בני גנץ. צילום אמיל סלמן

האם בני גנץ יצליח להרכיב ממשלה? | "בשביל שזה יקרה אמור לקרות תסריט דמיוני"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה הסיכוי של בני גנץ להצליח במלאכת הרכבת הממשלה?

פורסם בתאריך: 1.11.19 06:17

אלי אליהו

"לדעתי גנץ לא יצליח להקים ממשלה. בשביל שזה יקרה אמור לקרות תסריט דמיוני: ליברמן ישב עם הרשימה המשותפת ובנוסף גם עם החרדים או שתהיה ממשלת אחדות לאומית יחד עם סיעת הליכוד או לצרף את בנט החרדים והרשימה המשותפת. לא ריאלי ולא בר ביצוע, כי לעולם ליברמן לא ישב עם הרשימה המשותפת. גם לא יקרה שאחת ממפלגות הימין תצטרף לקואליציה בראשות גנץ כי הן חתומות על הסכם גוש חוסם, וברגע שזה יקרה, המפלגה שתצטרף מגוש הימין מחוקה לעד ולא תבחר שנית. קיים תסריט דמיוני של עריקה ממפלגת הליכוד של חברי כנסת בודדים. אבל זה כבר שייך למחלקת סרטי מדע בדיוני. בקיצור, יום שבתון נוסף בקרוב". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אמיר כהנא

"אני מאמין כן, שבני גנץ יצליח להרכיב ממשלה. אני מאוד מקווה שמנהיגי העם, ראשי המפלגות, יתעשתו ויבינו שהעם לא מעוניין בעוד בחירות ושזה לא לטובתנו. אפשר לשים את האגו בצד ולפעול לשם שינוי לטובת מדינת ישראל". (אמיר כהנא הוא תושב כפר סבא)

 

אורי נגר

"לדעתי גנץ לא יצליח להרכיב ממשלת מיעוט בעצמו, אלא רק בשותפות עם הליכוד וגוש הימין. במידה ולא יצליח במלאכת הרכבת הממשלה, לאחר 28 ימים, הנשיא יכול להטיל את המשימה על כל ח"כ, בתנאי שיביא 61 חתימות של ח"כים המבקשים להטיל עליו את הרכבת הממשלה, ולהעניק גם לו 21 ימים לטובת העניין. אם גם זה ייכשל, ולא תורכב ממשלה בסוף התקופה הזו, הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי, והמדינה תלך לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה, שיתקיימו, במידה ואכן נגיע לשם, לקראת סוף החורף". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"בני גנץ הוא ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, ואין כל ספק בכך. כניסתו לתפקיד תביא את הקץ על ראש הממשלה נתניהו שיתפנה להוכיח את חפותו מהחשדות החמורים ביותר שהיו מאז הקמת המדינה נגד ראש ממשלה מכהן. הממשלה תורכב בשלב ראשון מ"כחול לבן", עבודה ומרצ ותוך זמן קצר יצטרפו אליה הח"כים שקד בנט וכהנא (מהבית יהודי), והסיעות החרדיות ש"ס ואגודת ישראל שלא יכולות להתקיים בלי לקבל דמי קיום לתלמידי הישיבות שלהם. הן יצטרפו לממשלה של גנץ מיד אחרי שתקום ויבטיחו את יציבות הממשלה. (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האחרון דפוק לגמרי מי ישב עם שמאל לא הזכיר את ליברמן ואיך יקים ממשלה צריך רשימה משותפת שתתמוך ויבטיח להם דברים . לפיד עם חרדים ? זה מקסימום כמו רבין ועם הרבה הפגנות בכל רחבי הארץ ואנרכיה עד שתיפול ממשלת המעוט

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר