גבר ואישה גב לגב

"אי השוויון בין נשים לגברים בולט במיוחד בתחום הפוליטי. אולי בגלל שהוא מעורר גועל נפש"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: היכן הכי בולט אי השוויון בין נשים לגברים בישראל?

פורסם בתאריך: 5.3.20 11:30

אלי אליהו

"אי השוויון בין נשים לגברים בולט בישראל בעיקר במגזר החרדי ובמגזר הערבי. ובחברה באופן כללי, ככל שיורדים בגובה המעמד הסוציו אקונומי כך בולט יותר אי השוויון בין המינים". (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

הלן שי

"בתחומים רבים יש חוסר שוויון בין נשים לגברים בישראל. בתחום השכר עדיין גברים מרוויחים יותר מנשים, גם באותו מקצוע. בדירקטוריונים של חברות מכהנים יותר גברים מנשים. בכלל, כל התחום הכלכלי בישראל נשלט על ידי גברים. גם בכנסת ישראל, מתוך 120 חברי כנסת ושרים, הרוב המוחלט הם גברים. זו הסיבה שנשים חוגגות את יום האישה הבינלאומי, כדי להמשיך לקדם את המגדר בכל התחומים". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אורי נגר

אורי נגר

"למרות מגמות חיוביות נשים ישראליות עדיין משתכרות פחות מגברים ומיוצגות פחות בקרב מקבלי ההחלטות. לדעתי הפער המגדרי הגדול ביותר הינו בתחום השליטה והכוח במרחב הציבורי, בהנהגה הפוליטית ובהנהגה הכלכלית של המדינה. הסקת המסקנות המתבקשת ממה שאנחנו רואים בדרך כלל היא שמי שמנווט ומכוון את שוק העבודה, ומי שתחתיהם נמצאים מיליוני מועסקים, הם בעיקר גברים. אך כפי שאמרתי בפתח, דברי המגמות בכל הקשור לשוויון בין המינים חיוביות". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אמיר כהנא

"לדעתי אי השוויון הבולט ביותר בין הנשים לגברים הוא במגדר החרדי. הגברים לומדים תורה והנשים יולדות ומגדלות ילדים, מנהלות משק בית, דואגות לכל מטלות הבית ובנוסף הן גם המפרנסות. בנוסף, יש פערי שכר בין נשים לגברים, פערים בכל הקשור בהשתלבות נשים במשרות בכירות ופערים בייצוג במוסדות נבחרים ובממשלה". (תושב כפר סבא אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל ומנהל אגודת כדורסל ומנהל את קבוצת הפייסבוק כפר סבא – התושבים לפני כל אחד)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"היכן הכי בולט לדעתי אי שוויון בין הגברים לנשים? במיוחד בתחום הפוליטי. נשים מוכשרות רבות מעדיפות להתמקד בתחום הכלכלי עסקי, בחינוך וכדומה, תוך התעלמות מהעיסוק בפוליטיקה. אולי בגלל שהעיסוק בפוליטיקה מעורר לרוב גועל נפש. לגברים יש כנראה יותר הסתגלות ל'ריחות פוליטיים' ונשים מוותרות על העיסוק הפוליטי ומעדיפות במקום זה לעסוק בתחומים חשובים אחרים. בכנסת החדשה יהיו כנראה פחות נשים מאשר בכנסות בעבר. אולי גם משום שלא צמחו לנו נשים בתחום הפוליטי בשיעור קומה של גולדה מאיר, שולמית אלוני וכדומה". (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר