ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי
ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי

שריפות הפסולת: אחרי הפגישה עם השר להגנת הסביבה, התושבים מכוונים לשר האוצר

נציגי ועד אזרחים למען אוויר נקי נפגשו עם השר להגנת הסביבה ויצאו בתחושות מעורבות. במוצאי שבת הם יפגינו מול ביתו של משה כחלון בחיפה

פורסם בתאריך: 19.12.17 14:33

ועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי דורש מהשר להגנת הסביבה לכנס ישיבת ממשלה בנושא שריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון. מוועד הפעולה נמסר כי בפגישה בין נציגי הוועד לשר זאב אלקין שהתקיימה השבוע, הביעו הנציגים חוסר שביעות הרצון מקצב הטיפול בנושא והם דרשו גם קידום שינויי חקיקה, שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, הקמת מנגנון שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית ויציאה לקמפיין הסברה לאומי.

מהוועד נמסר כי "השר להגנת הסביבה זאב אלקין הודיע היום כי נושא שריפות הפסולת הפיראטיות הוא בעיה לאומית וכי הטיפול בתופעה נמצא בעדיפות עליונה מבחינת פעילות המשרד. השר השיב כי המשאבים שבידי המשרד להגנת הסביבה מוגבלים וכי משרדו נמצא במגעים מול משרד האוצר להוספת תקנים ותקציבים. הוא ציין כי להבנתו משרדי הממשלה, ובראשם משרד האוצר, טרם הכירו בגודל המחדל ובהשלכותיו הבריאותיות, הסביבתיות והכלכליות. אנחנו יוצאים מהפגישה בתחושות מעורבות. מחד, השר מכיר בשריפות הפסולת כבעיה לאומית. מאידך, היעדר התקצוב והכשל המערכתי מקוממים. אנו מצפים מהשר להגנת הסביבה ומממשלת ישראל לדאוג לבריאות ילדינו. אנחנו ממשיכים במאבק".

 

פגישת המשך בין הצדדים אמורה להתקיים בעוד שלושה חודשים. נזכיר כי במוצאי שבת מתכנן ועד הפעולה לקיים הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה בדרישה להקצאת התקציבים הנדרשים לנושא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר