כפר סבא בסופה לפני שנתיים. צילום איריס ארבל גנץ
כפר סבא בסופה לפני שנתיים. צילום איריס ארבל גנץ

לקשור ציוד, להכין פנסים וסוללות: כפר סבא נערכת לסוף שבוע סוער

העירייה מבקשת מהתושבים להיערך לרוחות חזקות ולהתכונן להפסקות חשמל. המוקד העירוני תוגבר ובאגף הביטחון העלו כוננות

פורסם בתאריך: 4.1.18 14:25

בכפר סבא נערכים לסוף השבוע הסוער. בהודעה שהוציאה העירייה נקראי התושבים להיערך לרוחות חזקות, לאבטח במרפסות ציוד שעלול לעוף, ולשים לב אם יש על הגגות פסולת או חפצים העלולים לגרום לנזק. עוד מסרה העירייה כי מומלץ לחזק גדרות רופפות ולהשתדל שלא להוציא אל מחוץ לחצרות גזם וענפי עצים. כמו כן, ביקשה העירייה מהתושבים להיערך עם סוללות ופנסים למקרה של הפסקות חשמל.

המוקד העירוני 106 יתגבר את פעילותו בסוף השבוע ויפעל 24 שעות ביממה. בעירייה מסרו שאגף חירום וביטחון תדרך את המתנדבים, את פקחי השיטור העירוני ואת אנשי סיירת הביטחון למתן מענה מהיר לאירועים חריגים. אגף קהילה, רווחה ונוער ביצע בדיקת מלאי לאמצעי סיוע כמו שמיכות, בגדים, ומזון.

 

"עיריית כפר סבא נערכה השנה מבעוד מועד לעונת החורף וזאת לאור לקחי השנים הקודמות", מסרה העירייה, "האגף לאיכות הסביבה ביצע סקרי בטיחות לעצים ברחבי העיר ובמוסדות החינוך, והתבצעו פעולות גיזום ברחבי העיר וטיפול מניעתי במזיקי עצים. מחלקת הרכב עסקה בהכנת הכלים מכאניים, הגנרטורים, הטרקטורים וציוד החילוץ לפתיחת צירי תנועה, ונבדק כלל ציוד החורף. העירייה השקיעה אגף ההנדסה והחברה הכלכלית כ-13 מיליון שקל בניקוז בעיר. מחלקת מאור רחובות ורמזורים ביצעה פעולות לחיזוק זרועות הרמזורים בצמתים, והתקנת מערכות אל פסק בצמתים מרכזיים. במוסדות החינוך טופלו קווי הביוב או הניקוז, שופצו גגות ונאטמו גגות".

הנחיות מד"א

גם במד"א פרסמו מידע לתושבים לקראת הסופה עם מספר נקודות חשובות עבור אוכלוסיות מיוחדות, וציינו קודם כל כי במקומות בהם יצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, הציבור מתבקש להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר. עוד ציינו במד"א כי במקרה של הפסקת חשמל, עבור חולים המונשמים בביתם על ידי מכשיר הנשמה, יש לוודא כי סוללות הגיבוי של המכשיר זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך. כמו כן, יש לשמור על מכשירי חשמל הרחק מהרצפה הרטובה ולשים לב למכשירי חשמל באמבטיה ובמטבח. בכל הקשור לשמירה על חום הגוף של קשישים, תינוקות וחולים המרותקים למיטה, במד"א מציינים כי יש להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה אלה בשכבות של בגדים קלים, שיאפשר תנועה (תנועה מייצרת חום), יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום החדר לטמפ' של כ- 24 מעלות, אך אין לכסות תינוקות בשכבות רבות או בשמיכה כבדה, שכן הדבר עלול לגרום לחנק. בנוסף, יש להקפיד שלא יישארו חפצים מיותרים במיטת התינוק על מנת שלא יפגעו בו במהלך הלילה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר