אורלי לוי אבקסיס צילום אוליבייה פיטוסיבני גנץ צילום: אלי כץ
בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס, תמר זנדברג. צילומים: צילום אוליבייה פיטוסי, אלי כץ, עופר וקנין

"נשמע הזוי, אבל יתכן ואורלי לוי תקבע את זהות ראש הממשלה הבא"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איזו מפלגה תהיה הפתעת הבחירות?

פורסם בתאריך: 5.1.19 18:41

אורי נגר

אורי נגר

אין ספק שבני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר, יהיה הפתעת הבחירות הקרובות. הסקרים מנבאים לו הצלחה מסחררת, למרות שעדיין לא הביע את דעותיו הפוליטיות או חשף את מצע מפלגתו. הציבור מאוכזב מהמפלגות הקיימות. העובדה שחצי מיליון איש מוכנים לתת לגנץ את קולם מעידה על כך שהם פשוט לא רואים אלטרנטיבה אחרת. אין זו הפעם הראשונה שהציבור נוהה בהמוניו אחר כוכב פוליטי חדש ונוצץ, כזה שטרם הספיק לזהם את ידיו בפוליטיקה העכורה. כך היה בעבר עם מפלגת 'כולנו', ומפלגתו של יאיר לפיד, שהתחילו בשגשוג חסר ההיגיון ואטרקטיביות, ואכזבו מהר מאוד את קהל בוחריהם. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אלי אליהו

אלי אליהו

הפתעת הבחירות לדעתי יהיו נפתלי בנט ואיילת שקד עם מפלגתם החדשה. הם יצליחו לעשות את מה שלא הצליח הבית היהודי לעשות מעולם, וזה לצרף תומכים חילונים מצביעי ימין. ועד כמה שזה ישמע הזוי, יתכן ואורלי לוי תקבע את זהות ראש הממשלה הבא. אם תכנס לכנסת ותעבור את אחוז החסימה (הגבוה מאוד) היא תהיה ללא ספק אחת מהפתעות הבחירות. אך אם תיכשל ותאבד קרוב לארבעה מנדטים, גוש הימין והעומד בראשו בנימין נתניהו יספגו מכה קשה של איבוד גוש חוסם. ואז, לא בטוח שגם אם יהיו לנתניהו את מירב המנדטים כמפלגה הוא עדיין יהיה ראש ממשלה – עיינו ערך בחירות ציפי ליבני vs נתניהו. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

מפלגת מרצ תהיה הפתעת הבחירות. מרצ מגלה יציבות במשך שנים ומי שמצביע בעד מפלגה זו יודע היטב במי הוא תומך ואינו צפוי להפתעה. מפלגות לא מעטות מצהירות שהן מפלגות מרכז ואין כל אפשרות לדעת מה הן מוכרות ומה עומד מאחורי "מרכזיותן". מרצ מצהירה שהיא מפלגת שמאל עם מדיניות ברורה, ומי שתומך במפלגה זו לא צפוי להפתעה ויודע היטב בעד מי הצביע. יש להימנע מהצבעה בעד מפלגות שאינן יודעות מה הן רוצות פרט לכיסאות בכנסת. (דב עילם הוא אמרגן)

סער ורדי

סער ורדי. צילום אילן ספירא

צילום אילן ספירא

בסוף, אחרי כל תרועת הקמת המפלגות החדשות והפיצולים הפוליטיים, אני רוצה להאמין שהפתעת הבחירות תהיה דווקא ההתכנסות של הציבור סביב מותגים ותיקים ומוכרים, שכבר חוו קדנציה או שתיים בכנסת. ספציפית אני צופה שבמרכז-שמאל תהיה הצטרפות של רבים ליש עתיד, שהיא מפלגה שכבר מכהנת שתי כנסות, אחת בקואליציה ואחת באופוזיציה, והציבור כבר הספיק להתוודע לנבחרת שהיא מציגה כמו גם לעומד בראשה. הדבר יבלוט בייחוד לאור מצבה העגום של מפלגת העבודה בסקרים ואחרי שלפחות אחד הרמטכ"לים לשעבר – או גנץ או יעלון – יצטרף ללפיד, במטרה להציג אלטרנטיבה ראויה לנתניהו. האם יהיה בזה די כדי לייצר "גוש קואליציוני" חוסם? את זה כבר קטונתי מלהעריך. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר