אלי אליהו. צילום פרטי
אלי אליהו. צילום פרטי

אלי אליהו הוא הצגה של איש אחד

אלי אליהו, מנהל עבודה בחברת ניקיון מכפר סבא, הוא גם תסריטאי, במאי, צלם וכוכב של עשרות סרטוני רשת מצחיקים עם עשרות אלפי צפיות כל אחד. כך הוא עושה זאת

פורסם בתאריך: 29.12.17 16:42

אלי אליהו, תושב כפר סבא, בן 41, הוא מפקח עבודה של צוות ניקיון, קבלן משנה בשירות אגף התברואה בעיריית כפר סבא. הוא יוצא מהבית מדי בוקר בשעה ארבע, ובשעה חמש כבר עולה על הטנדר ומתחיל את היום. לביתו בשכונת קפלן הוא חוזר מדי יום בשעה 14:00, ומוציא את הילדים מהמסגרות.

אבל אז עובר אליהו טרנספורמציה והופך לכוכב רשת. כן. לאליהו, שהחל להעלות ליוטיוב סרטונים מצחיקים שיצר לפני ארבע שנים, יש כיום 30 אלף עוקבים ביוטיוב, 80 אלף באינסטגרם, עשרות אלפי צפיות בכל אחד מעשרות הסרטונים שלו וגם סרטון אחד שעבר את 50 מיליון הצפיות. "לא ציפיתי להצלחה כזו וגם לא ייחלתי לה", הוא אומר, "הכל התחיל מסרטונים שמבוססים על רעיונות שעלו לי ביום יום, ובמשך הזמן זה צבר תאוצה. היום אני נמצא במקום הכי כיפי, שבו אני עושה את מה שאני באמת אוהב. הסרטונים שלי הם מי שאני. הסרטונים שלי הם אלי".

קטע מהפינה של אלי ובארי מתוך התוכנית של אלירז שדה בערוץ 20

קטע מהפינה של אלי ובארי
מתוך התוכנית של אלירז שדה בערוץ 20

אליהו, נשוי פלוס שלושה (18,13,7), גדל בכפר סבא ולמד בתיכון אורט שאפירא בעיר. שם גם הכיר את אשתו ימית ("התחתנו בגיל 23, ואם היית מחזירה אותי בזמן הייתי מתחתן כבר בגיל 18. נולדתי להיות נשוי ולהיות בזוגיות. זה מאזן אותי, עושה לי טוב ומרגיע אותי"). הוא עבד כנהג משאית בחברה של אביו, ובחמש השנים האחרונות הוא עובד כנהג טנדר בחברה קבלנית העוסקת בתברואה וניקיון בעיר. "לא משנה איפה ומה עשיתי, תמיד כתבתי את הרעיונות שעולים לי בראש, וידעתי שיום אחד אעשה עם זה משהו", הוא אומר, " תמיד אהבתי לצחוק ולהצחיק אנשים, ותמיד היה לי הומור בריא כמו שאומרים. במקביל, הייתי כותב רעיונות על דף ולא מיישם אותם. עד שלפני ארבע שנים גיליתי את הוואטסאפ".

אליהו התחיל ליצור סרטונים מצחיקים ולשתף אותם בהתחלה עם המעגל הקרוב של משפחה וחברים. "הייתי צוחק למשל על מערכות יחסים של בינו לבינה", מספר אליהו, "אני והבת הקטנה שלי לורן עשינו למשל סרט שבו אנחנו יוצאים לקניות בסופר, ובכלל על היחסים בינינו, ואנשים התחברו לזה. זה הצחיק אותם, והם שיתפו את הסרטונים, וכשראיתי שיש פידבק חיובי התחלתי להעלות סרטונים לפייסבוק. לפני כשנתיים פתחתי ערוץ יוטיוב משלי, ומאז זה כבר רץ מעצמו".

מדבר בגובה העיניים

בסרטונים שלו אליהו עושה כמעט הכל: כותב, מביים, מצלם, מככב, ומעלה סרטון לערוץ היוטיוב שלו לפחות אחת ליומיים. הסרטונים שלו עוסקים במגוון נושאים, ואת חלקם הוא עושה יחד עם השותף שלו ברי יחזקאל. "אני וברי, השותף המוכשר שלי, חברים כבר יותר מעשר שנים", מספר אליהו, "התחלנו לעשות סרטונים לפני שלוש שנים. בעיני ברי הוא הבן אדם הכי מצחיק שיש. אנחנו עושים יחד סרטונים על אקטואליה, ובכלל על כל מה שטרנדי. אם יש לי נניח רעיון לסרטון בארבע בבוקר אני מתקשר אליו ואנחנו מדברים עד שש או שבע בבוקר, עד שאנחנו סוגרים אותו בראש. אנחנו כל הזמן יחד, עד שאשתי חושבת שיש לי מאהבת. אני מעלה לערוץ שלי סרטון כל יומיים, ואני עובד עליו לרוב אחרי שאני נמצא עם הבנות, ומצלם בשעה קבועה כל יום. אני חושב שההשקעה והעבודה הקשה משתלמת. יש לי עשרות אלפי עוקבים.

אלי אליהו ובארי יחזקאל. צילום פרטי

אלי אליהו ובארי יחזקאל. צילום פרטי

"הסרטונים שלי הם בדרך כלל על נושאים אקטואלים, יחסים שבינו לבינה, אהבה, הורים וילדים. גם אם יש איזה אירוע חשוב, או חג מסוים, אני מוציא את המצלמה ויוצר סרטון. בחנוכה למשל כולם דיברו על כמה הסופגניות משמינות, והכנתי עם ברי סרטון קומי: נכנסתי הביתה בערב עם מגש של סופגניות, הבית ריק, עליתי עם המגש לחדר השינה, ואשתי ישנה. הנחתי את המגש לידי והלכתי לישון. בבוקר גיליתי שכל הסופגניות נעלמו והפאנץ' היה שכאילו אשתי אכלה את כולן.

אחד משיאי ההצלחה של אליהו הוא סרטון הנרגילה שהגיע ליותר משני מיליון צפיות ביוטיוב, ולדברי אליהו עוד מיליוני צפיות בעולם. "הייתה אז אופנה של 'דאב', שזורקים בקבוק ומנסים שהוא יעמוד. אז ישבנו בבית קפה בתל אביב עם חברים , כשהבן שלי לידי, והוא זרק בקבוק ועשה דאב. ואז אני ניסתי לעשות את זה והבקבוק עף ופגע בחבר שלי שהיה עם נרגילה. בתוך כמה שעות מהרגע שהעלתי את הסרטון לפייסבוק, הוא צבר יותר משני מליון צפיות. במשדר ב9gag, ערוץ ה'גאג' הבינלאומי, הכריזו שהסרטון הזה הוא אחד הויראליים ב־2017".

מזהים אותך ברחוב?

"כן. מה שבאמת עושה לי טוב זה שאני מקבל המון תגובות מפרגנות. אנשים מבקשים ממני ברכות מצולמות לאירועים, מזהים אותי בארץ. היה לי לא מזמן מקרה מצחיק, כשמישהי ביקשה ברכה מצולמת לחתונה. צילמתי ועשיתי לה ברכה כסגולה למזל טוב, הברכה הוקרנה בחתונה וכולם צחקו. שלושה חודשים אחר כך היא התגרשה. אבל אני אומר, העיקר ההומור".

יש לך שאיפה להתפרסם?

"הסרטונים הם הדרך שלי לכבוש את הבמה ולהוציא את השחקן שבי. זו הדרך שלי לכבוש את הבמה. לא יצרתי אותם כי אני מחפש תהילת עולם. אני כאן כדי לשמוח ולשמח, ולא כדי להופיע בתכנית בידור או להנחות אותה. טוב לי מאוד במקום שבו אני נמצא. אם יפנו אלי אלך, אבל אין לי חלומות בהקיץ. בואי נודה שלא קורצתי מחומר של מנחים בערוץ הילדים".

מימין סמיון, בארי, דניס, מישל ואלי בצילומים לאחד הסרטונים

מימין סמיון, בארי, דניס, מישל ואלי בצילומים לאחד הסרטונים

ומה סוד ההצלחה?

"היתרון שלי זה שאני עממי מדבר בגובה עיניים וכל אחד מהצופים שלי יכול להיות אלי. אתה לא צריך לשנות משהו בעצמך או לעשות משהו מיוחד, אלא להיות אתה. אני לא הכי חתיך, ולא הכי צעיר, ולא הכי רזה, ולמעשה במראה שלי ובאישיות לי אני ניגוד של כל סימני ההצלחה הטלוויזיונית הקלאסיים בארץ. אני לא החתיך הקלאסי שיצליח, אני אנטיתזה של כל האנשים האלה. יש לי בעיקר המון הומור עצמי. אני יורד בסרטונים שלי על היופי שלי, על המימדים שלי, ואנשים מתחברים לזה. כל אחד יכול להזדהות איתי ועם הסיטואציות שעולות בסרטונים שלי ושל ברי".

 

 

כל אחד יכול

אבל אליהו הספיק בכל להתפרסם קצת. הוא השתתף בתכנית של אלירז שדה בערוץ 20, השתתף בסדרה "שנות השמונים" וצפוי לקחת חלק גם בעונה הבאה שלה. למרות הכל, הוא עדיין מאמין בצניעות ובעבודה קשה. "הציעו לי כמה פעמים להשתתף בריאליטי, אבל אני לא ממש רוצה. עם כל הכבוד לכוכבי ריאליטי, לרוב הם מקבלים תהילה ופרסום של חמש דקות ואני כאן כדי להישאר. הגעתי למה שהגעתי בזכות ולא בחסד, ועם הרבה עבודה קשה. ריאליטי רק יכול להרוס לי את מה שבניתי. יש לי חבר טוב, גילי כהן, שהיה באח הגדול. הוא אמר לי משפט שאני מאמין בו: 'היום אתה היסטריה מחר אתה היסטוריה'. אני מבין שהכל זמני ולא יישאר לנצח. אבל לא משנה מה יקרה, הסרטונים שלי כן יישארו. ברור שזה נעים שמזהים אותך, ואוהבים את מה שאתה עושה. אבל צריך תמיד לזכור מאיפה באת ולשמור על זה".

אז ההצלחה לא השפיעה?

"הצלחת הסרטונים השפיעה עלי כמובן. לאלי של עכשיו יש הרבה יותר בטחון והוא יותר מאמין בעצמו. אני יותר 'עמחה' מפעם, הרבה יותר קרוב לאנשים. כשהייתי פחות מוכר הייתי יותר מרוחק, ביישן וחסר ביטחון. עכשיו אני מסוגל לדבר ולגשת לאנשים ולשמוע מה קורה איתם".

אלי אליהו. צילום פרטי

אלי אליהו. צילום פרטי

היו צקצוקים בתחילת הדרך?

"היו בהתחלה מי שהרימו גבה ועשו פרצופים, והיה קשה לבקש את שיתוף הפעולה של החברים שלי. רציתי עזרה מכולם אבל הם היו סקפטים ואמרו שהחומרים שלי לא מספיק טובים ולא יהיו ויראליים כמו שאני מדמיין. אפשר לומר שהם הורידו לי את הביטחון. אבל הניסיון והזמן עושים את שלהם, ובמשך הזמן פיתחתי ביטחון וניסיון. אחת לכמה זמן קורה שיש טוקבק שקצת מעליב ואומר משהו לא במקום, וזה לרגע מוריד את הביטחון וצובט לך בלב. אבל אני מתרכז ברוב המכריע שכן אוהב את החומרים שלי".

מסר למי שרוצה להיות יוטיובר מצליח?

"כל אחד יכול להפוך ליוטיובר מצליח, או לכל הפחות לנסות. כל מה שצריך זה את האומץ הראשוני לחשוף חומרים ולצלם עם הנייד את האג'נדה האישית. הסרטונים שלי נותנים לי המון סיפוק, כי אני מראה ומוכיח לכולם, וגם למי שאיבד את האמון בעצמו, שזה אפשרי. שכל מה שצריך לעשות זה להוציא טלפון ולא להסס לצלם, גם אם ירימו עליך גבה. ולטוס כמה שיותר גבוה עם חומרים שאתה מאמין בהם ושמחוברים למי שאתה ולמה שאתה מאמין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר