טלפון נייד. צילום אילוסטרציה: גד גניר
צילום אילוסטרציה: גד גניר

הפרלמנט | "צריך להיות איסור מוחלט על הכנסת טלפונים חכמים לבית הספר"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מאיזה גיל צריך לאפשר הכנסת טלפונים חכמים לבתי הספר?

פורסם בתאריך: 16.2.19 19:04

סער ורדי

סער ורדי

כבר נכתבו מילים למכביר על כמה שהרשת מסוכנת, בוודאי לילדים בגיל צעיר, וכמה שהשימוש בסמארטפונים יכול להיות הרסני כשהוא ניתן לידיים לא מיומנות. לכן, כעיקרון, אני מברך על כל יוזמה שהמטרה שלה היא להאט קצת את ההתנגשות הבלתי נמנעת של ילדינו הרכים עם המציאות הישראלית, על כל היופי והכיעור שבה. השאלה היא איך יוצרים הסכמה נרחבת למהלך של 'טלפונים טיפשים', ופה כבר נדרשות מיומנויות גישור בין ההורים (אתגר קשה כשלעצמו), ואיפה עובר הקו שלאחריו אומרים: 'אוקיי, מגיל כזה וכזה כבר לא ניתן לעצור את הרכבת'. לעניות דעתי, קו זה צריך לעבור במעבר לכיתות ד'-ה', כשהילדים כבר עצמאים, והוואטספ הופך לכלי תקשורת חיוני, ועמו כל יתר הרשתות החברתיות. עד אז אפשר, וצריך, לעודד טלפונים מטופשים ככל הניתן. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

הטלפונים "החכמים", וגם ה"לא חכמים" הם מכת מדינה. הטלפונים הסלולריים פוגעים קשות בבריאות המשתמשים, וגם פוגעים באופן פסיבי בבריאות השכנים, אפילו אם אינם מדברים. הקרינה, כמו גם העישון מככבים בצמרת מפגעי הבריאות. קשה להבין מדוע בתי ספר לא מצליחים לעצור את השימוש בטלפונים סלולריים בכל שעות הלימודים. אין סיבה, אין דחיפות ואין הצדקה לשימוש בסלולרי בכל שעות הלימודים, לכל התלמידים ובכל הגילאים, ללא יוצא מן הכלל. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

הלן שי

לאור ריבוי המקרים בהם פדופילים וסוטי מין פוגעים בילדים רכים ובבני נוער, ולאור העובדה שהם חשופים לתכנים פורנוגרפיים קשים ברשת, כבר בגילאים צעירים, רצוי שההורים ובתי הספר ייקחו אחריות על הנושא, כדי למנוע נזקים של תכנים אסורים אצל ילדים. מומלץ לצייד ילדים בבתי ספר יסודיים בטלפונים פשוטים בלבד, ואת הטלפונים החכמים לקנות רק מגיל 12. גיל שבו הם מודעים יותר לנושא ההטרדות אם כי הסכנות עדיין קיימות. הפיתרון הרצוי היה שיתוף פעולה בין הורים ומחנכים למערכת החינוך. החלטה של מערכת החינוך שבבתי ספר יסודיים לא מכניסים טלפונים חכמים הכוללים אינטרנט וכניסה חופשית לרשתות חברתיות ותכנים, יכולה להיות פתרון חלקי למכת ההטרדות המיניות ברשת. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

לצערי הטלפונים החכמים הם עובדה מוגמרת. כל ילד היום שעולה לכיתה א' מגיע לבית הספר עם קלמר שבתוכו, עפרונות, מחק, מחדד וסמארטפון. לדעתי, מה שצריך לעשות זה כשהילדים מגיעים לכיתה, כולם יכניסו את הטלפונים כבויים לארונית שתנעל על ידי המורה ותפתח רק בסיום יום הלימודים, או כשילד לא חש בטוב וצריך להתקשר להוריו שיגיעו לאסוף אותו. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אורי נגר

אורי נגר

לדעתי צריך להיות איסור מוחלט על הכנסת טלפונים חכמים לבית הספר בשעות הלימודים. גם ככה יש מספיק גורמים שמפריעים לילד/ה להתרכז בלימודים וללמוד באמת, כמו חברים חברות, הפרעות קשב וחברים מחוץ לבית הספר, לזה מתווספות התראות בפייסבוק, בווטסאפ, באינסטגרם ועוד. הטלפון החכם הוא גורם מרכזי שמפריע ללמידה של התלמיד. לא יקרה כלום אם לתלמיד לא תהיה גישה לרשתות החברתיות במשך שש או שבע שעות. לדעתי, אם יעשו ניסוי עם שני כיתות, אחת ללא מכשירים סלולריים ואחת עם, אין לי ספק שהתוצאות הלימודיות והפדגוגיות של הכיתה ללא מכשירי הסלולרי תהיינה טובות בהרבה. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

נועה אזוגי

נועה אזוגי

סמארטפונים בשנת 2019 הינו מצרך חשוב, לצערי גם בפן החברתי. בעידן שבו אנו חיים רוב התקשורת של ילדנו ועם ילדנו מתנהלת בסלוריים, מה שאומר שהטלפונים החכמים לא ייעלמו ואף יכנסו לחיי ילדנו בגיל צעיר יותר. לדעתי אין סיבה לאסור הכנסת טלפון סלולרי לבתי הספר, כל עוד הגבולות לשימוש בו ברורים. למשל: לא מדליקים את הנייד במהלך שיעור ורק במקרי קיצון, לפני הוצאת הנייד מהתיק הם פונים לצוות בית הספר, ורק במקרי קיצון משתמשים בנייד בזמן ההפסקות. צריך גם להבדיל בין תלמידי יסודי , חטיבה ותיכון, ובהתאם להכניס הגבלות. כאמא לשלושה (17.5 ,11,4.5) אני ממליצה לכל הורה לבדוק בסוף כל יום מה מתרחש בסלולרי של ילדיו. גם אם הילד כבר מספיק "גדול" לחייב את הילדים לשקיפות בנוגע למידע שקיים בסלולרי. והכי חשוב – ללמד אותם על שימוש בטוח בטלפון. (נועה אזוגי היא מנהלת קבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר