מימין: קובי חנוך, מירית שקד ברק, אביגדור יצחקי ואורנה אנג'ל
מימין: קובי חנוך, מירית שקד ברק, אביגדור יצחקי ואורנה אנג'ל

נציגי "המאבק לבינוי שפוי" נפגשו עם ראש מטה הדיור הלאומי

בפגישה סוכם בין השאר כי מטה המאבק יקדם מול שר התחבורה הקמת מטה לאומי לתשתיות ותחבורה. פגישה נוספת נקבעה לחודש הבא

פורסם בתאריך: 1.1.18 10:07

נציגי "מטה המאבק לבינוי שפוי", בהם הפעילה החברתית מכפר סבא מירית שקד ברק, תושב הוד השרון קובי חנוך והאדריכלית אורנה אנג'ל, נפגשו בסוף השבוע שעבר עם ראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי והציעו לו להקים "מטה לאומי לתשתיות ותחבורה". זאת כדי להגדיל את ההקצאות לנושאי תחבורה במקביל לקידום תוכניות בנייה בערים על ידי המדינה. עוד סוכם בפגישה, כך לפי הפעילים, כי מטה יביא שלושה מקרי בוחן של תכנון לקוי בערים, והקמת צוות שיבחן אותן ויציע דרכים לשפר אותן.

"נציגי המטה הציגו בפני יצחקי שלוש הצעות עיקריות לפעולה", מסרו הפעילים, "הקמת מטה לאומי לתשתיות ותחבורה אשר בראשו יעמדו שר האוצר ושר התחבורה, להקצאת תקציבים מידיים לתשתיות לתחבורה ציבורית; הנחיה של כל ועדות התכנון בארץ להתנות את הבניה או האכלוס בפתרון אמיתי של בעיות התחבורה והתשתיות על מנת ליצור שכונות שהן שוקקות חיים ולא רק פתרונות מגורים; הקמת צוות לאומי של מתכננים, בלתי תלוי, שבניהם האדריכלית אורנה אנג'ל ונציגי מקצוע נוספים מהמטה, שיעסוק בתכנון עירוני ויבחן את כל סוגי התכנון העירוני בישראל תוך ראייה רחבה ותכנון עתידי למען הדורות הבאים".

בסיום הפגישה סוכם כי על מטה המאבק להפגש עם שר התחבורה ולהביא את ההצעה להרים מטה לאומי לתחבורה לאישורו, וכן באחריות מטה המאבק להביא שלושה מקרי בוחן של תכנון לקוי בערים. עוד סוכם כי יצחקי יבדוק אפשרות להעביר למטה את המחקר על פיו עובד מנהל התכנון וכן את התוכנית האסטרטגית לשנת 2040. סוכם גם כי האדריכלית אורנה אנג'ל תתלווה ליצחקי לשבוע עבודה, ושפגישה נוספת עם יצחקי תתקיים בעוד חודש.

 

 

חנוך: "הפגישה התנהלה באווירה טובה, כששני הצדדים פתוחים לשמוע האחד את השני. הדגשנו את הנזקים שנגרמים מבניה מאסיבית ללא תכנון הולם והצורך בתכנון כולל של שכונות שוקקות חיים ולא רק 'יחידות דיור', תוך הליך של שקיפות ושיתוף ציבור אמיתי. יצחקי הסביר את סדרי העדיפות שלו ותפיסת עולמו. לדבריו 'אי אפשר לעבוד בטור וחייבים לבנות במקביל לתכנון ובניית התשתיות'".

שקד-ברק: "בסוף הפגישה הוחלט לקחת שלושה מקרים ספציפיים של תוכניות בנייה ולהקים צוות שיבחן אותן ואיך ניתן לשפר אותן כדי לאפשר איכות חיים גבוהה יותר לתושבים. כמו כן יצחקי הסכים להצעתנו להקים 'מטה לאומי לתשתיות ותחבורה' להקצאת תקציבים מידיים לתחבורה. כמו כן קבענו להיפגש שוב, בעוד חודש, עם יצחקי להמשך הדברות. המאבק שלנו חריף אך לא אישי נגד יצחקי או נגד השר כחלון. באנו עם לב נקי. באנו להדברות. יחד עם זאת, אנו לא מתכוונים להרפות עד להשגת מטרותינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר