בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאום. צילום אוליבייה פיטוסי
בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאום. צילום אוליבייה פיטוסי

"ישראל היא המדינה היחידה בעולם שצריכה להתנצל על זה שהיא קיימת"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך לבטל את חוק הלאום?

פורסם בתאריך: 4.8.18 19:01

שלי פורפר רוזן

שלי פורפר רוזן

חוק הלאום קשור הרי קשר ישיר למיהו יהודי. אני זוכרת שמאז שהייתי קטנה ולמדנו על כך, לא הבנתי איך ייתכן שרק אם האמא יהודייה הילד יהודי, ואיך זה לא מספיק שאחד מההורים הביולוגים יהודי כדי שהילד שלהם יהיה יהודי גם כן, הרי הילד הוא של שני הוריו. חוק הלאום הוא בעייתי עבור אוכלוסיות מסוימות שמשרתות את מדינתנו, כמו הדרוזים שמדובר עליהם רבות. החוק הזה, באופן אוטומטי, מגדיר אותם כאזרחים סוג ב’ כאשר הם נדרשים לאותן חובות כמו היהודים וגרים באותה מדינה. בעיני, החוק בעיתי , אך כפי שכתבתי , הבעיה לא מתחילה בו. מצד שני, במדינה שמפלה זכויות הוריות ומגדירה אותן לפי נטייה מינית, למה כבר אפשר לצפות. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)

 

אורי נגר

אורי נגר
הצעתו המרוככת של ראש הממשלה אינה מזכירה בפירוש כי למיעוטים בישראל יינתן שוויון זכויות מלא, אך נכתב בה כי “המדינה תפעל לאפשר לכל תושב ישראל, ללא הבדל דת, גזע או לאום לפעול לשימור תרבותו, מורשתו, שפתו וזהותו”. בהצעת ראש הממשלה גם לא מופיע הסעיף המגדיר כי עברית היא השפה הרשמית במדינה, בזמן שלערבית יינתן מעמד מיוחד. נוסף על כך, נמחק הסעיף הקובע כי המדינה תפעל ליישוב יהודים בתחומיה. לכן, אני לא רואה שום בעיה עם המשך חיקוק החוק. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו”ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אלי אליהו

אלי אליהו

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שצריכה להתנצל על זה שהיא קיימת. בכל מדינה אחרת שפה וחוק הלאום הם הדברים הלגיטימיים ביותר. רק כאן הכל הולך קשה. אבל מצד שני, ויש אבל רציני, חייבים לדאוג לדרוזים/צ’רקסים והבדואים שמשרתים בצבא והם חלק מבשרנו שמרגישים היום שקיבלו בעיטה בתחת, הם וכל הנאמנים ששפכו דם למען המדינה מ-1948 ועד היום. דעתי היא שאם לא מבטלים אז לדאוג לאחינו הדרוזים לפיצוי הולם ומהר, רגע לפני שתקום כאן חלילה הפיכה דרוזית. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

יש לבטל מיד את חוק הלאום. קצת קשה להבין את הכישרון של בנימין נתניהו שמצליח להסתבך שוב ושוב ללא כל תועלת וללא הצדקה. חוק הלאום גרם לנזק וממשיך לגרום נזקים למערכת היחסים לתושבי ישראל באשר הם ולא הביא לתועלת. חוק הלאום העכיר את מערכת היחסים בין היהודים המשתייכים לשמאל לבין הימין. חוק הלאום גרם ליחסים עכורים בין יהודים לבין לא יהודים. אין ספק שחוק הלאום במוקדם או במאוחר יעבור מן העולם בברכת החלק הארי של תושבי ישראל. לעיתים מתקבל הרושם ששותפים של נתניהו להנהגת הליכוד והנהגת המדינה “מבקשים לחגוג” על כישלונות נתניהו. המחיר על הנזקים ישולם על ידי כל תושבי ישראל. (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר