מירית שקד ברק ועו"ד דורון פריינטה
מירית שקד ברק ועו"ד דורון פריינטה

נקבע דיון בהתנגדויות לתוכנית המתאר, והתושבים יוצאים לסיבוב נוסף במאבק

מטה המאבק נגד תוכנית המתאר דורש לקיים דיון במשיכת התוכנית לפני ההחלטה לקיים דיון בהתנגדויות. אדם טבע ודין יגישו עתירה. גם העירייה מתנגדת

פורסם בתאריך: 9.1.18 09:13

מטה המאבק של תושבי כפר סבא נגד תוכנית המתאר של העיר הגיש אתמול לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בקשה לקיום דיון מקדים במשיכת תוכנית המתאר. זאת לאחר שמתנגדי התוכנית קיבלו מהוועדה הזמנה להשתתף בדיון בהתנגדויות שנקבע ל-11 בפברואר.

בתוך כך, ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אמורה להתכנס ביום שלישי הבא כדי לדון בזימון לדיון בהתנגדויות שקיבלה העירייה. "על אף פניות חוזרות ונשנות לוועדה המחוזית להורדת הדיון מסדר היום ולמשיכת התכנית, בקשות עיריית כפר סבא לא נענו. הנושא מובא לעדכון ודיון וחשיבה משותפת בנושא", נכתב בזימון שקיבלו חברי הוועדה.

חברת מטה המאבק, מירית שקד טוענת כי הסיכוי לקבלת ההתנגדויות במסגרת הדיון הוא נמוך מאוד. "ראינו איך במקומות אחרים בוועדה שומעים, זורקים את ההתנגדויות לפח וממשיכים הלאה", היא אומרת, "אנחנו רוצים שידונו במשיכת תוכנית המתאר, בתקווה שכמו שקרה בהרצליה, שם המצב היה בדיוק כמו בכפר סבא, הוועדה המחוזית החליטה להקפיא את התוכנית ולהחזיר לעירייה את התוכנית לשנה לשינויים ועריכה מחדש. זה בדיוק מה שאנחנו מבקשים פה".

מגיש הבקשה, עו"ד דורון פריאנטה, מזכיר בבקשתו כי גם חברי מועצת העיר פנו לוועדה המחוזית בבקשה למשוך את התוכנית, לנוכח פגמים יסודיים שנפלו בדרך, כלשונו. גם הועדה המקומית לתכנון ולבניה הורתה על משיכת התוכנית מהוועדה המחוזית מאותה סיבה. בהתאם, שלחה מהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי מכתב לוועדה המחוזית על בו ביקשה למשוך את התוכנית.

"ככל שידוע, הוועדה המחוזית מרכז השיבה תשובה לאקונית, לפיה הבקשה למשיכת התוכנית ולהשבתה לוועדה המקומית כפר סבא תידון 'כהתנגדות' במועד שיקבע לצורך זה", מסביר פריאנטה. לדבריו, "ההחלטה להיעתר למבוקש, למשוך ולהשיב את התוכנית לוועדה המקומית כפר סבא, תייתר את הצורך בדיונים בהתנגדויות הרבות שהוגשו כנגד התוכנית. בנסיבות אלה לא יעיל, לא צודק ולא נכון, לידון בבקשה למשיכת במסגרת דיון בהתנגדויות באופן שיסרבל, יבזבז את זמנם של המתנגדים ושל הגורמים המקצועיים הרבים והשונים המעורבים בהליך שכזה, כמו גם יהיה בזבוז זמנה של הועדה הנכבדה וכל מי מטעמה".

 

ממטה המאבק נמסר: "נמשיך להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו, הן ברמה מקומית והן ברמה ארצית, במסגרת מטה המאבק לבינוי שפוי, על מנת למשוך את תוכנית המתאר. אנו קוראים לכל הציבור להצטרף ולהרחיב את המאבק, מדובר בתוכנית שיש לה השלכות קטסטרופאליות על איכות חיינו וחיי ילדינו ב-30 שנה הקרובות: חיגור של אזורי תעשייה מזהמים, מזבלה אזורית, בנייה לגובה ללא תשתיות ויכולות כלכליות, פקקים אין סופיים, תחנות כוח לחשמל המופעל בגז ועוד".

גם ראש משמר האילנות והמועצה לפיתוח מקיים בכפר סבא, פנחס כהנא,הגיש התנגדות לתוכנית וזומן לדיון. "בעקבות פניתי, אדם טבע ודין מגישים עתירה בנושא התכנית, שטוענת שיש להפקיד שוב התכנית כי היא לא הופקדה בצורה תקינה, גודל המודעות לא היה על פי תקנות התכנון והבניה", הוא אומר, "זה לא נושא לדיון בהתנגדויות אלא תנאי מוקדם ואין להתחיל בשמיעת ההתנגדויות אלא להפקיד שנית התכנית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר