קולאז' רק שאלה. קולנוע חן, רחוב ויצמן, שכונת יוספטל, שכונת אלי כהן. צילומים עזרא לוי
קולנוע חן, רחוב ויצמן, שכונת יוספטל, שכונת אלי כהן. צילומים עזרא לוי

הפרלמנט | "יש אזורים במרכז העיר שנראה ששכחו אותם מקום המדינה"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איזה אזור בעיר הכי זקוק לסדר פסח?

פורסם בתאריך: 13.4.19 18:32

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

אזור מרכז כפר סבא ורחוב ויצמן זקוקים בדחיפות לסדר פסח. אין ספק שגם אזורים אחרים בכפר סבא זקוקים למהפך עירוני כדי להביא לשינוי חיוני. חשוב להדגיש שרק שינוי וטיפוח מרכז העיר יהיה בכוחם לשדרג את כפר סבא. כפר-סבא "הזדקנה" ותקופת פסח היא הזדמנות נאותה להצעיר את העיר שידעה ימים טובים יותר. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

איזור שהייתי שם עליו דגש בניקיון והתחדשות הוא האזור המסחרי בויצמן שעדיין תקוע אי שם בשנות ה־80. רחוב ויצמן, מכצנלסון ועד לרחוב העמק, חייב לעבור שיפוץ או ייפוי, או כל מה שצריך כדי להתאימו לשנת 2019. אין לי ספק שגם הסוחרים ברחוב ירתמו לכך אם יבואו אליהם עם תוכנית מסודרת, אך תוכנית שתבוצע ולא רק תתוכנן במשך שנים ללא ביצוע. אני תקווה שראש העיר החדש, ביחד עם המועצה בכפר סבא, ידעו לקחת את התוכנית בידיים ולהוביל אותה עד לביצועה המלא. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

כמי שגדלה בהרצליה, ועברה לפני כעשור מרעננה לכפר סבא, אני יכולה להשוות ובוודאות לקבוע שכפר סבא היא עיר מטופחת, נקיה וירוקה. ובכל זאת, השכונות המזרחיות יוספטל וקפלן זקוקות לטיפוח ולרענון ולסדר פסח. ראש העיר החדש רפי סער נפגש איתנו (זוכרים? התפוזים בראשות מירית שקד ברק) והבטיח לשדרג ולטפח את השכונות כולל טיפול בתכנית המתאר. כולי אמונה בו שיצליח במשימה. נמתין בסבלנות כי המלאכה שלו מרובה. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

נועה אזוגי

נועה אזוגי

בכפר סבא של שנת 2019 יש אזורים במרכז העיר שנראה ששכחו אותם מתקופת קום המדינה. בניינים ישנים ללא תשתיות ראויות. לדוגמה, שכונת אלי כהן שצמודה לפארק כפר סבא. השכונה נחשבת למרכז העיר, מלאה זוגות צעירים וגם מבוגרים שרוצים איכות חיים, אך אין באפשרותם לרכוש או לשכור דירה במחירים המטורפים של כפר סבא. הגיע הזמן לאפשר לתושבי השכונה איכות חיים אמיתית במקום תחושה ששכחו אותם. (נועה אזוגי היא מנהלת קבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

האזור שהכי זקוק לסדר פסח הוא אזור השכונות המזרחיות – קפלן, יוספטל וגבעת אשכול. זה מרגיש כאילו כל העיר מתקדמת בכל התחומים ורק השכונות הן החצר האחורית של כפר סבא. המקום שאף אחד לא מזכיר ואף אחד לא זוכר. כמו כן, קולנוע חן עומד כבר מספר עשורים נטוש ושומם. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

סער ורדי

סער ורדי

התשובה הבנאלית אך הכל כך נדרשת היא שכונת יוספטל. אזור שלם שבו הזמן כאילו קפא מלכת, הן מבחינת ההשקעה בתשתיות והן מבחינת תחזוקת המבנים וחידוש פני השכונה. בכל פעם שאני חולף באזור אני מרגיש כאילו נשאבתי במנהרת הזמן חזרה לשנות ה-80-70 של המאה שעברה, ולבי נצבט נוכח המחשבה מה היה יכול להיות אילו מישהו היה טורח לתקצב את השכונה הזו, ולו ברמה הבסיסית ביותר (נניח ברמה של להשמיש את המבנה הנטוש של קולנוע חן לצרכי ציבור ולהפוך אותו למרכז תרבות וקהילה). הלוואי ומישהו ירים סוף סוף את הכפפה של יוספטל ויקנה לתושבים את איכות החיים שהם כל כך משוועים לה. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר