איצטדיון לויטה בכפר סבא
איצטדיון לויטה בכפר סבא

הפרלמנט מתלבט: איזה רחוב בכפר סבא זקוק לשיפוץ דחוף, ומתי כבר יפרקו את לויטה?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: באיזה אזור בעיר הייתם עושים ניקיון פסח?

פורסם בתאריך: 31.3.18 20:09

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין כמו מרכז כפר סבא הזקוק ל"ניקיון פסח". לפני ימים אחדים שאלתי עובד ניקיון ברחוב רוטשילד שאחראי על ניקיון קטע מהרחוב מדוע האזור "שלו" כה מלוכלך ונדהמתי מתשובתו: בקרוב מופסקת עבודתו בעיריה. בינתיים לא נקבע לעובד הניקיון מחליף. כבעל משרד באותו אזור הנדרש לשלם ארנונה גבוהה, האם בתקופה שהעובד בשלבי פרישה נקבל הנחה בתשלום ארנונה? מדוע לא מובטחת המשכיות גם אם עובד ניקיון פורש? בעירייה חייבים לדעת שאם לא ישולם לעובדי ניקיון שכר ראוי, לא נקבל ניקיון. חשוב מזה, מדוע לא מוסדרת קביעות לעובדי ניקיון? נכון שעבודת ניקיון אינה עבודה אטרקטיבית והחלפת עובדי ניקיון חדשות לבקרים תנציח את העובדה שמרכז כפר סבא, שצריך להיות כרטיס ביקור ייצוגי, יככב ברשימת האזורים המזוהמים לא רק בפסח אלא בשנה כולה. מי ידאג אם בכלל לניקיון מרכז כפר סבא המהווה מרכז שלילי בכל האמור לניקיון?

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

שאלה קלה מאוד. רחוב ויצמן. הציר המרכזי בכפר סבא, שאמור היה להיות היהלום שבכתר, בתוקף היותו כאמור רחוב ראשי, ובעצם הפנים או חלון הראווה של כפר סבא, נראה כמו חצר אחורית. רחוב מטונף. מדרכות בשעטנז. כל מטר וחצי מדרכה מעשור אחר. תאורה לקויה, חסרה וחיוורת, אם בכלל. מדרכות ישנות ומלוכלכות. אם העירייה הייתה משקיעה מה שהייתה צריכה, בעלי החנויות היו מקבלים מוטיבציה לשפר את חזות פני החנויות במקום להלחם על פרנסתם היומיומית בגין מחדלי העירייה הזועקים לכל עובר ושב. שלא נדבר על הכביש עצמו המלא מהמורות ובורות שוקעים, כביש משובש עד כדי סיכון. בעיה נוספת היא בעיית החניה הבלתי סבירה. בכל רחוב ראשי בארץ מסדרת הרשות חניה לכל אורך הרחוב. כאן, השיטור העירוני אורב לכל מי שעוצר לרגע להרוות את צימאונו. הגיעה העת שרחוב ויצמן יעבור ולאלתר מתיחת פנים רצינית ויחזיר הגאווה לעיר.

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו

הייתי שמח לעשות ניקיון פסח באצטדיון העירוני. להיכנס עם עשרה שופלים/באגרים או לא משנה מה, לפרק אותו לגמרי, לשטח ולהדק היטב את הקרקע ולהתחיל בבנייה של אצטדיון חדש ולהגשים חלום של אלפי אוהדים ותושבים של העיר כפר סבא. חג שמח.

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

אורי נגר

איזור שהייתי שם עליו דגש בניקיון והתחדשות הוא האיזור המסחרי בויצמן, שעדיין תקוע אי שם בשנות ה־80. רחוב ויצמן, בקטע שבין כצנלסון ותל חי, חייב לעבור שיפוץ כדי להתאימו לשנת 2018. אין לי ספק שגם הסוחרים ברחוב ירתמו לכך אם יבואו אליהם עם תוכנית מסודרת, אבל תוכנית שתבוצע , לא רק תתוכנן במשך שנים ללא ביצוע. אני תקווה שעם סיום הבחירות בכפר סבא ידעו קברניטי העיר החדשים לקחת את התוכנית בידיים ולהוביל אותה לביצוע מושלם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר