צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר

הפרלמנט מתלבט: איזו משכורת צריכים לקבל מורים בתחילת הדרך?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: שכר המורים

פורסם בתאריך: 19.8.18 07:40

הלן שי

הלן שי

שכר המורים בארץ הוא מהנמוכים בעולם המערבי. בארצות הברית, קנדה וסקנדינביה ידוע שמעמדם של המורים ושכרם גבוהים. בארץ לא רק המורים הם אלה שסובלים משכר נמוך, אלא כל המקצועות שבהן יש רוב נשי כמו אחיות בבתי חולים, מיילדות, מקצועות סיעודיים, רופאות, עובדות סוציאליות, ואפילו בקרב השופטות והפרקליטות. לכן חייבים לקדם חוקים שמקדמים את מעמדן של נשים בארץ ובכלל זה השכר שלהן. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

לדעתי המשכורת צריכה להיות גבוהה יותר משכר המינימום בצורה משמעותית. בדרך הזאת נוכל להכניס למערכת החינוך את האנשים המוכשרים והראויים ביותר, ולא ברירת מחדל כמו המצב הנתון, ולשלם להם בהתאם. על ידי כך יהיה אפשר למשוך את האנשים הטובים ביותר למערכת החינוך. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

שכר הברוטו של מורה מתחיל, ללא תואר אקדמי, צריך לעמוד 6,500-6,000 שקלים בחודש. הסכום אינו גבוה, אך מאידך אין כמעט מורה שבחר בהוראה מתוך מחשבה שמדובר ברמת הכנסה גבוהה יחסית. כמעט כל מורה שבוחר/ת בהוראה רואה בהוראה שליחות וטוב שכך. בפני המורים המוכשרים והמצליחים יש מסלול קידום כגון פיקוח, ניהול וכדומה, המלווים בשכר הולם שמהווה פיצוי על השכר הנמוך יחסית שהיה מנת חלקם של המורים בתחילת דרכם. אם המורה חסר כישורים, שום שכר גבוה ככל שיהיה לא ישפר את איכותו. שכר ראוי מתגמל את המורה המוכשר אך אינו חזות הכל. (דב עילם הוא אמרגן)

אורי נגר

אורי נגר

כיום, שכר הברוטו למורה מתחיל הוא 7,000 שקלים. ממה שאני למד זה הולך להשתנות ל-8,000 שקלים. אם לוקחים בחשבון חגים ואת החופש הגדול, יוצא שבפועל מורה מלמד תשעה חודשים בשנה. כך שהברוטו האמיתי של מורה הוא 10,000 שקלים. לדעתי זה לא רע בכלל, בהתחשב במצב המשק הישראלי ובהתחשב שזה שכר שעוד יגדל ויצמח עם השנים. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

שלי פורפר רוזן

שלי פורפר רוזן

כבר שנים אני חושבת שהשכר במדינה הזו צריך להיות הפוך. לא אנקוב במספר, אבל אני יכולה להגיד שבעיני להיות מורה זה המקצוע הכי חשוב שיש. מורים שמחנכים את ילדינו וקשורים במידה רבה לעיצוב אישיותם, דרכי הלמידה שלהם, הביטחון שלהם, למימוש הפוטנציאל שלהם ואפילו למה ירצו להיות כשיהיו גדולים. כדי להיות מורה צריך כל כך הרבה כישורים: אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולת הכלה, חוכמה, אהבה, ערכים, מוח יוזם, קידמה ועוד. וככאלו, מגיעה להם המשכורת הכי גבוהה במשק בעיני. הם מחנכים את דור העתיד, מגדלים, מעצימים ומלמדים, לצידנו ההורים. לכן צריך שיהיו במערכת רק אנשים חכמים, מלמדים, מכילים, אוהבים, כשרוניים ויוזמים בעלי ערכים. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    מה שאמר אורי נגר הוא שטות גמורה
    מה בחודש אוגוסט כאשר המורה לא מלמד הוא צריך לאכול או לדלם ארנונה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר