חיסון. צילום תומר אפלבאום

"מי שרוצה שיתחסן, מי שלא – לא. אבל באשר לילדים, אין לי ספק בכלל"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם צריך לחייב להתחסן נגד שפעת?

פורסם בתאריך: 2.1.20 14:20

אלי אליהו

"לדעתי חובה לחייב הורים לחסן את ילדיהם. מעל גיל 18 לא צריך שתהיה חובה להתחסן, מי שרוצה שיתחסן, מי שלא – לא. אבל באשר לילדים, אין לי ספק בכלל. מי שמוטרד מתופעות הלוואי, אז הן ממש לא רציניות ועדיין עדיף להתחסן". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

הלן שי

"אני סומכת על רשויות הבריאות וקופות החולים, שבידיהן הנתונים, לקבל את ההחלטה אם לחייב להתחסן נגד שפעת או לא. חשוב לדאוג לאוכלוסיות החלשות כמו תינוקות, חולים וקשישים לקבלת החיסונים בזמן ולמניעת התפרצות המחלה. מאחלת חורף בריא". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אמיר כהנא

"קשה לי להמליץ על משהו ספציפי בנושא הזה. יש מספיק מאמרים בעד ונגד, ורק צריך לרשום בגוגל ומקבלים מומחים ולא אנשים מהשורה כמוני. אני אישית מנסה להכניס לגוף רק דברים בריאים ואני מנסה לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה. בחיסון השפעת מזריקים לגוף הרבה חומרים שעלולים להזיק לו, כמו חומרים משמרים, חומרים מייצבים, חלבונים זרים ואדג'וונט (חומר המגביר את התגובה של הגוף לחיסון) ולכן אני מנסה להימנע מזה. בשנים שעברו לא חלינו בשפעת למרות שלא התחסנו ואני מקווה שגם השנה לא נחלה". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

אושרה ולדמן

"כיום אין חובת חיסונים כלל, כך שלא נראה בעיני רלוונטי לחייב לחסן דווקא נגד שפעת. החלטה על מדיניות חיסונים וחובת חיסונים היא החלטה רפואית ולאומית ומבוססת על חומרת המחלה ונזקיה והסכנה לבריאות הציבור מהמחלה. ברמה הלאומית, מעבר לשיקולי יעילות, מדיניות החיסונים נקבעות משיקולי עלות ונוחות. זו שאלה של כדאיות כלכלית (הפסד ימי עבודה למשק בגלל עובד חולה או בגלל ילד חולה שאחד מהוריו צריך להישאר איתו, עלות הטיפול בחולה במערכת הבריאות וכו') לעומת עלות חיסון כמניעה, וכן שאלה של ניהול סיכונים כמו לגבי כל חיסון אחר. לגבי כל מחלה מהסוג הזה בהחלט הייתי מחייבת לחסן אוכלוסיות בסיכון לפתח פגיעה קשה כתוצאה מהמחלה, או כאלה שבסבירות גבוהה יחסית יכולים להידבק ממנה או מי שעובד בסביבת אוכלוסיות כאלה (ככל שניתן לחסן אותן). לגבי השאר תלוי בנתונים ובמדרג החלטות כמפורט לעיל, שכרגע אין בידי. (אושרה ולדמן היא רואת חשבון ובעלת עסק למתן שירותים פיננסים במיקור חוץ, מנהלת את קבוצת הפייסבוק כפר סבא הגדולה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

צריך וחובה לקבל ומהר את החיסון נגד שפעת. כל מי שאינו מתחסן מסכן מאוד את בריאותו, את בריאותם של הסובבים אותו ואת בריאות שכניו. עד היום לא נמצא אפילו רופא אחד שיצא נגד החיסון. אם זה או אחר חלה לאחר שקיבל חיסון, אין קשר בין עיתוי החיסון לבין החיסון עצמו. מי שחלה ו/או חש ברע לאחר חיסון היה נעשה חולה גם אם לא היה מקבל את החיסון. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

כדי להבטיח קיום של שיעור התחסנות גבוה באוכלוסייה חברות מתקדמות שונות נקטו בדרכים מגוונות: מדינות מסוימות כמו ארצות הברית מחייבות בחוק הצגת תעודת חיסונים מלאה כתנאי לכניסה לבית הספר לדוגמה. אחת הדילמות המרכזיות הקשורה במדיניות מתן החיסונים היא האם מוסרי וצודק לחייב את מתן החיסונים בחוק, ובאלו תנאים ניתן לחייב זאת. האם טובת הכלל וטובתו הפרטית של הילד, עדיפה על ערכים כאוטונומיה, אינדיבידואליזם, הזכות על קניין גופני וכדומה. הניסיון האמריקאי מראה כי בהקפדה על חובת החיסונים ניצלו חייהם של מיליוני אמריקאים. ההיסטוריה של מדיניות חובת ההתחסנות מתחילה בארה"ב בתחילת המאה ה- 19, אז החלו מדינות שונות בארה"ב לחייב בחוק את מתן החיסון. העובדות מוכיחות קשר ישיר בין החיסונים להורדה משמעותית בקורבנות של מחלות שונות. לכן, לדעתי, גם בארץ נושא זה חייב להיות מעוגן בחוק". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר