חיילים בגבול הצפון השבוע צילום גיל אליהו
חיילים בגבול הצפון השבוע צילום גיל אליהו

"הנוכחות האיראנית בסוריה לא תוביל למלחמה. הרוסים לא יתנו לזה לקרות"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הנוכחות האיראנית בסוריה תוביל למלחמה?

פורסם בתאריך: 19.2.18 13:33

אלי אליהו

אלי אליהו

ההשלכות של הנוכחות האיראנית בסוריה בחסות אסד אינה מבשרת טובות למזרח התיכון, ובפרט למדינת ישראל ולסעודיה. המשטר האיראני מנסה לבסס את מעמדו בסוריה בקרבת הגבול עם ישראל באמצעות הקמת בסיסים צבאיים, הקמת מערך לוגיסטי שישמש פלטפורמה להעברת ציוד צבאי משמעותי לחיזבאללה, והקמת תשתית צבאית בסוריה שתאיים בחזית נוספת על ישראל. מאז הנוכחות האיראנית בסוריה אנו עדים לכך שהמזרח התיכון גועש ומאוד נפיץ, וזהו האינטרס האיראני המובהק. כפטרוניהם של החיזבאללה, מנסים האיראנים להקים ישות צבאית איתנה גם בחזית הסורית, והקמת קווי ייצור של טילים מדויקים שיאיימו בעתיד על מדינת ישראל. ישראל, מצידה סימנה זאת כקו אדום, ולכן כל אימת שיש בידה מספיק מודיעין להקמת תשתיות אלה, היא תוקפת ומשמידה כבר עשרות פעמים. לא סביר שזה יגרור למלחמה, אלא אם כן יהיה אירוע רציני כמו חטיפת חייל או אירוע רב נפגעים שהמקורות שלו שם. אלה יכולים לגרום להסלמה אמיתית באיזור ואפילו למבצע משמעותי או מלחמה. (אליהו הוא כוכב רשת)

 

אירית מרק

אירית מרק

אין כל ספק. אירן נוקטת בכל האמצעים על מנת לגרום למלחמה כוללת. השיקול שלה הוא כי ניתן להילחם עם ישראל. לאירן אין גבול משותף עם ישראל ועיר הבירה שלה היא במרחק של אלפי קילומטרים. לאירן יש הרשאה מסוריה להישאר בה. יש לה גיבוי מרוסיה, מסוריה ומחיזבאללה וזה המצב האידיאלי עבורה ליזום מלחמה עם ישראל. היא לא חוששת מארצות הברית. מבחינת אירן, זו הזדמנות נאותה להלחם בישראל ואין לה ממש מה להפסיד. במצב בו היא מצטיירת כמושיעה של סוריה, זו העת מבחינתה לגרום למלחמה עם ישראל. היא כבר ערוכה בתוך סוריה ואין לה חשש כי אזרחיה ייפגעו. לצערי, אני צופה מלחמה הן עם אירן והן עם סוריה והחיזבאללה במשותף נגד ישראל. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית)

 

הלן שי

הלן שי

המצב במזרח התיכון מאוד נפיץ, ורגיש מתמיד. התקרית בסוף השבוע הראתה לנו כי האיום האיראני קרוב מאוד ומרים ראש. הם מצויידים בנ"מ וטילים שיכולים לפגוע בנו. אני סומכת על צה"ל, שהוא צבא חזק ואחד המעולים בעולם, אבל חוששת מהזירה המדינית, שיכולה לנקוט במהלכים מסוכנים שיובילו למלחמה. שולחת החלמה מהירה לטייסים ושלום על ישראל. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

אורי נגר

אורי נגר

הנוכחות האיראנית בסוריה לא תוביל למלחמה מסיבה ברורה: הרוסים לא יתנו לזה לקרות. אמנם הרוסים משחקים משחק כפול, אך מכירים את הגבולות האדומים של ישראל ושל האמריקאים. האיראנים ימשיכו לנסות ולהקניט אותנו ואין לי ספק שבכל פעם הם 'יקבלו בראש', אבל למלחמה זה לא יגיע. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

לדעתי, אין סיכוי שהנוכחות האיראנית בסוריה תוביל למלחמה עם ישראל. בניגוד להערכה של כמה פוליטיקאים אצלנו, האיראנים לא מעוניינים במלחמה עם ישראל שבה יש להם רק מה להפסיד. הממשל באיראן הוא מספיק חכם ויודע היטב מה רצוי לו לעשות ומה לא רצוי. איראן רואה חשיבות בשיפור היחסים עם ארצות המערב, ובעיקר עם מערב אירופה. מלחמה במזרח התיכון ביוזמת איראן רק תזיק לאיראנים ותפגע ביחסים שלהם עם רבות מארצות העולם, לרבות רוסיה השותפה של איראן בסוריה. רוסיה לא תשתף פעולה עם איראן אם וכאשר תפרוץ מלחמה בין איראן לבין ישראל. גם לישראל אין עניין במלחמה עם איראן. האחראים לביטחון ישראל הבינו שאין לישראל פתרון קסם למניעת נפילת טילים איראנים בישראל. השבוע הבינו בממשלת ישראל שבמלחמה בין ישראל ואיראן לא יהיה מנצח חד משמעי, אך לעומת זאת נהיה עדים לפגיעות קשות בנפש וברכוש במזרח התיכון כולו, לרבות ישראל. (עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר