פגיעת טיל בשדרות. צילום אליהו הרשקוביץ
פגיעת טיל בשדרות. צילום אליהו הרשקוביץ

"התנאים של החמאס לרגיעה קבועה הם שלא נהיה כאן"

שאלה אחת לפרלמנט בשבוע, והפעם: האם לדעתכם אפשר להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם החמאס בעזה?

פורסם בתאריך: 21.11.19 14:04

אמיר כהנא

"לדעתי האישית הסכם רגיעה, וכל הסדר שייקבע או נקבע מול החמאס, תלוי דבר ראשון בנו. אנחנו החזקים בקונפליקט ולכן הכוח אצלנו. הבעיה היא שאין לנו שום אסטרטגיה ארוכת טווח מול עזה ובינתיים האוכלוסייה שם אומללה, חיה מתחת לקו העוני על גבול הייאוש. ברגע שאתה חי על הגבול של ייאוש אתה יכול לאבד תקווה ואז לפנות לאלימות. הכי טוב שנגבש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח, בה נחליט מה אנחנו רוצים ונפעל לפיה". (אמיר כהנא אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל)

 

הלן שי

"במקרה של החמאס וארגוני טרור קיצוניים אחרים לא ניתן לסמוך עליהם להסכם רגיעה ארוך טווח. לדעתי עד שלא יהיה פתרון לעזה ולתושביה לא ניתן יהיה להפסיק את ירי הטילים לישראל. מתפללת ומקווה שהממשלה שתוקם תמצא פתרון כולל". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אורי נגר

אורי נגר

"בגדול לא ניתן לסמוך על מחבלים שמנהלים כיום את עזה. יחד עם זאת אפשר בהחלט להגיע להסדרה שתתבסס על פשרה גם בלי להכריח את חמאס לוותר כליל על נשקו. זה יכול להצליח אם מצרים תוביל, משקיפי או"ם והליגה הערבית יאכפו ויוקם שלטון אזרחי משותף לחמאס ולרשות הפלסטינית. ההסדרה בעזה רחוקה מלהיות אידיאלית עבור ישראל, אבל הסיכוי שווה את הסיכון". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"אפשר, צריך וחייבים להגיע להסדר עם החמאס. להזכיר לכולם, אש"ף היו גרועים מהחמאס ובכל זאת יש לנו רגיעה ממזרח לישראל. המזרח התיכון היא שכונה לא נעימה, וכמו שאנחנו מתרגלים ומשלימים עם החיים גם כאשר יש לנו שכן לא טוב בבית מגורינו, מן הראוי להשתדל לחיות יחדיו. אין ספק שכאשר תהיה לנו ממשלה אחרת בישראל יגיעו להסדר כזה או אחר עם אש"ף ו/או החמאס ו/או חיזבאללה ו/או הג'יהאד האיסלמי ואפילו עם איראן וטורקיה. ביבי נתניהו הוא שליש משלישיית בלפור שמנהלים לצערנו הרב את מדינת ישראל, ולפיכך התוצאות העגומות שכולנו סובלים מהם בעוטף עזה ו/או שיתוק מוחלט ביותר ממחצית מדינת ישראל בעקבות ירי הטילים שלצערי הרב, לא היתה למר ביטחון תשובה טובה בכדי לעצור את משלוחם לרחבי ישראל". (דב עילם הוא אמרגן)

 

אלי אליהו

"לא. לא חשוב מה נעשה ומה ניתן לעולם לא נשיג רגיעה נצחית או ארוכת טווח. התנאים של החמאס לרגיעה קבועה הם שלא נהיה כאן". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב כפר סבא

    אהאלי אליהו, היחידי עם שכל בקודקוד, והבנה שהשבטים הערביים שעומדים מולנו מוכן רק להסכם אחד!
    שעם ישראל יהיה בצד של הים התיכון!!!
    מי שחושב אחרת פשוט חי בללה לנד או בסרט של וולט דיסני.
    האירוניה בדבר, שרוב עם ישראל מבין ויודע שאין עם מי לעשות שלום. זו התאספות של שבטים ברבריים שחיה על חרבם.
    לצערנו, מיעוט יהודים ועוד כמה גויים מטים את כף המאזניים לצד של התאבדות.
    תשאלו את אברי גלעד, שסוף בוף, נפל לו האסימון!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר