כלים
רק שאלה כלים צילום אי.אס.אי.פי

"צריך להשתמש בכלים רב פעמיים בגנים, בבתי ספר ובמשרדים"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איפה צריך לאסור שימוש בכלים חד פעמיים?

פורסם בתאריך: 19.12.19 10:30

אושרה ולדמן

"מבחינתי מדובר באיסור בשימוש בכלים חד פעמיים שאינם מתכלים. לדעתי יש לאסור שימוש בכלים כאלו, ברשויות מקומיות ובגופים קשורים ובמיזמים המופעלים ידם, בעיקר בגלל נפח הפריטים שבשימוש. בהתאם גם במשרדים ממשלתיים ובישיבות עבודה. כמו כן, לאסור שימוש בכלים כאלו בשטחים ציבוריים, כמו פארקים, יערות וחוף הים על ידי הציבור. הרעיון שאדם מגיע להתארח במקום ציבורי, ומשאיר בו את הזבל שלו, בעיקר כזה שאינו מתכלה, הוא פשוט חוצפה. אפשר להימנע גם משימוש באירועים בגני הילדים ובבתי ספר, על ידי מאכלים המגיעים חתוכים מראש, נתונים בגביעי נייר או כאלו ששימוש במפיות נייר מספיק טוב עבורם. לחילופין, ניתן לרכוש ערכה המתאימה לאירועים כאלו לשימוש חוזר. השטיפה תעשה במדיח בגני הילדים או באמצעות תורנות הורים בגנים ובאירועי בית הספר. זה קצת יותר טרחה, אבל עניין של הרגל ואני מאמינה שאפשרי. במקביל, רצוי לבדוק אפשרות חוקית לצמצמם פעילות של חנויות המוכרות מוצרים כאלו ברחבי העיר, כדי לתמוך במגמה הרצויה. במישור הלאומי – לתמוך בחקיקה שתסדיר מיסוי על כלים כאלו, צמצום השימוש בהם במקומות שציינתי לעיל או תאסור יבוא שלהם כליל, כפי שכבר נעשה בעולם". (אושרה ולדמן היא רואת חשבון ובעלת עסק למתן שירותים פיננסים במיקור חוץ, מנהלת את קבוצת הפייסבוק כפר סבא הגדולה)

אמיר כהנא

"בדיוק אתמול ראיתי עם הבן שלי את הסרט 'המחיר לצרכן' בנטפליקס. סרט חובה לכולם. מדובר שם על תעשיית הפלסטיק ואיך בשביל כסף מוכרים את הבריאות שלנו ושל כל תושבי כדור הארץ. אני חושב שהמלחמה במוצרי הפלסטיק היא של כולנו. לכולנו יש משפחה וחברים שחולים בסרטן ובמחלות אחרות שאולי היה ניתן למנוע וזה הצעד הראשון. המיקרו פלסטיק שבסופו של דבר מגיע לים נאכל על ידי הדגים ומשם ישר לקיבה שלנו. כל אחד יכול להוריד את השימוש בפלסטיק אצלו בבית. באים אורחים? לארח ברב פעמי. הולכים לסופר? להביא מהבית שקיות רב פעמיות. לא להשתמש בקשים. רק צריך לחשוב וליישם. העיר אילת אסרה כניסה של שקיות פלסטיק לחוף הים. ברמה העירונית הייתי במידי משתמש בכלים רב פעמיים בכל מוסדות העירייה כמו גנים, בתי ספר ובמשרדים. יש הרבה מה לעשות רק צריך להבין מה מונח פה על הפרק ולפעול. כל אחד יכול וזה חובה של המנהיגים שלנו לתת דוגמא". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

דב עילם

צילום: עזרא לוי

"אני לא מקבל את האיסור לשימוש בכלים חד פעמיים. גם אם נגרם נזק לאטמוספירה בשימוש בכלים חד פעמיים, אני מעדיף בעת רכישת כוס משקה במזנון, לקבל את המשקה בכוס חד פעמית ולא בכוס זכוכית כאשר לא ברור איך וכיצד נשטפה ובעיקר מאילו מחלות סובל האדם שהשתמש באותה הכוס לפניי. גם כלי רכב מזהמים ופוגעים באיכות הסביבה, האם מישהו חשב להציע לאסור את השימוש במכוניות ולעבור לנוע על אופניים? הרי גם הרכיבה על אופניים עשויה לגרום לאסונות כבדים. אפילו נעבור לנוע באמצעות גמלים, וגם גמלים מזהמים את הסביבה. א)ין מנוס מלהמשיך בשימוש בכלים חד פעמיים ובד בבד לטפל בהתקנת מכלי אשפה מיוחדים לאיסוף כלים חד פעמיים ולעשות בהם שימוש חוזר. בכל דבר טוב, כמו שימוש בכלים חד פעמיים, יש גם מגרעות ו/או חסרונות". (דב עילם הוא אמרגן)

הלן שי

הלן שי

"ממליצה לצמצם שימוש בכלים חד פעמים במיוחד במקומות ציבוריים. להעדיף כלים העשויים מנייר וקרטון שניתן למחזר על פני כלים מפלסטיק. ישנן מסעדות שהחליפו קשים מפלסטיק לקשים מנייר. לא ממליצה לאסור אלא "לחנך" ולהסביר לציבור את חשיבות הנושא". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

אורי נגר

"לדעתי יש לאסור שימוש בכלים חד פעמיים באזורים ציבוריים כמו פארקים ועוד, משום שאיכשהו תמיד הכלים החד פעמים כמו צלחות כוסות וכדומה ימצאו את עצמם במקום בתוך פח האשפה, על הדשא או מסביב לו , זאת לעומת העובדה שהכלים הללו תמיד יגיעו לפח האשפה בבית". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אלי אליהו

"לדעתי בבתי חולים ובכל המוסדות הציבוריים צריך לאזור שימוש בכלים חד פעמיים. בנוסף, ניתן להעניק בונוס ממשלתי כלשהו לבעלי מסעדות/אולמות שלא משתמשים בכלים חד פעמיים". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר