צילום אילוסטרציה AP
צילום אילוסטרציה AP

האם לדעתכם צה"ל צריך לשלב נשים בכל תפקידי הלחימה?

מלוחמות הפלמ"ח ועד טייסות הקרב: הפרלמנט המקומי עונה על השאלה השבועית

פורסם בתאריך: 19.3.18 19:58

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

אפשר לפתוח את כל אופציות לכלל הבנות במידה והן רוצות בכך, ובתנאי שלא צריך להתאים את האימונים ואת הדרישות הצהליות לכל מגזר ומגזר, כי אז התפקוד בשטח ייפגע. אם חיילת חושבת שהיא יכולה להיות לוחמת בשטח, או בכל תפקיד אחר, אין בכלל בעיה וצריך לתת לה את מבוקשה, אך בתנאי שהדבר לא פוגע ביכולות של אותה יחידה מבחינה פיזיולוגית ומבחינות אחרות.

 

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו
בהחלט צריך לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים. בכל הצבאות המערביים, כמו ארצות הברית, אנגליה, צרפת ועוד, מאיישות הנשים את כל מגוון תפקידי הלחימה של הצבא ומשמשות בחלקן כחוד החנית של אותן צבאות. נשים רבות בכל העולם משמשות כטייסות קרב בכלי המלחמה המשוכללים ביותר, בתפקיד הכי מורכב שיש, והן הוכיחו לא אחת את גבורתן ותושייתן במצבים קשים ומסוכנים.

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

לא. לא כל תפקידי הלחימה בצה"ל מתאימים לנשים. למשל, בחיל השריון מדובר בתפקיד המצריך גם כוח פיזי וסיבולת. מעטות הנשים שיוכלו לתפקד וספק אם נשים תוכלנה לעמוד בכך בשעת מלחמה חלילה. אימונים הם לא קנה מידה לבחון את יכולתה של האישה בשעת הקרב. לכן, יש להבדיל בין החילות השונים. כך למשל כל חילות החי"ר המסתערים בקרב לא מתאימים לנשים. לא מדובר פה בדעה קדומה או באפליה. צריך לחשוב מה יעולל האויב לחיילת שחלילה תיפול בשבי. נשים מתאימות לחילות או תפקידים שאינם מצריכים מגע ישיר עם האויב ובפרט לא בחיל רגלים ושריון.

הלן שי, בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים

הלן שי

לצה"ל ולרמטכ"ל התשובות, הידע והמחקרים, אילו חילות מתאימים לנשים ואילו לגברים. בעיקרון אני חושבת שחיילות יכולות להגיע לכל התפקידים הצבאיים, כולל טייסות בחיל האוויר, ולאחרונה שיריונריות. זה משמח שצה"ל, צבא העם, הוא מקום ששואף לתת לנשים כלים ואפשרויות שיבוץ בכל החילות. אני סומכת על הרמטכ"ל ועל החלטותיו בנושא, וכפטריוטית אסיים בכל הכבוד לצה"ל.

 

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין כל מניעה שנשים יוכלו לקחת חלק כמעט בכל הפעילות הצה"לית. כבר בפלמ"ח ובהגנה נשים מילאו את כל התפקידים, ובהצלחה. אחרי הקמת המדינה ניסו החוגים הדתיים בישראל, והם ממשיכים במאמציהם עד היום למנוע בעד נשים לקחת חלק בכל הפעילות הצה"לית. אין ספק שהציבור הדתי-חרדי הוא שמונע בעד נשים להשתלב בכלל הפעילות הצה"לית בד בבד עם מניעת האפשרות לבחורי ישיבות לקחת חלק בפעילות הצה"לית ולתרום את חלקם להגנת המדינה.

אני רוצה להאמין שהניסיונות הבלתי פוסקים של החרדים למנוע שרות מהנשים ולמנוע גיוס של תלמידי ישיבות – יעלו בתוהו ומדינת ישראל תגיע למצב שנשים וגברים חילוניים ודתיים יתרמו את חלקם לצורכי הביטחון של ישראל ויותר לא נהיה עדים למצב לפיו יש מי שמתחמקים משרות מנימוקים לא ראויים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר