תמונות החטופים הישראלי על ארון קבורה בהפגנה בעזה

מה עושים עם המתיחות בדרום? הפרלמנט של כפר סבא מתמודד עם בעיות ביטחון

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך ישראל צריכה להתמודד עם המציאות החדשה בגבול עזה?

פורסם בתאריך: 12.5.18 19:15

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

האפשרות היחידה להתמודד עם המציאות, שאיננה חדשה, בגבול רצועת עזה היא להגיע להסדר עם הפלסטינים ולהתעלם מהדרישות המיליטנטיות של גורמים ימניים קיצונים בישראל. רוב הציבור בישראל מאס בהתנהלות של גורמים קיצונים בממשלת ישראל, שלא מובילה את ישראל לשום מקום. ישראל הגיעה להסדר עם מצרים, ירדן וכמה ממדינות המפרץ, שמובילים את המזרח התיכון למזרח תיכון אחר. אפשר וצריך להגיע להסדר עם איראן, שבמשך שנים הייתה הידידה הטובה ביותר של ישראל. העם האיראני אוהב את ישראל ורק כמה קיצונים באיראן ובישראל מונעים הסדר שישים קץ לשפיכת הדמים במזרח התיכון.

 

הלן שי, בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים

הלן שי

ישראל צריכה לשמור על גבול בטוח ברצועת עזה. אסור לנו לשכוח שכוחות החמאס ומחבלים רבים מתבססים שם. בכספים הרבים הם בנו מנהרות טרור כדי לחדור לישובים שלנו ולחטוף חיילים. מצד שני, ישנם אזרחים שמעוניינים לחיות בשלום ולעבוד כדי להתפרנס. אזרחים אלו צריכים להתקומם ולהחליף את המשטר לשלטון שוחר שלום כך שיוכלו לעבוד גם בישראל. לא בטוח שהמצב ישתנה בדור הזה הרווי שנאה, שרואה בנו אויב וקורא להשמיד את ישראל. צריך להמתין שיקומו מנהיגים אמיצים שימצאו פתרון של שלום.

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

ראשית גישה קצת מציאותית. יש להכיר בעובדה העצובה כי ישראל מתמודדת מול צר אכזר. הוא מוכן להקריב ילדים על מנת להשיג את מטרותיו. מניסיון העבר, אויב זה מנצל כל הזדמנות כדי לפגוע בנו בכל מחיר. אויב זה מפרש כל יד רכה כחולשה לכן יש להגיב בעוצמה על ההתגרויות על מנת לא להגיע למצב של פלישה לישראל. כל מדינה נורמלית לא תסבול פגיעה בריבונותה וכך גם ישראל. הדין הבינלאומי מצדיק נקיטת כל אמצעי ולו הקשה ביותר לשמור על ריבונות המדינה.

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

בנחישות ובתקיפות. בואו נשאל שאלה אחרת, איך ארה"ב הייתה מגיבה לפעולות כאלו? איך רוסיה? אנגליה? אז מספיק כבר לעצור את צה"ל מלעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, וזה לבלום ולנצח. יושבים אנשים טובים בתל אביב וסביבותיה ולא מבינים מה אנחנו רוצים מה"מפגינים" המסכנים מעזה ש"רק רוצים להביע את דעתם הלגיטימית". אז לא. זו לא הפגנה לגיטימית. זו פעילות טרור פר-אקסלנס. ובטרור צריך לטפל בכוח וללא פשרות.

 

אלי אליהו

אלי אליהו

הגיע הזמן לשנות את מדיניות התגובה של ישראל. במקום להיגרר אחר האירועים שחמאס מייצר על הגדרות, ישראל צריכה להודיע לחמאס בצורה חד משמעית שכל ניסיון לחצות את הגדרות ולחבל בהן, וכל עפיפון שיצית שדות חקלאיים, דינם כפעולות טרור לכל דבר ועניין. צריך להגיב בעוצמה ולהפציץ תשתיות איכותיות ברחבי הרצועה, כולל חידוש הסיכולים הממוקדים, דבר אשר בחמאס חוששים ממנו מאוד. ישראל חייבת לשנות את מידרג התגובה שלה ולחזק את ההרתעה שבצורה הנוכחית הולכת ומתכרסמת. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר