ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב. צילום מתוך הפייסבוק

"אם אדם רוצה לרצוח אין כמעט דבר שיעצור בעדו"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש לאפשר למאבטחים לצאת עם נשק הביתה?

פורסם בתאריך: 22.1.20 18:09

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"אין כל קשר בין המקרה הטראגי שבו מאבטח חשוד ברצח בת זוגו ולאחר מכן התאבד (כנראה), לבין השאלה היכן על מאבטחים להפקיד את נשקם בסיום יום עבודתם. אם וכאשר אדם רוצה לרצוח אין כמעט דבר שיעצור בעדו מלבצע את זממו. רוצח המאבד שליטה באחריות על מעשיו, נכנס כנראה לטירוף וגם מאסר עולם לא ירתיע אותו. מיקום החזקת הנשק בסיום משמרת עבודה אינו משנה דבר". (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

"רצח נשים על ידי בני זוגם הפך לתופעה מחרידה ונפוצה בארץ. מזעזעים המקרים בהם מאבטחים ניצלו את הנשק שניתן להם ברשות כדי לרצוח את בנות זוגם. לדעתי יש לצמצם ככל האפשר החזקת נשק בידי אזרחים. לא רק אצל מאבטחים אלא בכלל האוכלוסייה. על הממשלה להקצות משאבים לחינוך ולמיגור האלימות כלפי נשים". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אלי אליהו

"על כל התאבדות יכולה להיות גם מניעת פשע בזכות האקדח. להשאיר את המאבטחים עם הנשק גם בבית, אבל להחמיר את הקריטריונים והבדיקות להוצאת רישיון לנשק. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אמיר כהנא

"מבחינתי כמה שפחות אנשים עם כמה שפחות כלי נשק זה כבר יותר בטוח. כל מי שמשתמש בנשק במקום העבודה, רצוי לאכסן את הנשק שלו שם כשהוא הולך הביתה". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

אורי נגר

אורי נגר

"נכון לאפשר למאבטחים לקחת איתם את הנשק הביתה. אי אפשר להקיש מהפרט אל הכלל. הוכח שיותר מאבטחים עם נשק צמוד מנעו פיגועים קשים מאשר אחד, שניים או אפילו שלושה שפגעו שלא לצורך באדם חף מפשע. טובת הכלל בארץ שלנו, עם הבעיות הביטחוניות שבה, גוברת על טובת הפרט. יחד עם זאת הייתי ממליץ לחזק את בדיקות העומק למאבטחים בכול הקשור לנשיאת נשק ומאידך מאפשר לכל אזרח שסיים את השירות הצבאי בדרגת קצין לקבל רישיון לנשק בצורה אוטומטית. כורח המציאות מצדיק זאת". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר