט, הם צריכים להיקלט ולהיות מטופלים בצורה הטובה ביותר על ידי הרשויות. את כל השאר חייבים להעיף מפה ומיד. לכל חסרי הפרופורציה והדעת שמשווים את הוצאת המסתננים לשואה, אני ממליץ להם לחזור אל ספסל הלימודים וללמוד מחדש את זוועות השואה. ניצולי השואה יכלו לחלום על "גירוש" שכולל הטבות כספיות באלפי דולרים והחזרתם לארץ המוצא על חשבון משלם המיסים. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

אלי אליהו

מאוד פשוט, זה תלוי בהגדרה. אם אכן הם פליטים, כלומר אנשים שברחו ממדינתם כתוצאה מסכנה לחייהם, אזי אין ויכוח שהעם היהודי, עם ההיסטוריה שיש לו, חייב מוסרית לקלוט אותם. אם מדובר במשפרי איכות חיים, במקרה כזה אפשר גם כן לקבל אותם, אבל בתנאי שזה לא יבוא על חשבון אזרחים אחרים. בכלל, הויכוח הוא לא על אם צריך לגרש או לא. הם פה וזאת עובדה. גם אם הם הסתננו שלא כחוק וגם אם הם לא פליטים בהגדרה. השאלה היא מוסרית. מדינה עם מוסר אמיתי צריכה לקלוט אותם בדרך כזו, שמצד אחד תעזור להם ולילדיהם להשתלב ומצד שני לא תגבה מחיר יקר מאוכלוסייה חלשה. ועוד נקודה חשובה. מי מהם שעוסק בפשיעה, לגרש מיד. (אליהו הוא כוכב רשת)

 

הלן שי

הלן שי

הלן שי

סוגיית הפליטים מבקשי המקלט והמסתננים היא סוגיה מורכבת וקשה, ויש להפריד ביניהם. על המסתננים דורשי עבודה יש ליישם את חוקי המדינה, כי אחרת נהפוך למדינה של עברייני הגירה. לגבי סוגיית הפליטים מבקשי המקלט, שברחו ממדינות שבהן מתחוללת מלחמה, הממשלה צריכה לתת להם, לדעתי, מעמד מיוחד של פליטים ולא לגרשם. דווקא בימים אלו, של ציון יום השואה הבינלאומי, עלינו לזכור שאלפי יהודים ניצלו מהשואה הנאצית בזכות אותם אזרחים שהחביאו והצילו אותם. לכן על ממשלת ישראל לגלות חמלה כלפי הפליטים שברחו מזוועות המלחמה ולהעניק להם מעמד אזרחי מיוחד. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

ממש לא! מדובר בפולשים בלתי חוקיים שחדרו לישראל דרך הגבול עם מצרים. לא מדובר במבקשי מקלט. כל מי שנכנס לשכונות הדרומיות של תל אביב רואה כי מדובר בהתבססות והשתלטות על חיי התושבים. נשים פוחדות לצאת בערב מביתן. לולא היו מגדרים את הגבול עם מצרים, ישראל היתה מוצפת במאות אלפים של שוהים בלתי חוקיים, שהיו הופכים את חייהם של תושבים רבים לגיהינום. כל יפי הנפש מטיפים מוסר לתושבי הדרום כאשר הם חיים חיי שלוה ושקט. חייבים לבלום את התופעה לאלתר. מדובר בהגנה עצמית. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר