קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד

"חייבים להצטרף ליוזמה המבורכת הזאת"

שאלה אחת לפרלמנט בשבוע, והפעם: האם העירייה צריכה להצטרף ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן?

פורסם בתאריך: 28.11.19 13:12

אורי נגר

אורי נגר

"לדעתי כפר סבא לא צריכה להצטרף ליוזמה. העיר על תושביה מאוד ייחודית, עם ערבות וחברות הדדית. יש סטטוס קוו יפה והוגן שנשמר הן מהמגזר הדתי מסורתי והן מהמגזר הלא דתי (לא אוהב להשתמש במילה חילוני) זה עשרות שנים וחשוב שישמר. אני בטוח שגם מי שתומך ביוזמה לא היה רוצה לראות, לשמוע ולהריח פיח אגזוזים ורעש אוטובוסים גם בשבת בבוקר. אין אדם שלא רוצה לנוח יום אחד בשבוע ממרוצת הזמן השבוע והלחימה היום יומית בנושאי חינוך פרנסה ועוד. הנוער שלנו ידע לצאת בסופ"ש למקומות הבילוי ללא בעיה עד היום והסתדר. אין לי ספק שידע לעשות זאת גם כיום". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אמיר כהנא

"כבר כתבתי כאן מספר פעמים על האי צדק שמונע ממי שאין לו רכב לנוע ביום החופשי היחיד בשבוע. בעיניי, חובה על המדינה לספק לתושבים אפשרות להתנייד 24/7. מכיוון שכבר כולנו מבינים, לכאורה, עד כמה לא אכפת למדינה מכלל האוכלוסייה והיא פועלת כרגע לפי אינטרסים, מישהו חייב להרים את הכפפה. אני שמח שעלו על הרעיון הזה של סבסוד עירוני והסעות בחינם וחייבים להצטרף ליוזמה המבורכת הזאת. ועדיף שעה אחת קודם. יש רוב עצום של תושבים בעיר שמייחלים לזה". (אמיר כהנא אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל)

אושרה ולדמן

"העירייה צריכה בהחלט להצטרף ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת. חלק גדול מהבעיה להפטר מהתלות ברכב הפרטי היא העובדה שבסוף השבוע אין לציבור דרך להתנייד מחוץ לעיר. קיימת כבר היום אפליה מובנית בין ציבור שמסוגל להחזיק רכב פרטי ולהתנייד מחוץ לעיר לבין ציבור שאין לו אפשרות כזו. תחבורה ציבורית בשבת משרתת מטרה חברתית ומביא לסגירת פערים חברתיים. בנוסף, יש לקחת בחשבון, שככל שמצב התנועה ידרדר, הציבור יאלץ מכורח להפטר מהרכב הפרטי, ומה שיקרה זה מה שקורה לציבור בתל אביב שנאלץ להפטר מהרכב הפרטי שלו – הוא לא יוצא מחוץ לעיר בשבת. באופן הזה, נוצרת שם 'בועה', כשתושבי המקום מתרועעים בינם לבין עצמם, והקשר עם מקומות מחוץ לעיר נחלש. אותו דבר יכול לקרות בכפר סבא. היבט נוסף הוא מאפיין של מדינה מערבית מודרנית עם שירותים רציפים על פני השבוע, אשר מאפשרים לציבור ליהנות מחופש תנועה בכל שעות הפנאי". (אושרה ולדמן היא רואת חשבון ובעלת עסק למתן שירותים פיננסים במיקור חוץ, מנהלת את קבוצת הפייסבוק כפר סבא הגדולה)

 

הלן שי

"בהחלט יוזמה מבורכת. להרבה אנשים חילוניים בארץ אין רכב ואין באפשרותם לנסוע בשבת. כמובן שלא בשכונות של דתיים, יש לכבד את שני הצדדים". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"תחייה כרצונך ותן לחיות לאחר באין מפריע כרצונו. עיריית כפר סבא חייבת גם חייבת להצטרף ליוזמה של התחבורה הציבורית בגוש דן והיא אף הייתה אמורה לעשות זאת עוד לפני השבת האחרונה שבה התחבורה הציבורית בגוש דן קיבלה סוף סוף תנופה. סיעת מרצ בעיריית כפר סבא, שהיא הסיעה הגדולה במועצת העירייה, פועלת במשך שנים לקיום תחבורה ציבורית בערבי שישי ושבתות. ישראל מילוא, סגן ראש עיריית כפר סבא לשעבר מטעם מרצ, ועילאי הרסגור, סגן ראש עיריית כפר סבא הנוכחי ממרצ, פעלו ופועלים ללא הרף למען תחבורה ציבורית בערבי שישי ובשבתות. החתום מטה נולד בכפר סבא בשנת 1941 וזכור לי היטב שכבר בשנות החמישים פעלו בכפר סבא מוניות שירות במחיר נסיעה שהיה דומה למחיר שהייתה גובה אגד". (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיים

    אני חושב שבכדי שנוכל לתת הרגש לילדינו (ולעצמינו) עם מה אנחנו יהודים, שזהו דבר חיוני לזהותנו ולצדקת דרכינו, צריך שנרגיש בעיר בשבת משהוא מהותי שונה מימות החול, ואע"פ שזה קשה לפעמים לתווך הקצר, מ"מ לתווך ארוך אין לך דבר יותר חשוב מזה לצורך דורות הבאים.

  2. יוסע

    צריך יום מנוחה בלי שום קשר לשבת .. מה אנחנו מכונות רוצים מנוחה

  3. אסף

    אני נגד חיללו של היום הקדוש שהקדוש ברוך הוא נצן לנו את השבת שהיא כה מיוחדת במינה ואסור לחללה האדם עובד כל השבוע יום אחד יש יום מנוחה שהוא נח מכל הטרדות שכל השבוע אנחנו לא יכלים לעבוד כל הזמן בן אדם זקוק למנוחה צריך להודות להשם יתברך על כך שנת לנו את השבת ולא לחלל אותה שבת וינפש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר