אפי נווה צילום זאב שטרן
אפי נווה. צילום זאב שטרן

הפרלמנט של כפר סבא | "במערכת המשפט, צדק זה רק שם של כוכב"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם לדעתכם נסדק אמון הציבור במערכת המשפט?

פורסם בתאריך: 26.1.19 17:36

אלי אליהו

אלי אליהו

לדעתי אנחנו נמצאים בנקודת השפל הכי גדולה בכל הקשור לאמון הציבור במערכת המשפט בישראל מאז קום המדינה. חמור מאוד מה שקרה, מינוי תמורת מין, הטיית משפט תמורת דברים כאלה ואחרים. לצערי, במערכת המשפט, צדק זה רק שם של כוכב. חייבים לרענן את השורות, לעשות ניקוי אורוות, לעשות חריש עמוק ולהתחיל מחדש. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

נועה אזוגי

נועה אזוגי

מי שאיתרע מזלו ונאלץ לפקוד את בתי המשפט, נתקף ללא ספק בתסכול ממערכת איטית ומסורבלת, שבא דיונים נמשכים שנים, פסקי דין ניתנים בהיסוס, הוצאות משפט אין, והצדק, אם נעשה בכלל, נעשה לאט ומלווה בייאוש גדול לבעלי הדין. עד כה ניתן היה להתנחם בכך שהשופטים מסורים וקורסים תחת העומס על לא עוול בכפם. אולם עכשיו, משנחשפה תרבות המינויים הקלוקלת והזילות של בחירת השופטים, לא ניתן כבר לגלות חמלה למערכת הזאת. שומר נפשו ירחק. (נועה אזוגי היא מנהלת קבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

 

סער ורדי

סער ורדי

כבר תקופה ארוכה שמשהו בסיסי נסדק באמון שחש הציבור הישראלי כלפי רוב המוסדות השלטוניים, לרבות מערכת המשפט. כך שפרשת אפי נווה, בעיניי, היא לא "קו פרשת המים", אלא עוד נדבך בתחושת המיאוס הכללי. תוסיפו לזה את פרשת השופטת פוזננסקי והמסרונים, את התחושה הגוברת שרומן זדורוב יושב בכלא על לא עוול בכפו ואת מעלליו הקודמים של נווה עצמו (לכאורה), סביב החשדות שסייע לזוגתו לצאת מהארץ שלא כחוק, ותקבלו תמונת מצב בעייתית בלשון המעטה. וכל זה עוד לפני שאמרתי מילה על עינוי הדין שנגרם במשפטים שנמשכים שנים והעליהום של פוליטיקאים מסוימים על המערכת שרק מוסיפים שמן למדורת הענק, שייקח שנים לכבותה. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

אמון הציבור במערכת המשפט לא רק נסדק אלא נשבר לחלוטין. לא זכור לי אובדן מוחלט של אמון הציבור במערכת המשפט כמו שנתגלה לאחרונה. ייקחו שנים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט, שקרסה, ושופטי ישראל יאלצו לעבוד קשה לשם כך. אפשר לאבד את האמון ברגע, אך יש לעמול קשה להחזרתו. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

מערכת בתי המשפט בישראל הינה יציבה, משפיעה בכל התחומים וגאווה למשטר הדמוקרטי. כמו בכל מערכות גדולות ישנן "תקלות", כמו הפרשה האחרונה שחשפה העיתונאית הדס שטייף, שלכאורה מונו שופטים תמורת שוחד מיני. אני מאמינה שתופעות כאלו, "עשבים שוטים", מתרחשות בכל משטר. הן בלתי נסלחות וצריך לטפל בהן מהשורש. רצוי ששופטים יתמנו על פי כישוריהם המקצועיים ולא המיניים. חשוב שהעיתונות תמשיך את תפקידה לבקר את כל הרשויות, לחשוף שחיתויות ופגעים ולשמור על הערכים היקרים לדמוקרטיה. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דינה ברזילי

    מערכת המשפט כמו נמל אשדוד וכמו חברת חשמל, כולם קרובי משפחה. נפוטיזם מנופח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר