לג בעומר. צילום אוליבייה פיטוסי
לג בעומר. צילום אוליבייה פיטוסי

"במקום שכל שני ילדים יעשו מדורה, אפשר לעשות הפנינג בית ספרי ענק"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך לבטל את מדורות ל"ג בעומר?

פורסם בתאריך: 2.5.18 11:01

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין צורך לבטל את מדורות ל"ג בעומר. מדורות ל"ג בעומר מהוות מסורת רבת שנים ועם שאינו שומר על עברו מסכן את עתידו. לעומת זאת, יש לצמצם את גודלן של המדורות ולהקטין בכך את זיהום האוויר, וכן כדי לא לסכן רכוש, עמודי חשמל וכו'. במקום מדורות גדולות אפשר להעמיק בשירה וסיפורים.

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

ממש לא, למה לבטל? אם בגלל נימוקים של זיהום אויר, אפשר לטעון שהזיהום במשך 364 ימים הוא מצטבר וקטלני עשרות מונים יותר מאשר מעשן מהדורות. הרי גם מכוניות גורמות לזיהום אוויר, אז נשב בבית? מדובר במנהג חשוב של אלפי שנים. ביטול המהדורות יגרום צער רב לילדים ולמסורת והתוצאה היא כי ישכחו את ל"ג בעומר. לדעתי רצוי להכין מתחם בפאתי העיר, במקום מרוחק מבתי תושבים.

 

הלן שי, בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים

הלן שי
מדורת ל"ג בעומר היא חלק חשוב מסמלי החג והילדים ובני הנוער כל שנה מתכוננים לקראת המדורה והתפודים. לא צריך לבטל את המדורות, כמו שלא ניתן לבטל מסורת רבת שנים וסמלים. ניתן לצמצם את מספרן ולארגן מדורות מרכזיות לקהל גדול ומדורות מפוקחות. בכך נצמצם את נזקי המדורה, העשן והפסולת, וכמובן נרחיקם מאזורי מגורים. הכי חשוב להזכיר לילדים כללי בטיחות מסביב למדורה כי עם אש לא משחקים ונזהרים.

 

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו

בשום פנים ואופן לא לבטל! זה חג יהודי ואסור לנו לפגוע בדת. לדעתי, אפשר לעשות את המדורות באופן מרוכז, להוציא הנחייה שכל בית ספר יעשה מדורת ל"ג בעומר אחת לכל התלמידים. במקום שכל שני ילדים יעשו מדורה, זה יכול להיות הפנינג בית ספרי ענק. זה גם יהיה עם פיקוח, כי נערים ביום הזה משתטים ויכולים לעשות דברים חמורים. ואם אחי הקטן קורא את הכתבה אז רציתי להגיד לו: "קח את הקרשים שלך אתה לא עושה איתנו ל"ג בעומר".

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

לבטל את מדורות ל"ג בעומר? אמנם מרבית הציבור חושב של"ג בעומר זה המדורות בלבד, אך התאריך מייצג את היום שבו נעצרה מגפה גדולה בעם ישראל שבה נהרגו 24 אלף תלמידים של רבי עקיבא. אם חושבים לוותר על מסורת ל"ג בעומר, אז אפשר לוותר על הדרך גם על חג פסח כי "רק יצאנו ממצרים" ועל יום העצמאות "כי רק ניצחנו את האויב שבא עלינו להשמידנו" או את סוכות כי "זה היה מזמן". אפשר אולי לנכס לנו חגים מהבודהיזם או מהנצרות, ובעוד 70 שנה לחשוב לבטל אותם. חברים, זו היהדות שלנו, אלו החגים היפים שלנו, והם שלנו מדורי דורות. אל תגעו לנו בדת ובמורשת הנפלאה שלנו, שהיא לבדה הזכות שלנו להיות בארץ הזאת. מי ש"קשה״ לו, תמיד יכול לעבור לדת אחרת.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר