נפתלי בנט (צילום דודו בכר), בנימין נתניהו (צילום אילן אסייג) ואביגדור ליברמן (צילום אוליבייה פיטוסי)
נפתלי בנט (צילום דודו בכר), בנימין נתניהו (צילום אילן אסייג) ואביגדור ליברמן (צילום אוליבייה פיטוסי)

"אם הממשלה תשרוד, זה בעיקר כדי ששרים יוכלו להמשיך לשבת על הכסא"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הממשלה תשרוד עד סוף הקדנציה?

פורסם בתאריך: 1.12.18 17:45

הלן שי

הלן שי

קשה לנבא אם הממשלה תשרוד עד סוף הקדנציה עם 61 חברי כנסת תומכים. חוק הגיוס יעמוד בפני הכרעה ויתכן שהוא יגרום לפיזור הכנסת. חשוב לסיים את חקיקתם של חוקים חברתיים וסיעודיים, ובמיוחד חוקים שיגנו על נשים מפני אלימות ורצח, ובמיוחד השבוע עם ציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אורי נגר

אורי נגר

הקדנציה של הממשלה מסתיימת בסך הכל בעוד 11 חודשים. מהיכרות עם השותפים לקואליציה, אני לא מאמין שהם ימהרו לפרק ממשלת ימין ולקחת על אחריותם הליכה לבחירות – כשהם אלו שפירקו את הממשלה. לכן, אני מאמין שהם יעשו הכל כדי לשרוד את הקדנציה עד סופה, גם אם יהיו קרטועים בדרך. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

שלי פורפר רוזן

שלי פורפר רוזן

אני לא מתיימרת להבין בפוליטיקה , אבל נראה שראש הממשלה הצליח לצאת מהמשבר. אני מקווה שממשלה שבה שרים משחקים כמו בגן ילדים – "לא בא לי על תיק החינוך, כן בא לי להיות שר ביטחון", ולא רואים את טובת המדינה אלא רק את עצמם – לא תשרוד עד סוף הקדנציה. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)

אלי אליהו

אלי אליהו

הממשלה תשרוד כי ביבי לא ייתן לה ליפול, גם אם כל הצעת חוק שתעלה לא יעבור. לדעתי, זה יציג אותו רע מאוד אם בפעם השנייה ברציפות ממשלה בראשותו לא תשלים קדנציה מלאה. בנוסף, ביבי הוא אלוף פוליטי, אבל אם הוא יחליט שנמאס לו מכל האיומים של המפלגות הוא יגרום לאחת מהם להפיל את הממשלה והוא ייצא נקי. בכל מקרה, לדעתי הממשלה לא תיפול. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין סיכוי שהממשלה תשרוד עד סוף הקדנציה. ואם תצליח לשרוד הרי זה בעיקר כדי ששרים יוכלו להמשיך להישאר על הכסא, לרבות בכירים הכפופים להם. שנים רבות לא הייתה בישראל ממשלה עם תפקוד אפסי. הממשלה הנוכחית שורדת בעיקר בכדי להבטיח לחלק מהשרים החשודים בפלילים להימלט מאימת הדין. אפשר לחלק את חברי הממשלה הנוכחית לשלושה: חלק שנחשד בפלילים, חלק שטרם נחשד בפלילים וחלק קטן נקי כפיים. ראש הממשלה נתניהו משתייך לקבוצה החשודה בפלילים. ממשלה כמו הנוכחית לא זכורה לאיש מהוותיקים בישראל. גם הביקור של ראש ממשלת צ'אד, ואפילו ביקור של דונאלד טראמפ, לא יצליחו לחלץ את נתניהו, רגב וחבריהם מהכישלון המתמשך של ממשלת ישראל. אם נתניהו חפץ בטובת תושבי ישראל, הכרח שיסתלק מיד מראשות הממשלה ויאפשר את שיקום והצלת מדינת ישראל. (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר