הפגנת הנשים בתל אביב. צילום מגד גוזני
הפגנת הנשים בתל אביב. צילום מגד גוזני

"יש להטיל על הגבר המכה מאסרי חובה, קנסות ושלילת רישיון"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך צריכה המדינה לטפל באלימות כלפי נשים?

פורסם בתאריך: 6.12.18 18:35

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין יותר סלחנות ואין יותר חמלה לאלימות נגד נשים. יש לקבוע עונשי מינימום למי שמכה אישה ו/או נערה. יש לחייב הבאת כל מי שמכה אישה לבית המשפט בהליכים מהירים. לאחר שהוצגו הראיות בפני שופט, להטיל על הגבר המכה מאסרי חובה, קנסות חובה ושלילת רישיון נהיגה. לבית המשפט תהיה הסמכות לקבוע את גודל הקנס, תקופת המאסר ותקופת שלילת הרישיון, אך לא תהיה לבית המשפט סמכות להימנע מהטלת עונשים בפועל, מאסר ושלילת רישיון. למשטרה לא תהיה סמכות לסגור תיק של מי שמכה אישה והמשטרה תהיה חייבת לעצור את המכה עד להבאת האיש (המכה) בפני שופט. מי שהורשע בהכאת אישה יראו בהרשאה קלון שיפסול את המכה לקבל עבודה בתחום הציבורי. מדובר בעונשים קשים אך אין מנוס מליישמם. (דב עילם הוא אמרגן)

הלן שי

הלן שי

הממשלה צריכה לטפל באלימות נגד נשים כמו במגפה שיכולה לפגוע בכולנו. כל ארגוני הנשים וכל המערכות צריכים להתאחד למטרה החשובה הזו. כולל המערכת המשפטית, שחייבת להטיל עונשים מחמירים ומערכת החינוך שצריכה להקצות משאבים להסברה ומניעת אלימות בכלל החברה. חשוב להתמיד ולפעול במגזרים השונים שבהם התופעה קיימת, ולפעול בכל המערכות ולא להתעורר רק אחרי עוד רצח מזעזע. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אורי נגר

אורי נגר

הטיפול צריך להיות בשני שלבים. בשלב הראשון צריך לוודא מעל לכל ספק שתלונתה של האישה הינה תלונה אמיתית ונכונה. ראינו מספר רב של תלונות שהוכחו בבית משפט כנקמנות או כאינטרס של המתלוננת בתוך מערכה משפטית. במידה ונמצא כי יש ממש בתלונה על אלימות, יש להשקיע את כל המשאבים האפשריים כדי לסייע לאותה מתלוננת הן כלכלית והן נפשית. במדינת ישראל, ביחס למדינות אחרות בעולם, עושים הרבה כדי לטפל באלימות נגד נשים אך לדעתי זה עדיין לא מספיק ויש מה לשפר. צריך לעשות את המקסימום כדי לעזור ולשקם נשים יקרות אלו. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אלי אליהו

אלי אליהו

דבר ראשון תקציב. חובה להגדיל את תקציבי העמותות והגופים שמטפלים באלימות נגד נשים. להכניס את הנושא לתוכנית הלימודים בבתי הספר העל יסודיים, באמצעות שיחות הסברה רחבות היקף. וכמובן, הגברת המודעות לתופעת האלימות נגד נשים לסוגיה. רצח של אישה לא קורה ביום אחד ובהפתעה בלי שום הסבר, זה תהליך. ברוב המקרים הכתובת צורחת על הקיר! (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר