מפעל בראון צילום שרון אורן
מפעל בראון צילום שרון אורן

הפרלמנט | "במזרח נלחמים בשריפות פסולת, במערב בבראון, וברקע תחנת הכוח"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם לדעתכם העיר ירוקה מספיק?

פורסם בתאריך: 19.1.19 19:17

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

ה"ירוקים" (דולרים) והמגדלים שבונים הנדלניסטים מצמצמים ומקטינים את הגידול בהיקף השטחים הירוקים בכפר סבא. בשנים האחרונות קבלנים/נדלניסטים הפעילו לחצים על הרשות המקומית כדי שתאשר בניית בתים על חשבון השטחים הירוקים. הפגיעה בשטחים הירוקים בלטה במיוחד במרכז כפר סבא, אך המחירים הגבוהים במרכז הביאה את הנדלניסטים לחפש שטחים לבניית מגדלי דירות בפרברי העיר, גם אם הדבר יביא לפגיעה בשטחים הירוקים. השכונות ה"ירוקות" הפכו עד מהרה למגדלי נדל"ן וכל דמיון ביניהן לבין "ירוק" מקרי בהחלט. (דב עילם הוא אמרגן)

אלי אליהו

אלי אליהו

העיר עדיין ירוקה יחסית לערים אחרות. יש בעיר הרבה גנים, פארקים וגני משחקים. אבל חובה להאט את מפלצת הבנייה, אחרת לא יישאר כאן כלום. לא אשכח לעולם את ההליכה לבית הספר רמז וחזרה, דרך הפרדסים, קוטפים תפוזים, אוכלים חמצוצים, מטפסים על עצים. כל זה נעלם ואיננו עוד. שדות הפרחים הפכו לג'ונגל מבטון. השטחים הפתוחים היחידים היום הם במזרח העיר ומצידו הצפוני של כביש בן יהודה, וגם זה עניין של זמן. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אורי נגר

אורי נגר

כפר סבא יחסית ירוקה ויש בה ריאות ירוקות המפוזרות בכול חלקי העיר. חשוב לשמור על אזורים אלו, ואף לפתח אותם לטובת כלל הציבור. צריכה להינתן קדימות למרכז העיר אשר חסרים בו שטחים ירוקים לטובת הכלל". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

נועה אזוגי

נועה אזוגי

כפר סבא זו עירי ואני נהנית לגור בה, בעיקר בזכות המרקם האנושי. כאן אני מגדלת ואגדל את ילדי באהבה. אבל, העיר לא ממש ירוקה. יותר נכון, ממש לא ירוקה. אין שבילי אופניים, התחבורה הציבורית לא נגישה מספיק, יש מחסור בגני משחקים והצללה, פרויקט המיחזור נעלם, הבניה החדשה איננה בנייה ירוקה ועוד. איפה התוכניות הירוקות ואיפה אנחנו? בנושאי איכות הסביבה תושבים נלחמים במזרח כנגד שריפות הפסולת, במערב נגד ריחות תערובת של מפעל בראון. ואם זה לא מספיק, אז ברקע מאיימת לקום לה תחנת כוח לשדרוג האוויר הרע. מה שכן יש זו מודעות, בעיקר של התושבים האכפתיים. כולי תקווה שזה ידחוף את קברניטי העיר לשנות ולשפר. אם לא ההווה, שלפחות העתיד יהיה ירוק יותר. (נועה אזוגי היא מנהלת קבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

הלן שי

הלן שי

זו שאלה שלדעתי יש לשאול מומחים בתחום האקולוגיה, הצמחייה, החקלאות והסביבה. ובכל זאת, למיטב הבנתי, השכונות החדשות שנבנו בעיר ירוקות. יש בכל שכונה גינות, צמחייה, עצים, פרחים וגם פארקים וגינות ציבוריות. יתכן ובשכונות הוותיקות שנבנו ללא תודעת "עיר ירוקה" חסרות גינות ציבוריות וירוקות. אזור השרון, שהיה בעבר שופע פרדסים, כיום שופע נדל"ן ונחשב לאזור מבוקש בארץ. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

סער ורדי

סער ורדי

עם כל הכבוד למכבסת המילים שהכתה כאן שורש בשנים האחרונות, כפר סבא היא כבר מזמן לא "העיר הירוקה" שהיא שואפת להיות. גם בגלל היעלמותם של מרבית הפרדסים מתקופת המושבה הנוסטלגית, אבל בעיקר בגלל הצפיפות הנדלנית שיצרה רחובות שלמים של תמ"א ופינוי-בינוי, מבלי להעניק במקביל מענה לדברים בסיסיים כמו דרכי גישה ויציאה, שטחי מסחר, מוסדות ציבור וכמובן גינות ציבוריות. כל זה יוצר שכונות פקוקות וכלואות (נסו אתם לנסוע לנסוע על ציר ששת הימים בשעות העומס), בעיה שתיפתר רק ברגע שפרנסי העיר יפנימו שחייבים לשנות את התמהיל לפני שמאשרים פרויקטים נוספים. בואו נחזיק אצבעות שהנהגת העיר החדשה תאמץ גישה זו. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר