בנימין נתניהו צילום אמיל סלמן
בנימין נתניהו צילום אמיל סלמן

"זוהי ללא ספק הרדיפה הפוליטית הכי גדולה שידענו"

הפרלמנט המקומי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם חקירות נתניהו יסתיימו בכתב אישום?

פורסם בתאריך: 24.2.18 18:32

הלן שי

הלן שי

היועץ המשפטי לממשלה, הוא ולא אחר, יחליט אם להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שיסיימו את כל החקירות וייבדקו כל הממצאים. אין ספק שהפרשיות הרבות בהן ביבי מעורב,  משרטטות תמונה עגומה של התנהלות המנהיג הבכיר ביותר, כפי שפורסמו, ובפרשיות נוספות העומדות על הפרק, כמו פרשת ישראל היום והצוללות. אנחנו, פשוטי העם איננו שופטים, אבל לכאורה זוהי התנהלות שאינה זכורה לנו ממנהיגים קודמים, ובטח לא מהמנהיג הנערץ מנחם בגין ז"ל, שהיה דוגמה למנהיג צנוע. כך גם יצחק רבין ז"ל, שכזכור התפטר בשל חשבון הדולרים שהחזיקה אשתו לאה ז"ל. בשל ריבוי מקרי השחיתויות והשוחד המתגלים בצמרת המפלגות והשלטון, בשנים האחרונות קשה יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. שיידעו נבחרי הציבור שכולם שווים בפני החוק ומערכת המשפט בישראל. וכבר היו לנו נשיא וראש ממשלה בבית האסורים. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

יותר משני עשורים השמאל חורש כל חלקה כדי לתפוס את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשחיתות. עשרות "פרשיות" שונות ומשונות, ולכולן מכנה משותף אחד – כלום ושום דבר. זוהי ללא ספק הרדיפה הפוליטית הכי גדולה שידענו. בקיצור, ההר יוליד עכבר ונתניהו (אם ירצה) ימשיך להיות ראש ממשלה כמה זמן שירצה. (אליהו הוא כוכב רשת)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין ספק שחקירות נתניהו יסתיימו בהגשת כתב אישום נגד נתניהו ואולי גם נגד רעייתו. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מבינים היטב שאין מנוס מכתב אישום נגד ראש הממשלה. הם יעדיפו להעביר את התיקים של נתניהו, "תפוחי אדמה לוהטים", לבית המשפט והוא יחליט. נתניהו יודע היטב שיוגשו נגדו כתבי אישום, ולכן התקפותיו על המשטרה. לא מן הנמנע שבהמשך יתקוף נתניהו גם את היועץ המשפטי לממשלה.

אני רוצה להאמין שה"התחממות" האחרונה במזרח התיכון אינה קשורה לחשדות נגד נתניהו. כולנו זוכרים היטב כי כל אימת שהייתה בעיה עם חקירות נתניהו האיש טרח שוב ושוב להזכיר את איראן כבעיה העיקרית והחשובה. (עילם הוא אמרגן)

אורי נגר

אורי נגר

לדעתי ההמלצות כנגד נתניהו לא יבשילו לכדי כתב אישום. אין לי ספק שההתנהלות של משפחת נתניהו (שרה בעיקר) אינה התנהלות חיובית בכל הקשור לתיק המתנות, אך אין בכך להפוך את זה אוטומטית לתיק שוחד. לראייה, שנים מחפשים בכל דרך אפשרית להדביק את נושא השוחד לנתניהו אך ללא הצלחה, כי אין. עכשיו מנסים מלימון לעשות לימונדה. לדעתי, כשהחומר יגיע במלואו לפרקליטות ולבחינה מקצועית ללא נגיעה פוליטית, זה ייסגר בדיון משמעתי בנושא ותו לא. שמעתי כבר ״שרון תתפטר״ ו״ברק תתפטר״ ו״ביבי תתפטר״. את הפיטורין במדינה מתוקנת ודמוקרטית עושים דרך הקלפי ולא בהפגנות או בהפנינג בפתח תקווה. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אירית מרק

אירית מרק

להערכתי לא יוגש שום כתב אישום. הנסתר רב מהגלוי. לו היה מדובר בעבירה ברורה שלא ניתנת לפלפול משפטי, היה מקום לחשוב כי יוגש כתב אישום. אך במה אנו דנים? נתחיל עם תיק 2000. זהו תיק בעל גוון פוליטי ולא בתחום המשפט כלל ועיקר. לא לחינם נחקר איתן כבל, שיזם את החוק לסגירת ישראל היום. אם כך מה ההבדל בין נתניהו שלא רצה לסגור והתנגד לסגירה לאיתן כבל שממש חתר בתיאום עם מוזס לסגור העיתון? לגבי תיק 1000, כלל לא ברור אם במקרה של מתנות מחברים יש סיכוי להרשעה, וההלכה כאן לא ברורה. נראה שלא יוגש כתב אישום, אבל הציבור ימשיך לשפוט בפייסבוק. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר