השיטור העירוני בכפר-סבא. צילום אילן ערב
השיטור העירוני בכפר סבא. צילום אילן ערב

יובל לוי: "השיטור העירוני מחלק דוחות בעשרה מיליון שקל בשנה"

חברי המועצה יתבקשו לאשר מחר את הארכת הגבייה של היטל השמירה, המשמש את הפעלת השיטור העירוני. מדובר בכ-140 שקלים למשפחה בעיר לשנה

פורסם בתאריך: 2.1.18 14:18

חברי מועצת עיריית כפר סבא יתבקשו לאשר בישיבת מועצת העיר מחר (רביעי), את הארכת הגבייה של היטל השמירה והאבטחה, עד סוף שנת 2019. לפי הצעת תקציב 2018, אמור היטל השמירה לעמוד על 5.29 מיליון שקל. לפי חישוב של 37,700 בתי אב בכפר סבא, מדובר בכ-140 שקלים למשפחה בעיר לשנה.

טרם הישיבה ביקש חבר המועצה מסיעת האופוזיציה תפוח יובל לוי, להסיר מסדר היום את הדיון בהחלטה. זאת לטענתו משום שמדובר בהחלטה בעלת משמעות כספית, מה שמחייב למסור את החומרים לחברי המועצה עשרה ימים לפני הישיבה ולא 48 שעות לפניה. לוי טען השבוע כי פקחי השיטור העירוני עסוקים יותר בחלוקת דוחות לתושבים (לדבריו הכנסות העירייה מחלוקת דוחות על ידי השיטור העירוני מוערכת בעשרה מיליון שקלים) ופחות במטרה לשמה הוקם השיטור העירוני – שמירה על הביטחון האישי של התושבים.

"תמכתי בהקמת שיטור עירוני בשנת 2015 למטרות המוצהרות של שמירה וביטחון אישי", אומר לוי השבוע, "בפועל, הקמת השיטור העירוני שימשה להגדלת ההכנסות מקנסות שהעירייה מטילה במיליונים רבים על התושבים. מדובר בערך בכעשרה מיליון שקלים לשנה תוספת קנסות, רק מהשיטור העירוני, בכל שנה. הייתי תומך בשמחה בגבייה אם היתה משמשת למטרה האמיתית של שמירה על ביטחון אישי ורכוש נגד התפרצויות שכל כך נחוצים היום, אבל לא אלה פני הדברים".

יובל לוי

יובל לוי

חבר מהמועצה מהקואליציה אמר על הטענה לפיה השיטור העירוני גובה רק קנסות, כי "לפני כמה חודשים הראו לנו את ההתפלגות של הטיפול של השיטור העירוני ולמיטב זכרוני יצאתי מרוצה. אם היו נתונים שליליים לדעתי היו לנו טענות".

 

המועמד לראשות העיר, יוסי סדבון, עמד בעבר בראש ועדה לבחון את מצב הביטחון בשגרה בכפר סבא, ובין המלצותיו היו הקמת השיטור העירוני."אחרי שנה וחצי עבודה המלצנו לשנות את התפיסה: להוסיף מערכות אבטחה וגדרות, וגם שיטור עירוני", אומר סדבון השבוע, "אני מאוד תומך בהמשך ופיתוח השיטור העירוני. אני לא שותף למי שחושב שהשיטור העירוני הוא מיותר. מי שטוען את זה לא מכיר את התרומה האמיתית של השיטור העירוני לעיר, לרבות טיפול במפגעים ואיכות סביבה".

אתה מכיר את המספרים? כמה קנסות מחלק השיטור העירוני בשנה?

"אני לא מכיר".

תגובת עיריית כפר סבא: "אין מדובר בתוספת תשלום כלשהו, אלא רק בהארכת תוקף חוק העזר העירוני על פי הנחיות משרד הפנים. השיטור העירוני בכפר סבא זוכה בשבחים רבים על פעילותו הענפה למען ביטחון התושבים ולאחרונה קיבל יחידה מצטיינת ברמה הארצית בדו"ח של משרד הפנים ואת אות הרשות ליחידה מצטיינת עירונית.

"חשוב לציין כי מדובר ביחידה הפועלת תחת כללי המשרד לביטחון פנים על פי תורת עבודה סדורה וסל משימות שעיקרן פעילות בתחום העבירות שפוגעות באיכות חיי התושב. מהקמתה הביאה היחידה לשינוי מהותי בהורדת כמות העבירות ולעלייה ברמת הביטחון של תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יובל לוי צודק בהחלט. רצוי להשתמש בשירות גם לטובת טיפול במטרדים סביבתיים כמו בעלי חיים בבתי התושבים המשפיעים קולות מטרידים, או שימוש במפוח בגננות (האסור בשימוש ע"פ חוק) במקום להטריד את המשטרה שלא בטוח יכולה להיענות בגלל מתן עדיפות לפשעים ולמטרדים חמורים יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר