רעידת האדמה בטורקיה החודש. צילום רויטרס

"במקרה של רעידת אדמה חזקה ישראל תהפוך למדינה בהלם"

שאלת אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם: האם המדינה תהיה מסוגלת להתמודד עם רעידת אדמה?

פורסם בתאריך: 29.1.20 17:48

אורי נגר

אורי נגר

"לדעתי מדינת ישראל ערוכה חלקית למקרה של רעידת אדמה. במקרה של רעידת אדמה בעוצמה חזקה ישראל תהפוך למדינה בהלם. במשך ימים ארוכים ממדי הנזק עדיין לא יהיו ברורים לדעתי. אזורים שלמים ימצאו את עצמם עם סיוע חלקי מאוד והרשויות המקומיות יאלצו להתמודד כמעט לבדן עם ממדי האסון. רעידת שכזאת תחזיר את ישראל עשרות שנים אחורה משום שככל שמדינה היא מפותחת וטכנולוגית יותר, כך היא תלויה באותן תשתיות וטכנולוגיות חדישות. לכן נקווה שלא תהיה רעידה אדמה בטווח הקרוב או הרחוק, אך אם צפויה להיות כזו נקווה שמקבלי ההחלטות יתחילו להיערך אליה כבר מאתמול ". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

"לצערנו המדינה לא ערוכה לרעידת אדמה חזקה. בניינים ישנים רבים נבנו ללא תשתית חזקה נגד רעידות אדמה. ישובים ועיריות צריכים להיערך ולתת הנחיות לתושבים. יש רק להתפלל ולקוות שרעידת אדמה רצינית לא תקרה בימינו ובדורות הבאים". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אמיר כהנא

"רעידת אדמה זה בהחלט דבר שיכול לקרות במדינה שלנו ויש להערך לכך.  אני לא מספיק מבין כדי לדעת כמה אנחנו ערוכים אבל אני בטוח שעם כל מה שיהיה נוכל להתמודד". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"אין מדינה בעולם ואפילו אין מעצמה שמסוגלת להתמודד עם רעידת אדמה. מדינות מתקדמות ומפותחות, כמו ישראל, מסוגלות למזער נזקים ולצמצם עד כמה שאפשר את גודל הפגיעה. לפיקוד העורף בישראל יכולות רבות אך גם הוא יכול לכל היותר להקטין את נזקי רעידת האדמה. ברבי קומות גוברת הסכנה מנזקי רעידת אדמה. על הממונים על תכנון הבנייה להתעלם מדרישות הנדלניסטים המבקשים לעשות קופה, ולהימנע מבניית בתי דירות בגובה יותר מארבע קומות. זה לא טוב לחומדי בצע כסף אבל זה טוב לעיר". (דב עילם הוא אמרגן)

 

אלי אליהו

"מדינת ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה ישנם עדיין אלפי בנינים שנבנו לפני שחוקקו תקנות הבניה לחיזוק כנגד רעידות אדמה. סביר להניח שהבניינים, בטח בטבריה או בבית שאן, לא יעמדו בפני רעידת אדמה חזקה ויקרסו על יושביהם". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר