בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ. צילום AP
בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ. צילום AP

"תוכנית המאה? בסך הכל מדובר בקשקוש אחד גדול"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם: האם תוכנית טראמפ תוביל להסכם שלום או להחרפת הסכסוך?

פורסם בתאריך: 5.2.20 17:42

אלי אליהו

"לדעתי הפלסטינים ומועצת יהודה ושומרון יתנגדו ויטרפדו את העסקה. ואם אכן תצא לפועל, ושני הצדדים יקבלו אותה, היא באמת תוביל לשלום. אמנם שלום קר ומנותק בסגנון מצרים, אבל סוף סוף יהיה כאן שקט". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אורי נגר

אורי נגר

"תמיד הפחידו אותנו : 'תפתחו את מנהרות הכותל ויהיה בלגן', ואחר כך 'תבנו בהתיישבות ויהיה בלגן', 'תעבירו את השגרירות לירושלים ויהיה בלגן'. ועכשיו: ״תהיה תוכנית המאה ויהיה בלגן'. לא היה בלגן ולא יהיה בלגן. גם אם יהיו הפרות סדר פה ושם אני מקווה שצה"ל ידע לטפל בהן. עשייה בפועל וקביעת עובדות בשטח הן הדרך היחידה להתקדם לשקט ולשלום. פחד, כפי שנוכחנו לדעת בבריחה מגוש קטיף, הוביל ויוביל  לעוד ועוד התקפות. ככה הם לצערי אויבנו הערבים מבית ומחוץ, ולכן התוכנית לא תשנה כלום. היו לערבים ה'הפלסטינים', או איך שלא יקראו להם, מספיק הזדמנויות לקבל 100 אחוז ממה שהם מבקשים היום, מתוכנית החלוקה ב־1947 אז קיבלו חצי מדינה, ועד פסגת וואי פליטשיין שבה אהוד ברק, ולאחריו אולמרט, היו מוכנים לתת להם הכל תמורת שלום וה'פלסטינים' כמובן שלא הסכימו. הם לא רוצים באמת שלום, זה ברור. במה הם יתעסקו אם יהיה שקט ושלום? איך אמר לי חבר ערבי מהמשולש: 'לא מעניין אותנו לקבל את השטחים או ירושלים, אנחנו רוצים הכל, גם אם יקח עוד 100 שנה. יש לנו זמן״. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אמיר כהנא

"אני אמנם כותב בפרלמט, אבל אני לא נביא. איך שאני רואה את הדברים, הסכם שלום זה הסכם שעושים שני צדדים במחלוקת, לא הסכם שצד אחד כופה על הצד השני מכיוון שהוא יותר חזק ויש לו גב של מעצמה עולמית. זה לא הוגן ובטוח לא יביא לשלום, אולי יותר לכניעה ולשנאה מאשר לשלום. לכן, לדעתי, תוכנית טראמפ לא תוביל לשלום וגם לא להחרפת הסכסוך, היא לא תוביל לכלום. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"שלום שלום ואין שלום. מעולם לא הוצגה לציבור תכנית שלום שכולם כאחד לא מסכימים איתה ולא אוהבים אותה. תכנית השלום לא תביא להחרפת הסכסוך ולא תוביל לשלום, בסך הכל מדובר בקשקוש אחד גדול שנועד לשדרג ולהציל את כבודם האבוד של שני הברווזים הצולעים – טראמפ בארה"ב ונתניהו בישראל. מדובר בתכנית שלום שלא מקובלת על השמאל בישראל, לא מקובלת על חלק ניכר מהימין בישראל, לא מקובלת על ערביי ישראל, לא מקובלת על הפלסטינים, אפילו לא מקובלת על חלק ניכר מהממסד הרפובליקני בארה"ב ובוודאי לא מקובלת על המפלגה הדמוקרטית בארה"ב שדחתה על הסף את התכנית האווילית. התוכנית אפילו לא מקובלת במשפחתו של טראמפ (קושניר). כמעט כל אירופה דחתה את התכנית וכנראה שגם פוטין לא מברך על התכנית למרות שבינתיים לא אמר מילה בכדי לא לפגוע ב'חברו' נתניהו. ספק אם תכנית השלום נראית לנתניהו, אך הוא זקוק לה כקרש הצלה בניסיון לשקם את מעמדו הרעוע בישראל שבועות מעטים לפני הבחירות בכנסת. נתניהו ניסה להיעזר בנעמה יששכר בכדי לשווק לתושבי ישראל את תכנית השלום המבישה. תוך זמן קצר נשכח כולם את תכנית השלום וזמן מה מאוחר יותר נשכח גם את טראמפ ונתניהו שיסיימו בקרוב את תפקידם. (דב עילם הוא אמרגן)


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר