צילום תומר אפלבאום
צילום תומר אפלבאום

"להכניס עשרות תלמידים לכיתה זו התעללות בחלשים"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: כמה תלמידים צריכים להיות בכיתה?

פורסם בתאריך: 25.8.18 20:17

שלי פורפר רוזן

שלי פורפר רוזן

לדעתי מספר הילדים בכיתה צריך להיות סביר. לא מעט מדי – כדי שיאפשר אינטראקציות חברתיות שונות, ויחד עם זאת שהמורה תצליח להכיר אישית ומקצועית כל ילד וילד ולהתאים תוכניות לימוד אישיות וקבוצתיות בהתאם. לכל אלו, מספר ילדים שבין 20-16 נשמע הוגן למדי. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

די. הדבר הזה שנקרא “בית הספר” מזמן מיצה עצמו. שיטה ישנה ולא ראויה שמתאימה יותר למאה הקודמת. התפתחנו בהכל – בתחבורה, במערכת הבריאות, בתקשורת ובעוד תחומים. רק מערכת החינוך נותרה הרחק מאחור. להכניס עשרות תלמידים לכיתה עם מורה אחד/ת זה התעללות בחלשים, ילד שמתקשה בחומר או שקולט יותר לאט לעולם לא יכול להצליח. חובה לשנות את זה. בהקשר של מספר התלמידים בכיתה, מורה אחד/ת על עשרה תלמידים זה נראה לי סביר והוגן כלפי התלמידים שצריכים יותר סיוע. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אורי נגר

אורי נגר

כדי לקבל תוצאות טובות לדעתי צריכים להיות לא יותר מ-30 תלמידים בכיתה. אני יודע שבמשרד החינוך יש תוכנית של השר בנט הנקראת “הסרדינים יוצאים מהקופסא” – רפורמת הכיתה הקטנה שכבר יצאה לדרך בשנת הלימודים הנוכחית, והתחילו ברפורמה שבסופה כיתות הלימוד בישראל לא יעלו על 34 תלמידים בכיתה, ובשכבות האוכלוסייה החלשות יותר לא יעלו על 32 תלמידים בכיתה. זהו מתווה צומח, כך שבכל שנה עוד שכבת גיל תיכנס לרפורמת הכיתה הקטנה, כך שבתוך חמש שנים כל תלמידות ותלמידי ישראל בבתי הספר היסודיים מכיתה א’ ועד כיתה ו’ ילמדו בכיתות קטנות. אם לבחון את הבטחות השר עד עכשיו הוא עמד בהבטחותיו מקווה שכך יהיה גם עם הרפורמה הנ”ל. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו”ר עמותת כפר סבא הצעירה)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

“30 תלמידים בכיתה הוא המספר האופטימלי של תלמידים בכיתה. בגילאים צעירים, בכיתות הנמוכות בבתי ספר יסודיים, רצוי וחשוב להמליץ על כיתה בת 30 תלמידים. בכיתות גבוהות יותר אפשר שמספר התלמידים בכיתה יהיה גבוה יותר. במקצועות הומאניים אפשרי שמספר התלמידים יהיה גבוה במקצת ואפילו יכול לשדרג את הכיתה ויסייע להתפתחות התלמידים והחלפת הדעות. במקצועות הריאליים מומלץ מאוד ואפילו חובה בכיתות קטנות. 20 תלמידים בכיתה יקל על התלמידים לקלוט את החומר שמן הסתם קשה יותר”. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

ככל שמספר התלמידים קטן יותר, כך ההוראה בכיתה תהיה יעילה וטובה יותר. בארץ מספר התלמידים בכיתות הוא גבוה, לפעמים יותר מ־35 תלמידים. בתנאים אלו קשה ללמד, במיוחד בכיתה בה יש תלמידים רבים עם בעיות קשב וריכוז. תכניות טלוויזיה רבות עסקו בתופעה הידועה של מספר רב של תלמידים, החל מהגנים. מומלץ לשאוף להגיע ל-24 תלמידים בכיתה. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר