צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הפרלמנט מתלבט: האם צריך לבטל את שיעורי הבית?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: שיעורי בית - מיומנות נדרשת או מטלה מיותרת?

פורסם בתאריך: 11.8.18 18:42

הלן שי

הלן שי

מערכת החינוך בכל העולם עוברת טלטלה ושינויים רבים והשיעורים שהכנו כילדים עברו להיות מטלה של ההורים. מניסיון שלי במערכת החינוך בעיר אין צורך לתת לילדים קטנים, במיוחד בבתי הספר היסודי והחטיבה, שיעורי בית. לעומת זאת אני דוגלת בהכנת עבודות גדולות שבה מעורבים ההורים. לדוגמה, עבודת השורשים שבני הכין בחטיבה בשיתוף המשפחה לימדה אותו המון. גם בתיכון שיעורי הבית מיותרים, במיוחד שיש את כל המידע בדוקטור גוגל. חשוב לחנך את הילדים במסגרת בית הספר לערכים: לאהבת הארץ, לכיבוד ההורים, תנ"ך ותורה בהקשר של יהדות, והכי חשוב שיעורי כושר ספורט והקניית כישורים חברתיים. חופשה קלה ונעימה להורים ולילדים. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

שיעורי בית הם מיותרים וכמעט לא תורמים דבר לתלמידים/ות. בעידן האינטרנט, הם לכל היותר מסייעים לשיפור כתב היד של התלמידים. כתחליף לשיעורי הבית אני מציע להרבות בשיחות בעל פה עם התלמידים שבהן ייבחן הידע, ההתבטאות וכושר ההבעה של התלמידים. (דב עילם הוא אמרגן)

 

שלי פורפר רוזן

שלי פורפר רוזן

כמדריכת הורים אדלריאנית שעובדת עם הורים למעלה משמונה שנים, אני יכולה להגיד ששיעורי הבית הפכו להיות מטלה יותר של ההורים מאשר של הילדים. לא פעם ולא פעמיים הגיעו אלי להדרכת הורים סביב עניין שיעורי הבית. דבר שהופך לעוד מאבק כח (כאילו שחסרים מאבקים) בין ההורים לילדים. כילדה אני זוכרת בעצמי כמה שיעורי הבית העיקו עלי. מתוך כך השתדלנו מאד שלא להתנות את שיעורי הבית לילדנו "רק אם תעשה שיעורי בית תיפגש עם חברים " וכו'. לא הסכמנו ששיעורי הבית יהוו שטח חם למריבות ביננו לבינו, מעבר לכך שאנו מאמינים שהאחריות היא שלו וכמובן שאם הוא מקבל אותה ולא עושה עם זה דבר, אז נפעל בהתאם. כך או כך אני מאמינה ששיעורי בית הם שיעורי כיתה ועל הילדים לעשות זאת כחלק מלימודי בית ספר. בבית ניתן להמשיך להעשיר את הילד על ידי "שיעורי בית" באמצעות משימות הקשורות בערכים, כמו נתינה לאחר וכדומה. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)

אלי אליהו

אלי אליהו

כן, אני בעד ביטול שיעורי הבית. חומר שאמורים ללמוד בכיתה, אין סיבה שיועבר הביתה. לדעתי זה גם מגדיל את הפערים בין התלמידים. ברוב הבתים, במיוחד בבתי הספר היסודיים, ההורים הם אלה שמכינים את שיעורי הבית. אבל יש גם צד חיובי, בזכות הקטנה שלי אני עכשיו שולט היטב בלוח הכפל. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אורי נגר

אורי נגר

ההמלצה המהפכנית של משרד החינוך לבטל את שיעורי הבית אינה נכונה בעיני. הערך המוסף עבור ילד שמכין שיעורי בית לבד, הוא הלמידה להיות עצמאי ולקחת אחריות על חייו. צריך לתת לילדים שיעורי בית שהם מסוגלים לבצע לבד, ובמינון נמוך, כחלק מסדר היום של הילד. ביטול שיעורי הבית לא פותר בעיות. צריך ללמד הורים לארגן סדר יום לילדים שכולל גם את הכנת שיעורי הבית, וגם להרגיל אותם לרשום הכל ביומן כדי לסגל ארגון וסדר. זה יחזק את הקשר בין ההורים לילדים ויחזק את הידע הנרכש על ידי הילדים. הרי תכלס, לא מדובר ביותר מחצי שעה עד שעה ביום". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר