הפגנה בוורשה נגד החוק הפולני. צילום janek skarzynski
הפגנה בוורשה נגד החוק הפולני. צילום janek skarzynski

"זה חוק אנטישמי. עם זאת אסור לנו להתערב. בכל מקרה, בוז לפולין"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך צריכה ישראל לנהוג בעקבות החוק הפולני?

פורסם בתאריך: 28.2.18 12:51

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

בחכמה ובהגיון, ישראל חייבת למחות על החוק ההזוי. פעולות הסברה רצופות חייבות להיעשות על ידי ישראל. חייבים לעורר את כל העולם נגד החוק הגרוע הזה.יש לגייס את יהדות העולם על מנת להסביר ולהרתיע בכל העולם על הסכנות הנובעות מחוק זה והתוצאות השליליות שעלולות לנבוע מחוק גרוע זה. יחד עם זאת, אסור לפגוע בקשרים עם ממשלת פולין אשר עד עתה גילתה אהדה לענייני ישראל. צריך לנווט מדיניות תקיפה וחכמה תוך גילוי רגישות לשמור על היחסים הטובים. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

לדעתי, הפולנים יכולים לקבל החלטות מהיום עד מחר ועל ישראל לפעול על פי האינטרסים של ישראל ושהפולנים יחליטו מה שהם רוצים. איננו זקוקים להחלטות של הפרלמנט הפולני והם אינם מחייבים אותנו דבר. אין ספק שהחלטות הממשל הפולני "לא נפלו סתם מהשמיים". לא במקרה כמעט כל מחנות השואה של אירופה היו בפולין. בשלטון הנאצי ראו את הפולנים משתפי פעולה מצוינים. השלטון הנאצי הסתפק במעט מאוד מאנשיו שהועברו לפולין במלחמת העולם השנייה לאחר שהיו מרוצים מ"הטיפול הקשה" של הפולנים ביהודים. לא הייתה באירופה מדינה נוספת לפולין ששיתפה פעולה עם השלטון הנאצי לשביעות רצונם המלאה של הגרמנים. כמעט בכל בית יהודי בעולם אחרי מלחמת העולם השנייה אפשר היה לשמוע עדויות קשות וסיפורים מסמרי שיער על התנהלות הממשל הפולני כלפי היהודים במלחמת העולם השנייה. אני כמעט בטוח שהבנים ו/או הנכדים של הפולנים דאז מבקשים היום למחוק את מה שעשו ליהודים בני משפחתם. שום החלטה של השלטון הפולני הנוכחי אין בה בכדי להביא את ישראל לשכוח, ולעולם לא תהיה תעודת יושר לפולנים משתפי הפעולה עם השלטון הנאצי. (עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

לא צריך להיבהל מהחוק הזה. החוק מדבר על כך שמי שיאשים את מדינת פולין בשותפות לזוועות השוואה. בפועל, ידוע שהשתתפו פולנים רבים, אך לא בחסות המדינה. ראש ממשלת פולין עצמו, בראיון שנתן בחמישי האחרון, הצהיר שלא מדובר בהסרת אחריות מהעם הפולני או מפולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים – והיו רבים כאלו, אלא הסרת אחריות מאלו שטוענים שהממשלה הפולנית שיתפה פעולה עם הנאצים במלחמה. לכן, כל עוד זו האמירה, למדינת ישראל לא אמורה להיות בעיה עם החוק החדש. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אלי אליהו

אלי אליהו

אלי אליהו

החוק הפולני הוא חוק שניתן באמצעותו להטיל עונש על האשמת פולין בפשעי השואה. לדעתי זאת בושה וחרפה והכחשת השואה. הניסיון למחוק כל זכר מהפשע הכי גדול בהיסטוריה של האנושות הוא ללא ספק טיפשי ואף חוק אנטישמי. עם זאת אסור לנו להתערב בהחלטות של מדינות אחרות כמו שגם אנחנו ממש לא נסכים שמדינות באירופה יתערבו במה שקורה בישראל. בכל מקרה, בוז לפולין. (אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר