יום העצמאות בכפר סבא צילום רמי זרינגר
יום העצמאות בכפר סבא. צילום רמי זרינגר

ומה אתם הייתם עושים עם תקציב אירועי יום העצמאות?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה הייתם עושים עם תקציב אירועי העצמאות בעיר?

פורסם בתאריך: 28.4.18 18:08

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

המבוגרים שבינינו בוודאי זוכרים את חגיגות העצמאות הראשונות של מדינת ישראל, שהצטיינו בצניעות ופשטות ובשמחה אמיתית. הרשויות המקומיות לא התחרו ביניהן מי תבזבז יותר כסף. בשנים האחרונות אנחנו עדים להפקרות מוחלטת של רבים מראשי העיריות, אנחנו עדים לאמנים סוחטים ולראשי רשויות מקומיות שמשתפים פעולה עם הסוחטים. בעשרה אחוז מהתקציבים שבזבזו וזרקו רשויות מקומיות רבות הייתי מארגן חגיגות עצמאות צנועות בכל השכונות תוך ויתור על "צבא" השוטרים והסדרנים. מימוש ההצעה היה מביא להידוק הקשרים בין התושבים בתוך השכונות וויתור על הצורך בחיפוש אחרי חניות. אין כמו חגיגות עממיות לשמחה אמיתית.

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

אני חושבת שתקציב האירועים ביום עצמאות השנה היה מחושב יותר מאשר בכל העשור האחרון. עם זאת, הייתי מחלקת אותו כך שיהיו אירועים מושקעים יותר בשכונות וגם במרכז העיר. היה נחמד, היה שמח, אך נראה שהחג עבר כדי לעבור. הייתי משקיעה בנוסף גם בחגיגות בפארק העירוני, שם פחות צפוף ממרכז העיר. הייתי מוסיפה מוקדי אירועים בחלקים שונים בעיר. בכל זאת, חגיגות 70 למדינה צריכות היו להיות מורגשות גם בכפר סבא עירנו ולא כך היה.

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

מה שבטוח, לא הייתי עושה מה שעשו עם תקציב העצמאות בעיר השנה. העיר נראתה נטושה ומוזנחת. זו לא הייתה חגיגת עצמאות, זו הייתה חגיגת "חסכון". במות בצימצום , תאורה בצמצום, דוכנים של פריטים לילדים ואוכל כמעט ולא נראו. חוץ מהבמה ברוטשילד, כל העיר הלכה לישון בחצות. לא הורגשו חגיגות העצמאות בעיר כפי שהורגשו בשנים עברו, תרמה גם העובדה שחלק ניכר מתושבי העיר העדיפו לבלות בעיר השכנה הוד השרון. אני יודע שנשמעו קולות בעבר על הבזבוז בהזמנת אמנים מהשורה הראשונה ואיכותיים ועל השקעה בתאורה ומתקנים , כנראה שבעיריה קיבלו את תלונות אותו קומץ מתלוננים וככה באמת זה היה נראה. אם רוצים, אפשר לחסוך עוד יותר ובשנה הבאה פשוט לבטל את חגיגות העצמאות בעיר ולנסוע לשכנות הוד השרון או רעננה.

 

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו

לפי פרסומים תקציב חגיגות יום העצמאות הינו כמעט מיליון שקלים. הייתי בשמחה לוקח את כל הכסף ומחלק אותו לניצולי השואה בכפר סבא ולמשפחות חד הוריות ונשים מוכות. הייתי שמח אם גם רשויות אחרות היו נוהגות כך.

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר