עינת טסלר
עינת טסלר

"המטרה שלי היא לגרום לילדים לפתח את היצירתיות ואת האהבה ללמוד"

צומת השרון עם העסקים הקטנים בכפר סבא. והפעם: עינת קליידר-טסלר, מומחית ללקויות למידה, שפתחה לפני כחודשיים מרכז למידה טיפולי בכפר סבא הירוקה

פורסם בתאריך: 26.4.18 09:24

מי: עינת קליידר-טסלר, בת 35, כפר סבאית במקור, אמא לשניים (3.5 ו-2.5), היא מומחית ללקויות למידה. "סיימתי לימודי דוקטורנט באוניברסיטת חיפה, במרכז ללקויות למידה, וכיום אני גם מנחה של תוכניות ביתיות לילדים בעלי מוגבלויות שונות (בדיבור, במוטוריקה, אוטיזם ועוד). אני מנהלת תוכנית מחקרית ועובדת עם אוניברסיטת חיפה ומשרד החינוך, ואני גם רכזת לקויות למידה בבית הספר הרב תחומי הולץ חיל האוויר".

העסק: קליידר–טסלר מפעילה במגדל המשרדים בקניון כפר סבא הירוקה את "מרכז טסלר – ללמוד מחוץ לקופסא", מרכז למידה טיפולי לילדים מגיל הרך ועד תיכון, שנפתח לפני כחודשיים. הוא נותן מענה גם בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי, בטיפול בקשיי קשב וריכוז ועוסק בהדרכות הורים. צוות המרכז, ובין השאר גם קלינאי תקשורת, מבצע אבחונים וטיפולים ומקיים סדנאות ספציפיות כמו מרתונים לבגרויות, הכנה לכיתה א', הבנת הנקרא, מתמטיקה בקבוצה לכל שכבת גיל בנפרד, וסדנה למעבר מהיסודי לחטיבה. במרכז יש חלל מרווח ונעים אליו מגיעים פעמיים בשבוע תלמידים, מכינים שיעורי בית ומפתחים מיומנות למידה.

חלוקת עבודה: "אנחנו צוות של 12 עובדים, מטפלים ומאבחנים, כאשר כל אחד מטפל בתחומו. אני אחראית על הניהול של העסק ואני גם מטפלת בלקויות למידה ומאבחנת. אני עושה הדרכות לצוות ומפתחת את הצד המקצועי, חושבת על הצרכים בשטח ופיתוח סדנאות ועוד".

איך התחילה: "העסק הזה היה עבורי חלום של שנים, לעסוק בשטח, וממש לעבוד בטיפול. אחרי הרבה שנים באקדמיה והדרכות, הרגשתי שאני רוצה לרדת לשטח ולהקים מקום אחד שיש בו הכל. אחרי עבודה של שנים עם ילדים בכל הגילאים, המטרה שלי בעסק הזה היא לגרום לילדים לפתח את החשיבה, הסקרנות, היצירתיות ואת אהבה שלהם ללמוד. חוץ מזה, שאצלנו במרכז אפשר להתייעץ עם אנשי המקצוע על מנת לקבל הכוונה איך לטפל, במגוון תחומים".

השנה הראשונה: "המרכז פתוח זמן קצר, אבל כבר עובד בגלל שהיו לי הרבה תלמידים שטיפלתי בהם בבית באופן פרטי והם עברו איתי. חוץ מזה, בחרתי מיקום שהוא טוב כי אנחנו בשכונה שיש בה הרבה בתי ספר ואנחנו במקום נגיש ואני מאמינה שזה עונה על צורך שקיים בשטח. אני מרגישה שאנשים מתחילים להכיר אותנו ויש תנועה והתעניינות".

השנה הקרובה: "אני רוצה שלא רק יכירו את המרכז אלא יכירו גם בחשיבות של מרכז שכזה. חשוב לי שאנשים יגיעו ויתנסו ויראו שזה טוב ושיש התקדמות אצל הילדים ויראו שינויים אצל ילדים".

בעוד עשר שנים: "אני עדיין רואה את עצמי בתוך מערכת החינוך כמרצה, ואני מאוד רוצה לעשות שינויים גדולים מערכתיים במערכת החינוך ולמורים, וגם ברמה הפרטנית לטפל בנשמות ונפשות של ילדים עם עוד סניפים והדרכות".

הכי כיף: "הצוות המהמם והמאוד אנושי, היצירתי ובגובה העיניים והמקום שהוא מאוד מזמין. ויש לנו גם נוף מדהים".

הכי קשה: "לעבוד בשני המישורים ניהולי וטיפולי".

טיפ לעצמאי המתחיל: "להיעזר באנשי מקצוע ומומחים בתחומים שונים כמו איש שיווק ורואה חשבון, ולא לקחת על עצמך מה שאתה לא יודע. ובעיקר להעז גם אם יש קשיים, במיוחד בהתחלה שזה לא נראה שזה קורה".

איך העירייה יכולה לעזור לעסקים בעיר: "שיתופי פעולה עם מחלקת החינוך והמרכז, כמו למשל לעשות הרצאות בבתי ספר, וגם שהעירייה תעזור בשיווק למשל".

הכי אוהבת בכפר סבא: "אני כפר סבאית מילדות והיום, עם הבנות שלי, כל דבר מזכיר לי את ימי הילדות. ואני גם מכירה פה המון אנשים, בעיקר כאלו שלמדתי איתם".

המחירון: טיפול רגשי באמצעים אמנותיים – 300 שקלים; הדרכות הורים – 300 שקלים; קבוצה חברתית-רגשית לפני המעבר לחטיבה (12 מפגשים+2 מפגשים אישיים) – 2100 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר