אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עצומה: לבטל את התוכנית להקים תחנת כוח ממזרח לכפר סבא

החשש: סיכון ביטחוני, זיהום אוויר וירידת ערך הנכסים. יוזמי העצומה מקווים להשיג 50 אלף חתימות

פורסם בתאריך: 20.12.17 13:56

ועד הפעולה של יישובי גוש חורשים נגד הקמת תחנת הכוח באזור, פתח עצומה אינטרנטית נגד הקמת תחנת הכוח המתוכננת לקום ב"מפגש השלום", שני קילומטר מזרחית לכפר סבא, וקילומטר אחד מיישובי הגוש. בוועד מקווים להשיג 50 אלף חתימות על העצומה, ולהגיש אותה אל ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר להגנת הסביבה זאב אלקין.

"ביום 2.4.2017 הסמיכה הממשלה את חברת ריינדיר אנרגיה בע"מ לתכנן את הקמתה של תחנת כוח מבוססת גז טבעי בהיקף של 1,300 מ"ו באתר 'מפגש השלום'", נכתב בעצומה, "מאז התקיימו שני מפגשים בוועדה לתשתיות לאומיות אשר ביום 30.10.2017 החליטה לאשר לחברת ריינדיר להכין ולהגיש לה תכנית סופית להקמת תחנת הכוח במיקום המוצע. לחברת ריינדיר נותר לאשר בות"ל את התכנית הסופית שתכלול בין היתר תסקיר השפעה על הסביבה ומספר חוות דעת נוספות. בהתאם להחלטת הממשלה, הות"ל צפויה לאשר את התכנית שתוגש לה ולדחות את ההתנגדויות שתוגשנה ושבעיקרן כבר נשמעו במסגרת הדיונים בות"ל".

 

בעצומה נכתב כי הסיבות להתנגדות הן הסיכון הביטחוני שבמרחק הקצר של התחנה המתוכננת מקלקיליה, החשש מזיהום אוויר, מיקום התחנה בסביבת ריכוז אוכלוסייה גדול וחשש מירידת ערך הנכסים של התושבים באזור. עוד נכתב בעצומה כי "מדובר בהתנהלות חסרת כל שקיפות בעניין תכנון הקמת תחנת הכוח שנעשתה מתחת לרדאר של הרשויות המקומיות עם חברה פרטית שמאחוריה עומדת חברת סימנס הגרמנית, שרק לאחרונה הורשעה באחת מפרשות השוחד הגדולות ביותר בתולדות חברת החשמל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר