קייב. צילום איי.אס.איי.פי

"די במטורף אנטישמי בודד כדי להוות סיכון לישראלים"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש מקומות בחו"ל שצריך לחשוש לטוס אליהם בגלל האנטישמיות?

פורסם בתאריך: 12.12.19 15:09

אמיר כהנא

"אני לא חושש לטוס לשום מקום, ובכל מקום אליו אני מגיע אני מתייחס בכבוד למקום ולתרבות של המקומיים. כל ישראלי שטס חייב לקחת בחשבון שהוא מגיע למדינה זרה, להיות עם עיניים פתוחות ויחד עם זאת לכבד את המקום". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

הלן שי

"לדעתי אין צורך לחשוש מטיסות לחו"ל, חוץ ממקומות שמראש יש עליהם אזהרת מסע ששירותי הביטחון מפרסמים לציבור. אנטישמיות יש כמעט בכל העולם". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"אין מדינה בעולם שלא נמצאים בה אנטישמים בהיקף כזה או אחר. מומלץ לא לבקר ביחידות באזורים המועדים לפורענות, ובוודאי לא לנופף באותם אזורים בדגלי ישראל, למרות הגאווה שיש לנו בדגל. בכל העולם רצוי לשמור על פרופיל נמוך ולהסתובב תוך נקיטת אמצעי זהירות. די במטורף אנטישמי בודד כדי להוות סיכון לישראלים. קשה ואולי בלתי אפשרי למצוא מדינה בעולם שיש בה אפס אנטישמיות. עלינו להמשיך בחיים סדירים, לנסוע לחו"ל ולהתנהג בזהירות". (דב עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

"לדעתי אין לחשוש מנסיעה לחול עקב אנטישמיות. יחד עם זאת לא חייבים לתת עודף יחצון לישראליות שלנו בחו״ל. אחד מכל ארבעה אירופיים מחזיק בדעות שליליות נרחבות כלפי יהודים. גישות אנטישמיות נותרו יציבות למדי במערב אירופה ושנאת יהודים נמצאת במגמת עלייה כל הזמן במדינות במזרח אירופה ומרכזה, שבהן דעות קדומות מושרשות על אודות שליטה יהודית בעולם הפיננסי ועל נאמנותם הכפולה. אלה מדינות כגון קנדה, דרום אפריקה, ארגנטינה, ברזיל, אוקראינה, פולין ורוסיה. לכן, חשש לא אבל זהירות תמיד טובה". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אלי אליהו

"בכל מקום בעולם יש אנטישמיות. לא צריך לחשוש, אבל כן להיזהר ולהישמר, לנקוט אמצעי בטיחות ולהישמע להוראות משרד החוץ". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר