בתמונה (מימין) ד"ר דב אסטליין, מנהלת סיעוד מרחבית שחאדה עזאם רבאב, האחות אלונה טורצ'ינסקי והאחות סיון מסוט צילום: קופ"ח מכבי
בתמונה (מימין) ד"ר דב אסטליין, מנהלת סיעוד מרחבית שחאדה עזאם רבאב, האחות אלונה טורצ'ינסקי והאחות סיון מסוט צילום: קופ"ח מכבי

דרמה בקופ"ח מכבי: המטופל התמוטט, הצוות החזיר אותו לחיים

המטופל התלונן בפני האחיות על כאבים בחזה וכעבור זמן קצר התמוטט. שתי אחיות ורופא הצילו את חייו

פורסם בתאריך: 18.12.17 13:15

צוות המרכז הרפואי הבנים של קופת החולים מכבי בהוד השרון הציל את חייו של חבר הקופה שהגיע לבדיקות במרכז והתמוטט במרפאת האחיות. צוות האחיות, ביחד עם רופא במרכז, ביצע במטופל החייאה שהחזירה אותו לחיים, והוא פונה לטיפול בבית החולים.

התושב, בן 48, הגיע בשבוע שעבר למרכז הרפואי והתלונן על תחושת צריבה בבית החזה. בתשאול שערכה לו האחות במרפאת האחיות אלונה טורצ'ינסקי, אמר כי חש תחושה דומה כשבוע קודם לכן, אך היא חלפה. עוד סיפר כי חש בהרדמות כפות ידיו. טורצ'ינסקי: "ערכתי בדיקת אקג שלא העלתה תוצאה חריגה ויצרתי קשר עם רופאת המשפחה של המטופל. בשל תלונותיו על כאבים בחזה ולחץ דם גבוה הוחלט לפנות אותו לבית החולים על אף תוצאת האקג שהייתה תקינה".

טורצ'ינסקי הציעה למטופל לשכב עד להגעת האמבולנס, אך הוא אמר כי הוא חש בטוב והתיישב מולה. הוא שוחח בטלפון ועדכן את רעייתו ומקום עבודתו, ואז ראתה אותו טורצ'ינסקיצונח מהכיסא עליו ישב. "במהלך השיחות הוא היה חיוני לחלוטין וברגע אחד פשוט צנח", מתארת טורצ'ינסקי, "צעקתי למוחמד, האח שעבד איתי, ולאחות סיוון. השכבנו אותו ומיד התחלנו לבצע פעולות ההחייאה ולנהל את האירוע בעבודת צוות מלאה".

במקביל, הוזעק למקום רופא שהיה במרכז ד"ר דב אסטליין, רופא כירורג שהפסיק עבודתו ורץ למקום. הצוות הביא עגלת החייאה ודפיברילטור והחל בביצוע החייאה, כשהמטופל כבר היה ללא דופק. "ד"ר אסטליין תפעל את הדפיברילטור וביצע עיסויים, סיוון הנשימה עם אמבו ואני פתחתי וריד", מספרת טורצ'ינסקי, "בשלב מסוים סיוון ניסתה להכניס אייר-ווי למניעת בליעת הלשון, אך הפה היה נעול והדבר התאפשר רק אחרי שד"ר אסטליין נתן שוק שגרם לריפיון שרירים".

אחרי עבודת החייאה מאומצת חזר הדופק והמטופל שב להכרה. האמבולנס שהגיע פינה אותו לבית החולים, שם עבר צינתור דחוף, ואחריו חש בטוב.

"כשהדופק חזר והוא פתח את עיניו הייתה אנחת רווחה גדולה", מספרת טורצ'ינסקי, "פעלנו בצוות באופן מהיר ויעיל ואנו שמחים שהוא יצא מכאן יציב וחיוני. בסופו של דבר זו העבודה שלנו ואנו משתדלים לעשות אותה על הצד הטוב ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר