נטע זוכה בארווזיון צילום Armando Franca/אי־פי
נטע זוכה בארווזיון צילום Armando Franca/אי־פי

הללויה או כפרה: איזו זכייה באירוויזיון היתה הכי מרגשת?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איזה זכייה של ישראל באירוויזיון היתה הכי מרגשת?

פורסם בתאריך: 16.5.18 17:36

הלן שי, בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים

הלן שי

כל הזכיות של אמני ישראל באירוויזיון היו מרגשות, כי הזמרים שמו בזכייתן את ישראל על מפת המוזיקה הבינלאומית. אמנם התחרות כיום היא מופע מולטיאפקטי של הזמר כשהדגש לא על הצליל אלא על הביצוע, המופע, הריקוד והמסר. אני שמחה על בחירתה של נטע ברזילי לאירוויזיון ולמסר החשוב שהעבירה. בשנה הבאה, בזכותה, יתארח האירוויזיון בירושלים. זה חשוב לתדמיתה של ישראל בעולם, למשיכת תיירים לארץ ולעובדה שמיליוני צופים ברחבי העולם יצפו בנופיה היפים של ארצנו.

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

הכי מרגשות היו כל הזכיות של אלו ששרו בעברית, ועדיין ניצחו ולקחו המקום ראשון. יש בזה דבר אדיר וחזק שאתה שר בשפת המוצא שלך ועדיין מצליח לרגש מאות אלפים שלא דוברים את השפה. היום האירוויזיון כמעט כולו באנגלית, אין את הייחודיות של כל עם, שפתו ומוצאו. האותנטיות הולכת לאיבוד ואיתה השוני בין השירים שכולם באנגלית. זה נראה כמו מקבץ של שירים ב-MTV ולא פסטיבל של יופי וייחודיות של שירי עמים ופולקלור. חבל.

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

הזכייה הראשונה של יזהר כהן. הזכייה הזו באה כהפתעה גמורה. ראשית, המילים היו בעברית תקנית. המוזיקה היתה מקורית. ההופעה היתה פשוטה וללא פעלולים או אמצעי פירוטכניקה מיוחדים. המילים ממש נגעו בכל אחד ואחד. הם ביטאו געגוע לשפת דיבור מיוחדת. לאהבה טהורה שכולנו כמהים אליה. נוסטלגיה תמיד מנצחת. הייתה גם בשיר זיקה למדינת ישראל. לעומת זאת בשתי הזכיות האחרונות זה היה פחות מרגש, משום שהשירים היו ללא הזהות של מדינת ישראל.

 

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

זכייתו של יזהר כהן באירוויזיון הייתה המרגשת ביותר. למשפחתו של יזהר עבר מפואר בזמר הישראלי, והביאה לטעם מיוחד ומעודן שלו בשילוב זמר ים תיכוני. משפחת כהן תרמה יותר מכל משפחה ישראלית אחרת להטמעת הזמר הישראלי, שדרוגו והפיכתו לזמר איכותי המושר בפי כל. אין אמן ישראלי שתרם יותר מיזהר כהן לתנופה יוצאת דופן של הזמר הישראלי והדבר בא לידי ביטוי בעת שיזהר זכה באירוויזיון. הוא לא נזקק לגימיקים והצליח להביא ישראל את הזכייה לראשונה בתולדותיה באירוויזיון.

 

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו

הזכייה הראשונה לדעתי הייתה החשובה והמרגשת ביותר. מדינה צעירה, שנרגשת מכל אזכור או שירבוב שמה בפרסום כלשהו, זוכה במקום הראשון בתחרות הכי יוקרתית שיש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר